Asertywność w pracy - szkolenie dla pracowników

Spraw, by Twoi pracownicy nie obawiali się wyrażać opinii, wymieniać konstruktywnym feedbackiem i działać z wzajemnym poszanowaniem swoich granic. Wesprzyj ich w rozwoju asertywności, dzięki której będzie im łatwiej realizować cele w zgodzie z ich potrzebami.

CHCĘ POZNAĆ OFERTĘ
Asertywność - oferta Profes

Dla kogo jest szkolenie z asertywności w pracy?

Nasze szkolenie polecamy wszystkim osobom, które chcą rozwinąć w sobie gotowość do okazywania asertywności w pracy, a w szczególności tym, które:

nie potrafią otwarcie odmówić, gdy ktoś prosi je o niewygodną przysługę,
mają poczucie bycia wykorzystywanymi lub rządzonymi przez innych,
wolą same coś poprawić niż skrytykować pracę drugiej osoby,
obawiają się wyrazić opinię sprzeczną z opinią większości zespołu,
nie trafią obronić własnego zdania, gdy jest ono atakowane przez drugą osobę,
zdarza im się podejmować decyzję za inne osoby.
planują wdrożenie zmian w podległym obszarze,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
sami nie mają przekonania wobec zmian, które powinni promować wśród swoich pracowników,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
nie wiedzą, jak dobrze uargumentować konieczność zmiany w rozmowie z podwładnymi,
obawiają się, że opór pracowników zagrozi wdrożeniu zmiany,
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Jakie są cele i korzyści naszego szkolenia z asertywności w pracy?

Rozwijanie umiejętności realizacji własnych celów z poszanowaniem potrzeb, wartości i uczuć innych osób
Umiejętne wyrażanie siebie i swoich potrzeb bez naruszania praw i godności osobistej drugiej osoby
Umiejętne wyrażanie i przyjmowanie krytyki oraz pochwał
Wzmocnienie pewności siebie w wypowiadaniu próśb, opinii, własnych uczuć
Skuteczne stawianie własnych granic i ich konsekwentna obrona
Poszanowanie granic drugiej osoby i nienaruszanie jej terytorium
Właściwe reagowanie w trudnych sytuacjach bez atakowania drugiej strony
Umiejętność wspólnego poszukiwania rozwiązań w sytuacjach konfliktowych
Zwiększenie zadowolenia z siebie i z relacji z otoczeniem

Kluczowe efekty:

Wzmocnienie asertywnej postawy
100%
Brak lęku przed udzielaniem konstruktywnej krytyki
85%
Stawianie własnych granic
95%
Poszanowanie granic drugiej osoby
90%
Nabycie umiejętności planowania działań wspierających realizowane zmiany
Przygotowanie do pełnienia swoich funkcji menedżerskich w sytuacji zmian organizacyjnych
Rozwój umiejętności efektywnej komunikacji w procesie zmian
Poznanie i zrozumienie różnych reakcji ludzi na zmiany
Radzenie sobie z oporem pracowników wobec zmiany
Identyfikacja etapów zmiany i mechanizmów rządzących emocjami członków zespołu
Nabycie umiejętności prowadzenia spotkań dotyczących wprowadzania zmian, przykazywania oczekiwań i unikania nieporozumień
Umiejętność pracy z własnym oporem wobec zmiany
Wzmocnienie własnego przekonania, ułatwiającego wejście w rolę ambasadora zmiany

Kluczowe efekty:

Zaplanowanie procesu wdrożenia zmiany
95%
Skuteczne zarządzanie zmianą w organizacji
90%
Radzenie sobie z oporem pracowników
80%
Wzrost efektywności komunikacji w procesie zmian
85%
Wzrost własnego przekonania wobec zmiany
80%
Asertywność - oferta Profes

Jaki jest zakres szkolenia z asertywności w pracy?

Oferujemy szkolenia „szyte na miarę”, co oznacza, że punktem wyjścia do stworzenia szczegółowego programu będzie rozmowa z Tobą na temat celów Twojej organizacji, Waszych potrzeb i oczekiwań oraz typowych sytuacji, wymagających od uczestników asertywnej postawy.

Przykładowe zagadnienia, które możemy uwzględnić w szkoleniu „Asertywność” to m.in.:

Diagnoza własnej asertywności
Obszary zachowań asertywnych
Typy zachowań w trudnych sytuacjach
Asertywna komunikacja
Asertywność w pracy w komunikacji niewerbalnej
Stawianie granic
Techniki asertywne (komunikat „ja”, „4 kroków”, Pameli Butler, sondowania, itp.)
Zasady konstruktywnej krytyki
Zasady postępowania w sytuacji konfliktowej
Podstawy dobrego porozumiewania się

Jakich efektów można spodziewać się po naszym szkoleniu „Asertywność”?

