Menedżer na starcie – Program First Time Manager w Michelin - case study Profes

Menedżer na starcie – Program First Time Manager w Michelin

Branża produkcyjna
Rozwój menedżerów i przywództwa
2104
Dotychczasowa liczba uczestników (TMD)
216
Dotychczasowa liczba dni szkoleniowo - doradczych

W przypadku dużych organizacji, zatrudniających kilka tysięcy pracowników, utrzymanie jednolitej kultury zarządzania gwarantującej efektywne działanie zespołów, może okazać się nie lada wyzwaniem. Lider branży oponiarskiej – firma Michelin Polska wie, jak temu sprostać, realizując kompleksowy Program Menedżera Michelin, który nieprzerwanie od ponad 10 lat mamy przyjemność współtworzyć.

Wyzwanie

Wsparcie First Time Managerów, rozpoczynających swoją karierę zawodową na stanowisku kierowniczym, w przyswojeniu wiedzy i umiejętności z zakresu podstawowych aspektów zarządzania, przy jednoczesnym zintegrowaniu ich ze strategią organizacji i stosowanymi w niej dobrymi praktykami menedżerskimi.

Kontekst

Zakres Programu Menedżera Michelin jest ściśle powiązany z profilem kompetencyjnym, stosowanym w organizacji. W toku projektu był wielokrotnie poddawany modyfikacjom, tak aby jak najlepiej realizować zmieniające się potrzeby firmy i wspierać First Time Managerów w podejmowaniu nowych wyzwań zawodowych. Opracowane przez PROFES moduły dotyczące rozwoju kluczowych kompetencji menedżerskich stanowią element kompleksowej ścieżki rozwojowej, stworzonej przez HR Michelin, obejmującej również takie zagadnienia, jak: prawo pracy, wartości i strategia organizacji, znajomość rozwiązań IT czy proces rekrutacji i onboardingu.

Realizacja PMM odbywa się w ramach dwóch edycji w ciągu roku, co pozwala organizacji utrzymać wysoki poziom efektywności menedżerskiej i zyskać pewność, że wszyscy First Time Managerowie obejmujący stanowisko kierownicze, otrzymają w pierwszych miesiącach swojej pracy profesjonalne wsparcie. Każdy nowy Menedżer w organizacji przechodzi przez cykl szkoleń, co z jednej strony wspiera go w utożsamianiu się ze wspólnymi wartościami i priorytetami Michelin, a z drugiej – pozwala utrzymać jednolitą kulturę zarządzania w organizacji.

Wsparcie PROFES

Zaprojektowaliśmy Program w formie cyklu szkoleń wspierających rozwój najważniejszych kompetencji zarządczych, takich jak: komunikacja, kierowanie zespołem, motywowanie, delegowanie czy zarządzanie konfliktem. Każda z nich została uzupełniona o konkretne narzędzia i standardy postępowania (np. przywództwo sytuacyjne czy prowadzenie spotkań indywidualnych), dzięki czemu First Time Manager nie tylko nabywa istotną wiedzę, ale także potrafi skutecznie zareagować na różne, w tym trudne sytuacje zarządcze. Menedżerowie uczestniczą w praktycznym treningu, który ma ich przygotować do sprawnego radzenia sobie z nimi w przyszłości.

Efekty programu First Time Manager - oferta Profes

Rezultaty

  • wsparcie First Time Managerów w skutecznym realizowaniu ich roli zarządczej
  • przygotowanie ich do mierzenia się z trudnymi, powszechnymi sytuacjami, które dotykają większość menedżerów w relacji z podwładnymi
  • wyposażenie ich w sprawdzone narzędzia i sposoby działania, dostosowane do różnych sytuacji zarządczych
  • wsparcie First Time Managerów z identyfikowaniu i rozwijaniu ich mocnych stron
  • zaznajomienie ich ze strategią firmy, jej wartościami i priorytetami
  • budowanie jednolitej kultury organizacyjnej

Kluczowa wartość

Zakres szkoleń zaproponowany przez PROFES doskonale przygotowuje naszych Menedżerów do realizowania celów zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i zespołowym. Duże znaczenie dla adekwatności programu ma bogate doświadczenie PROFES z wcześniejszych realizacji podobnych
projektów z obszaru rozwoju kompetencji menedżerskich w branży produkcyjnej

Krzysztof Godlewski, Kierownik Szkoleń Fabryki Michelin Polska Sp. z o.o.

Aby móc prowadzić efektywnie działania rozwojowe, ważne dla nas było poznanie firmy Michelin, jej kultury organizacyjnej oraz części rozwiązań systemowych istotnych z punktu widzenia obszaru HR. Stąd też PMM prowadzi wąska grupa trenerów, którzy spełniają te oczekiwania. Ja sama w pierwszych latach naszej współpracy, od 2006 roku, miałam przyjemność prowadzić szkolenia w roli trenera. Bardzo cieszy mnie fakt, że nasza współpraca jest długofalowa. Bazując na tych wieloletnich doświadczeniach, chciałabym podkreślić, że HR w Michelin dokłada wielu starań, aby szkolenia dla menedżerów były praktyczne i wartościowe.

Maryla Korczyńska, Konsultantka Zarządzająca PROFES

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram