Pierwsze miesiące zatrudnienia mają ogromny wpływ na to jak pracownik postrzega organizację i rzeczywistość pracy na objętym stanowisku. Jeśli na tym etapie nie zabezpieczymy sytuacji – wprowadzając nową osobę w strukturę, tłumacząc specyfikę jej obowiązków i ich znaczenie dla realizacji wspólnych celów, dość szybko może dotknąć ją poczucie zniechęcenia czy straty czasu.
Na skuteczną rekrutację i wdrożenie patrzymy z dwóch perspektyw – menedżera, który zarządza nowozatrudnioną osobą, jak i pracownika, który przejmuje część odpowiedzialności za efektywny onboarding. Proces ten jest bowiem ściśle powiązany z rozwojem ich kluczowych kompetencji. Z jednej strony oczekuje się od menedżera, że niejako poprowadzi podwładnego za rękę podczas jego pierwszych dni w organizacji, a z drugiej zaś – wysoko cenimy autonomię pracownika. Nasze działania w zakresie wsparcia rekrutacji i onboardingu mają więc na celu nie tylko wyposażenie przełożonego w narzędzia i kompetencje niezbędne do zarządzania procesem wdrożenia ale i – zgodnie z teorią Daniela Pinka – podniesienie motywacji podwładnego do pracy poprzez wzmocnienie trzech kluczowych elementów: poczucia samodzielności, poczucia mistrzostwa oraz poczucia sensu.