Empatia w pracy

Stwórz fundamenty bezpiecznego i efektywnego środowiska pracy, ucząc swoich podwładnych, jak wdrożyć empatyczne podejście w ich codzienne działania. Pomóż im budować trwałe relacje, które zaowocują wzrostem jakości współpracy i większym zaangażowaniem zespołu.

CHCĘ POZNAĆ OFERTĘ
Empatia w pracy - oferta Profes

Dla kogo jest szkolenie dotyczące empatii w pracy?

Szkolenie zostało opracowane w myślą o menedżerach, specjalistach, sprzedawcach i innych pracownikach, którzy chcą wzmocnić umiejętność budowania relacji w oparciu o empatię. W szczególności rekomendujemy je tym, którzy:

nie wiedzą jak się właściwie zachować, gdy osoba obok mierzy się z trudnymi emocjami,
w rozmowie z drugą osobą zdarza im się udzielać nieproszonych porad, szukać rozwiązania cudzych problemów,
obawiają się, że działanie zgodnie z empatycznym podejściem sprawi, że inni wejdą im na głowę,
mają poczucie, że praca to nie miejsce na emocje, więc nie chcą angażować się w tego typu rozmowy,
często poddają się emocjom innych osób, czują się nimi przytłoczeni,
czują się zaskakiwani zachowaniami i reakcjami innych osób, mają trudność w zrozumieniu, skąd się one biorą.
planują wdrożenie zmian w podległym obszarze,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
sami nie mają przekonania wobec zmian, które powinni promować wśród swoich pracowników,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
nie wiedzą, jak dobrze uargumentować konieczność zmiany w rozmowie z podwładnymi,
obawiają się, że opór pracowników zagrozi wdrożeniu zmiany,
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Jakie są cele i korzyści naszego szkolenia dotyczącego empatii w pracy?

Zrozumienie, na czym polega konstruktywna empatia
Wzmocnienie umiejętności budowania trwałych i pozytywnych relacji z innymi
Nabycie umiejętności rozpoznawania i właściwego reagowania na emocje innych osób
Nabycie umiejętności identyfikowania potrzeb drugiej strony
Wdrożenie komunikacji empatycznej, w tym elementów NVC (porozumienia bez przemocy)
Przyswojenie wiedzy, jak wprowadzić empatyczne podejście w swoją codzienną pracę

Kluczowe efekty:

Trafne rozpoznawanie emocji innych osób
90%
Wzmocnienie relacji zawodowych
80%
Wzrost jakości współpracy i atmosfery w zespole
85%
Wzmocnienie bezpieczeństwa psychicznego w zespole
90%
Nabycie umiejętności planowania działań wspierających realizowane zmiany
Przygotowanie do pełnienia swoich funkcji menedżerskich w sytuacji zmian organizacyjnych
Rozwój umiejętności efektywnej komunikacji w procesie zmian
Poznanie i zrozumienie różnych reakcji ludzi na zmiany
Radzenie sobie z oporem pracowników wobec zmiany
Identyfikacja etapów zmiany i mechanizmów rządzących emocjami członków zespołu
Nabycie umiejętności prowadzenia spotkań dotyczących wprowadzania zmian, przykazywania oczekiwań i unikania nieporozumień
Umiejętność pracy z własnym oporem wobec zmiany
Wzmocnienie własnego przekonania, ułatwiającego wejście w rolę ambasadora zmiany

Kluczowe efekty:

Zaplanowanie procesu wdrożenia zmiany
95%
Skuteczne zarządzanie zmianą w organizacji
90%
Radzenie sobie z oporem pracowników
80%
Wzrost efektywności komunikacji w procesie zmian
85%
Wzrost własnego przekonania wobec zmiany
80%
Empatia w pracy - oferta Profes

Jaki jest zakres szkolenia z empatii w pracy?

Oferujemy szkolenia „szyte na miarę”, co oznacza, że punktem wyjścia do stworzenia szczegółowego programu będzie rozmowa z Tobą na temat celów Twojej organizacji, Waszych potrzeb i oczekiwań oraz problemów, z jakimi mierzą się uczestnicy.

