Model doradztwa opracowany przez PROFES opiera się na trzech głównych elementach - poznaniu, zrozumieniu i wsparciu: od dogłębnej analizy organizacji i sytuacji, w jakiej się obecnie znajduje, przez syntezę zebranych informacji, opracowanie na ich podstawie rekomendacji i zawarcie kontraktu, po kompleksowe działania rozwojowe, nierzadko wiążące się z wdrażaniem radykalnych zmian i podsumowanie efektów prowadzonych aktywności. Nasza definicja doradztwa zestawia priorytety biznesu z priorytetami zespołów. Pracujemy na KPI i wspieramy realizację celów sprzedażowych, dotykając przy tym kultury organizacji i wpływając na postawy, motywacje i zachowania.
Na tym etapie staramy się jak najpełniej zrozumieć, przed jakimi wyzwaniami stoi organizacja. Sięgamy głęboko, analizujemy, poszerzamy perspektywę, dopytujemy… Synteza wniosków, stanowiąca efekt tych aktywności, będzie jednym z naszych najcenniejszych zasobów w Projekcie. To właśnie one zdecydują o trafności zaproponowanych działań.
Etap ten jest kluczowy dla efektywności dalszej współpracy. To właśnie wtedy nabieramy pewności, że jednolicie rozumiemy założenia Projektu i znamy wzajemne oczekiwania wobec siebie, a także – każdy Uczestnik Projektu rozumie jego cele i intencje. To także moment, w którym identyfikujemy potencjalne ryzyka i przygotowujemy się do tego, jak je obsłużyć, aby nie zagrażały sukcesowi Projektu.
Crème de la crème Projektu, czyli realizacja działań doradczych to etap, w którym urzeczywistniamy wszelkie plany i ustalenia poczynione we wcześniejszych krokach. Zespół Konsultantów i Trenerów PROFES pod okiem Konsultanta Zarządzającego projektuje dedykowane rozwiązania i wdraża zmiany w organizacji. Niezwykle istotna jest tutaj uważność i weryfikacja czy realizowane działania są adekwatne z celami Projektu, a w razie potrzeby – sprawność w podejmowaniu decyzji i dokonywaniu korekt w planie.
Ostatni etap projektu skupia się na ewaluacji Projektu, zaplanowaniu działań wspierających utrzymanie zmiany i opracowaniu rekomendacji na przyszłość. Efektywność inwestycji (ROI) mierzona jest w oparciu o konkretne wskaźniki i dane liczbowe, tak aby zaprezentować jej wartość również z perspektywy biznesu.