Aby przedstawić efekty szkolenia, posłużymy się słowami uczestników, którzy wzmacniali swoją asertywność pod okiem naszych trenerów. Sprawdź, jakie rezultaty szkolenia „Asertywność” docenili najbardziej, dzieląc się opiniami w ankietach poszkoleniowych:

„Szkolenie na asertywność pozwoliło mi na otwarcie mojej osoby, co pomoże mi w przyszłości być bardziej pewnym siebie”

„Najważniejsze było dla mnie rozróżnienie faktów od opinii, ale też pamiętanie o szacunku do siebie i innych”

„Nauczyłam się korzystania z parafrazy. To da mi możliwość zapanować nad emocjami”

„Zrozumiałam, że asertywność broni naszych obszarów i broni obszarów drugiej osoby, o czym wcześniej nie miałam wiedzy”

„Najbardziej doceniam ćwiczenia asertywnych zachowań. To może pomóc mi w umiejętnej obronie własnego zdania w sytuacjach spornych w mojej pracy”

„Szkolenie było prowadzone we właściwym tempie do przyswojenia wiadomości. Przerywniki (ćwiczenia) zmuszały do myślenia i spojrzenia na zdarzenia z pracy z innej perspektywy. Plus duża dawka humoru ;)”

„Wiem, jak zbierać fakty i posługiwać się nimi w rozwiązywaniu problemów”

„Cenne było doświadczenie błędów popełnianych w relacjach z innymi i wyciągnięcie z tego wniosków”

„Nie miałam nigdy szkolenia na asertywność. Dzięki udziałowi w nim dostrzegłam braki w swojej postawie”

Dlaczego asertywność w pracy to coś więcej niż sztuka mówienia „nie”?

Dość często definicję słowa „asertywność” zawęża się do stwierdzenia, że to sztuka mówienia „nie”. Odmowa jest oczywiście jej częścią składową, jednak rozwijanie asertywnej postawy powinno uwzględniać znacznie szerszą pulę aspektów.

Asertywność w pracy przejawia się w umiejętności osiągania własnych celów w taki sposób, by nie naruszyć praw, granic czy godności – zarówno swoich, jak i rozmówcy po drugiej stronie. Gotowość do wykazania się asertywnością dotyczy zróżnicowanych sytuacji zawodowych, w tym m.in.: udzielania feedbacku, przyjmowania pochwał i krytyki, dzielenia się opiniami, radzenia sobie w trudnych sytuacjach, zarządzania konfliktem, stawiania własnych granic, ale i nienarzucania się i szanowania granic drugiej osoby. Dobre zrozumienie, na czym polega asertywna postawa jest pierwszym krokiem do jej świadomego rozwoju.

Napisz do nas! 

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    Podnieś swoje kwalifikacje z nami

    ABC zarządzania – kluczowe 5 kompetencji młodego menedżera
    Choć lista kompetencji przydatnych na stanowisku menedżerskim jest długa, dla tych którzy dopiero rozpoczynają swoją ścieżkę kierowniczą, postanowiliśmy wytypować 5 kluczowych umiejętności. Dlaczego warto je rozwijać i jakich błędów pomogą uniknąć? Umiejętności komunikacyjne Dlaczego są ważne w pracy First Time Managera? Skuteczna komunikacja jest fundamentem efektywnej pracy na każdym stanowisku.…
    Czytaj dalej
    Asertywność a przywództwo: jak być asertywnym liderem i motywować zespół do osiągania celów?
    Co sprawia, że niektóre zespoły osiągają sukcesy, podczas gdy innym wyraźnie brakuje zachęty do działania? Odpowiedzią na to pytanie jest często menedżer stanowiący jeden z najważniejszych elementów motywacyjnych dla współpracowników. W tym artykule prezentujemy metody, które pomogą Ci stać się asertywnym i skutecznym liderem. Zapraszamy do lektury! Dlaczego lider powinien…
    Czytaj dalej
    Skuteczne zarządzanie zespołem: jak być liderem, a nie tylko szefem
    Rynek pracownika wypiera powoli władczych i zdystansowanych szefów. Zastępują ich menedżerowie, którzy budują autorytet wynikający nie tyle z władzy, co z osobowości, postawy czy doświadczenia. Jak być dobrym liderem i nadążyć za zmianami na rynku pracy? Skuteczne zarządzanie zespołem - czym jest? Efektywne zarządzanie zespołem polega na stosowaniu różnych działań,…
    Czytaj dalej
    pointer-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram