Jak zarządzać rekrutacją w trybie zdalnym? #inspiracja
Artur Olszewski
O wyzwaniach w obszarze rekrutacji, związanych z przejściem do modelu pracy hybrydowej lub całkowicie zdalnej, mówi się głównie w kontekście utrudnionego prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych. Tymczasem rozproszenie uczestniczącego w niej zespołu może rodzić trudności już na etapie selekcji CV i planowania spotkań z kandydatami. Jak zadbać o sprawny przebieg tego procesu? Przedstawiamy case study z wykorzystaniem bezpłatnego narzędzia Trello.
Jak szukać pracy w dobie pandemii? 6 wskazówek dla osób szykujących się do rekrutacji
Redakcja bloga
Wyzwania rekrutacji prowadzonych w czasie pandemii wiążą się nie tylko z diametralną zmianą sytuacji na rynku pracy, ale i przejściem wielu organizacji do funkcjonowania w trybie zdalnym. Jak zmieniły się realia w ciągu ostatnich miesięcy? I jak zwiększyć swoje szanse w szukaniu zatrudnienia? Z myślą o tych, którzy stoją przed koniecznością znalezienia nowej pracy, zebraliśmy 6 wskazówek jak przygotować się do tego procesu.
Badania „New Hire Momentum: Driving The Onboarding Experience”, przeprowadzone przez firmę Kronos i Human Capital Institute, jasno wskazują, że organizacje dostrzegają w onboardingu szansę m.in. na zintegrowanie nowych pracowników z kulturą organizacyjną czy zapoznanie ich ze strategią biznesową, produktami i usługami. Dlaczego więc aż 76% respondentów twierdzi, że w ich organizacjach praktyki onboardingowe nie są w pełni wykorzystywane?
"Witamy w szeregach" - jak wdrażać nowego pracownika?
Magdalena Pióro
Dziesiątki przeanalizowanych CV, godziny poświęcone na przeprowadzanie rozmów z kandydatami, intensywne dyskusje nad wyborem najbardziej kompetentnej osoby i wreszcie podjęcie decyzji. Dla wielu organizacji projekt „nowy pracownik” kończy się właśnie w tym momencie. Co z równie ważnym jak sama rekrutacja procesem wdrożenia?
Poszukiwanie nowego pracownika wymaga dużego zaangażowania przyszłego przełożonego nie tylko na etapie samej rekrutacji, ale również w ramach przygotowań do tego procesu. Jakie kompetencje są niezbędne przy prowadzeniu rozmów z kandydatami i czy można nauczyć się efektywnie rekrutować?
Jak wynika z raportu International Business Report firmy Grant Thornton, aż 60% średnich i dużych firm ma problem z obsadzeniem danego stanowiska przez właściwe osoby. W jaki sposób zwiększyć szanse na sukces procesów rekrutacyjnych? Wsparciem może okazać się firma szkoleniowo-doradcza, zaznajomiona ze specyfiką pracy organizacji.
Nowy rok i nowe projekty nierzadko wymuszają konieczność powiększenia zespołu. Jak w trybie pilnym poradzić sobie z wyzwaniem znalezienia idealnego pracownika w krótkim czasie? I czy rzeczywiście, oszczędność czasu jest w tej kwestii zasadna?