Przykładowe zagadnienia, które możemy uwzględnić w szkoleniu „Empatia w pracy” to m.in.:

Budowanie relacji w środowisku zawodowym
Współpraca w zespole
Fakty i mity na temat empatii
Komunikacja empatyczna i NVC (porozumienie bez przemocy)
Wpływ empatii na środowisko zawodowe
Inteligencja emocjonalna
Talent empatii w codzienności zawodowej
Empatia a asertywność
Empatia w pracy menedżera
Empatia w pracy sprzedawcy

Jakich efektów można spodziewać się po naszym szkoleniu?

Udział w szkoleniu pomoże Twoim pracownikom dobrze zrozumieć, czym jest empatia i jak wykorzystać jej potencjał w relacjach zawodowych, a przy tym:

będą bardziej otwarci na perspektywę, potrzeby i pomysły innych osób,

poczują się zauważeni, ważni i docenieni,

będą wykorzystywali rozmowy o emocjach do wzmacniania relacji i jakości współpracy,

stworzą bezpieczną przestrzeń psychologiczną dla odważnych wypowiedzi i konstruktywnej dyskusji,

staną się bardziej zżyci i zaangażowani w realizację wspólnych celów,

dzięki umiejętności przyjęcia perspektywy drugiej osoby i nastawieniu na współpracę, szybciej zażegnają sytuacje konfliktowe,

nauczą się dostosowywać do różnych stylów pracy i potrzeb swoich współpracowników.

Czym nie jest empatia?

Nawet przy dobrych intencjach, niewłaściwe rozumienie empatii może zadziałać na szkodę zarówno naszą, jak i drugiej osoby. Należy więc pamiętać, że nie jest ona współczuciem i solidaryzowaniem się z rozmówcą, przeżywającym trudne chwile. Nie oznacza także, że jesteśmy zobligowani do przejęcia i współodczuwania tych samych emocji. Empatia nie jest poczuciem odpowiedzialności za czyjś stan i usilnym dążeniem do jego poprawy. Nie objawia się w pocieszaniu słowami „wszystko będzie dobrze” czy unikaniu trudnej prawdy, aby kogoś nie zranić.

Empatia jest za to objawem troski i zainteresowania drugim człowiekiem, towarzyszenia mu i bycia otwartym na jego emocje i potrzeby. Stanowi umiejętność przyjęcia perspektywy rozmówcy, wejścia w jego buty i uświadomienia sobie, co powoduje jego konkretne zachowania i reakcje. W środowisku zawodowym, empatia stanowi fundament dla efektywnej współpracy, opartej na zaufaniu, wzajemnym szacunku, bezpieczeństwie psychicznym i konstruktywnej rozmowie.

Napisz do nas! 

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    Podnieś swoje kwalifikacje z nami

    Zastosowanie coachingowych pytań mocnych: przykłady i wskazówki
    Pytania to jedno z najważniejszych narzędzi coacha. Wbrew pozorom, ich konstruktywne formułowanie wcale nie jest łatwe. Jak zadawać mocne pytania w coachingu i których sformułowań warto unikać? Zastosowanie coachingowych pytań mocnych: przykłady i wskazówki Mocne pytania są nastawione na uświadomienie klienta. Dzięki nim coachee (osoba coachowana) ma możliwość dotarcia do…
    Czytaj dalej
    5 najczęstszych wyzwań zarządczych mistrzów i brygadzistów
    Na pytanie „czym się zajmujesz?”, mistrzowie i brygadziści często odpowiadają „wszystkim” – od przestrzegania reżimu technologicznego przez zapewnienie pełnej obsady maszyn i raportowanie wyników po wdrażanie udoskonaleń. Jak pokazują jednak nasze doświadczenia, wciąż mało w tym „wszystkim” kierowania ludźmi. Jakie wyzwania należy więc wziąć pod uwagę, aby przygotować pracowników niższego…
    Czytaj dalej
    12 książek współczesnego menedżera
    W świecie kruchym, niespokojnym, nieliniowym i niezrozumiałym, potrzeba nam zdolności do adaptacji, odporności, dążenia do przejrzystości i zrozumienia. A nade wszystko – nastawienia na nieustanny rozwój. Uczestnikom naszego webinaru „Nowe wyzwania menedżerskie – jakich kompetencji potrzebują współcześni menedżerowie”, jak i wszystkim tym, którzy chcą dowiedzieć się, jak wzmacniać umiejętności przywódcze…
    Czytaj dalej
    pointer-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram