Zarządzanie zmianą

Przygotuj swoich menedżerów do mierzenia się z tym, co trudne do przewidzenia, złożone i niejednoznaczne. Pomóż im nabrać przekonania wobec słuszności zmian i zapewnij kompetencje potrzebne do skutecznego przeprowadzenia zespołu przez ten proces.

CHCĘ POZNAĆ OFERTĘ
Zarządzanie zmianą - oferta Profes

Dla kogo jest szkolenie „Zarządzanie zmianą”?

Szkolenie z zarządzania zmianą w organizacji kierujemy do wszystkich osób pełniących rolę przywódczą i zarządczą, a w szczególności tych, które:

planują wdrożenie zmian w podległym obszarze,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
sami nie mają przekonania wobec zmian, które powinni promować wśród swoich pracowników,
sami nie mają przekonania wobec zmian, które powinni promować wśród swoich pracowników,
nie wiedzą, jak dobrze uargumentować konieczność zmiany w rozmowie z podwładnymi,
mają negatywne doświadczenia w zakresie zarządzania zmianą, a wcześniejsze zakończyły się niepowodzeniem.
planują wdrożenie zmian w podległym obszarze,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
sami nie mają przekonania wobec zmian, które powinni promować wśród swoich pracowników,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
nie wiedzą, jak dobrze uargumentować konieczność zmiany w rozmowie z podwładnymi,
obawiają się, że opór pracowników zagrozi wdrożeniu zmiany,
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

W czym pomoże szkolenie „Zarządzanie zmianą”?

Nabycie umiejętności planowania działań wspierających realizowane zmiany
Przygotowanie do pełnienia swoich funkcji menedżerskich w sytuacji zmian organizacyjnych
Rozwój umiejętności efektywnej komunikacji w procesie zmian
Poznanie i zrozumienie różnych reakcji ludzi na zmiany
Radzenie sobie z oporem pracowników wobec zmiany
Identyfikacja etapów zmiany i mechanizmów rządzących emocjami członków zespołu
Nabycie umiejętności prowadzenia spotkań dotyczących wprowadzania zmian, przykazywania oczekiwań i unikania nieporozumień
Umiejętność pracy z własnym oporem wobec zmiany
Wzmocnienie własnego przekonania, ułatwiającego wejście w rolę ambasadora zmiany

Kluczowe efekty:

Zaplanowanie procesu wdrożenia zmiany
95%
Skuteczne zarządzanie zmianą w organizacji
90%
Radzenie sobie z oporem pracowników
80%
Wzrost efektywności komunikacji w procesie zmian
85%
Wzrost własnego przekonania wobec zmiany
80%
Nabycie umiejętności planowania działań wspierających realizowane zmiany
Przygotowanie do pełnienia swoich funkcji menedżerskich w sytuacji zmian organizacyjnych
Rozwój umiejętności efektywnej komunikacji w procesie zmian
Poznanie i zrozumienie różnych reakcji ludzi na zmiany
Radzenie sobie z oporem pracowników wobec zmiany
Identyfikacja etapów zmiany i mechanizmów rządzących emocjami członków zespołu
Nabycie umiejętności prowadzenia spotkań dotyczących wprowadzania zmian, przykazywania oczekiwań i unikania nieporozumień
Umiejętność pracy z własnym oporem wobec zmiany
Wzmocnienie własnego przekonania, ułatwiającego wejście w rolę ambasadora zmiany

Kluczowe efekty:

Zaplanowanie procesu wdrożenia zmiany
95%
Skuteczne zarządzanie zmianą w organizacji
90%
Radzenie sobie z oporem pracowników
80%
Wzrost efektywności komunikacji w procesie zmian
85%
Wzrost własnego przekonania wobec zmiany
80%
Zarządzanie zmianą - oferta Profes

Jaki jest zakres szkolenia z zarządzania zmianą?

Oferujemy szkolenia „szyte na miarę”, co oznacza, że punktem wyjścia do stworzenia szczegółowego programu będzie rozmowa z Tobą na temat celów Twojej organizacji, Waszych potrzeb i oczekiwań.

Przykładowe zagadnienia, które możemy uwzględnić w szkoleniu szkoleniu „Zarządzanie zmianą” to m.in:

Istota i przyczyny wprowadzania zmian
Reakcje ludzi i postawy wobec zmian
Fazy przechodzenia przez zmianę
Przyczyny oporu wobec zmian
Radzenie sobie z oporem
Definiowanie zmiany
Zarządzanie zmianą w organizacji - strategie wdrażania zmian
Analiza pola sił
Komunikowanie zmiany
Spotkanie informujące o zmianie
Ugruntowanie zmiany
Ja w zmianie – budowanie własnego przekonania wobec zmiany

Jakie efekty przyniesie szkolenie „Zarządzanie zmianą”?

Zobacz, jaką wartość to szkolenie przyniosło innym menedżerom. 
Przeczytaj opinie i refleksje, jakimi podzielili się w ankiecie poszkoleniowej:

„Rozumiem, jak ważne jest przekazywanie innym informacji na temat wymaganego celu. Najważniejsze było dla mnie uświadomienie sobie, że po tamtej stronie też są ludzie”

„Zmiana jest koniecznością, nie fanaberią naszych szefów, pozwala na rozwój organizacji i jej pracowników, to co się nie zmienia – ginie”

„Dużo dało mi przeprowadzenie testu, na jakim etapie zmian jestem osobiście – dla mnie super”

„Najważniejsze dla mnie było przygotowanie do wprowadzenia zmian, rozpoznanie najbardziej emocjonalnego etapu zmian i identyfikacja uczestników procesu zmiany”

„Doceniam profesjonalne podejście do zarządzania zmianą, po takim szkoleniu obawy przed wprowadzaniem zmian maleją”

„Wydawało mi się, że jestem już przygotowany do tematu. Byłem wręcz pewien, że poprzez swoją postawę udaje mi się osiągnąć cel. Dużo pomocy daje informacja, że jeszcze powinienem się do pewnych tematów więcej przyłożyć”

„Poradzę sobie ze zmianą. Zacznę od siebie po to, żeby być przewodnikiem dla innych”

„Szkolenie „Zarządzanie zmianą” dało mi potwierdzenie, że nie można otaczać się pochlebcami, należy szukać nie tylko „za”, ale „przeciw”. Należy szukać wartości w każdym zdaniu”

„Nie możemy się oglądać za siebie. Świat postępuje do przodu, a my musimy za nim nadążyć”

Dlaczego współcześni menedżerowie potrzebują umiejętności zarządzania zmianą w organizacji?

Bo szybkie tempo, w jakim funkcjonujemy, zmieniło wiele, w tym nawet… sposób, w jaki postrzegamy zmianę. Przestała ona być już pewnym wydarzeniem, projektem, który można dobrze zaplanować, a stała się naszą codziennością – coraz bardziej złożoną i coraz trudniejszą do przewidzenia. Ma to swoje konsekwencje dla organizacji, które robią, co mogą by na tym niestabilnym gruncie utrzymać równowagę. Przede wszystkim ma to jednak wpływ na kadrę menedżerską, która ponosi odpowiedzialność za efektywne zarządzanie zmianą.

To właśnie menedżerowie – i ich kompetencje - odgrywają kluczową rolę w procesie zmiany. Ich zdolność do komunikowania celów, motywowania pracowników oraz minimalizowania oporu wobec nowych inicjatyw ma fundamentalne znaczenie. Zarządzanie zmianą w organizacji to bowiem nie tylko wdrożenie nowych strategii, ale także budowanie zaufania i przekonania zespołu, utrzymanie jego poczucia bezpieczeństwa i wreszcie - angażowanie w realizację nowych celów.

Kompetencja „zarządzanie zmianą” ma jeszcze jeden aspekt, o którym warto pamiętać. Nierzadko stawia się przed menedżerami wyzwanie wejścia w rolę ambasadora zmiany w organizacji, podczas gdy oni sami nie są do niej przekonani. Opór, zwątpienie, zniechęcenie, czyli reakcje, o których mówimy często w kontekście pracowników, mogą być też naturalną reakcją menedżera. W ramach szkolenia „Zarządzanie zmianą” przykładamy więc szczególną uwagę do tego, jak pomóc uczestnikom odnaleźć się w obliczu zmiany, jak ją oswoić i jak wzmocnić własną postawę, by móc z przekonaniem reprezentować interesy organizacji.


Napisz do nas! 

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    Podnieś swoje kwalifikacje z nami

    Zastosowanie coachingowych pytań mocnych: przykłady i wskazówki
    Pytania to jedno z najważniejszych narzędzi coacha. Wbrew pozorom, ich konstruktywne formułowanie wcale nie jest łatwe. Jak zadawać mocne pytania w coachingu i których sformułowań warto unikać? Zastosowanie coachingowych pytań mocnych: przykłady i wskazówki Mocne pytania są nastawione na uświadomienie klienta. Dzięki nim coachee (osoba coachowana) ma możliwość dotarcia do…
    Czytaj dalej
    5 najczęstszych wyzwań zarządczych mistrzów i brygadzistów
    Na pytanie „czym się zajmujesz?”, mistrzowie i brygadziści często odpowiadają „wszystkim” – od przestrzegania reżimu technologicznego przez zapewnienie pełnej obsady maszyn i raportowanie wyników po wdrażanie udoskonaleń. Jak pokazują jednak nasze doświadczenia, wciąż mało w tym „wszystkim” kierowania ludźmi. Jakie wyzwania należy więc wziąć pod uwagę, aby przygotować pracowników niższego…
    Czytaj dalej
    12 książek współczesnego menedżera
    W świecie kruchym, niespokojnym, nieliniowym i niezrozumiałym, potrzeba nam zdolności do adaptacji, odporności, dążenia do przejrzystości i zrozumienia. A nade wszystko – nastawienia na nieustanny rozwój. Uczestnikom naszego webinaru „Nowe wyzwania menedżerskie – jakich kompetencji potrzebują współcześni menedżerowie”, jak i wszystkim tym, którzy chcą dowiedzieć się, jak wzmacniać umiejętności przywódcze…
    Czytaj dalej
    pointer-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram