Personel sprzedażowy to grupa, w której zwyczajowo rotacja kadr jest dość wysoka. Aby zbudzić zaangażowanie pracowników sieci dyskontów już na początku ich ścieżki w organizacji oraz ułatwić im wzmocnienie kluczowych kompetencji na ich stanowiskach, opracowaliśmy program wsparcia procesów onboardingowych kadry kierowniczej i kasjerów.
Efektywne wdrożenie kasjerów i kadry kierowniczej sklepów w oparciu o unikatowe założenia kultury organizacyjnej.
Jednym z podstawowych założeń procesów wdrożenia było zestawienie aktywności, dzięki którym pracownik zapoznawał się ze specyfiką stanowiska z zadaniami budującymi Employee Experience i poczucie przynależności do organizacji. Treści wdrożeniowe odwoływały się więc do takich zagadnień jak wartości, filary kultury organizacyjnej oraz wizja i misja firmy.
Projekt rozpoczęły działania doradcze poprzedzone kompleksową analizą standardów i systemów pracy w obszarze wdrożenia nowego pracownika. Opracowano modele ścieżek rozwojowych dla każdej z grup pracowników, obejmujące np. zadania delegowane przez przełożonych. Wypracowany proces onboardingu został uzupełniony o podręczniki - praktyczne narzędzia codziennej pracy nowego pracownika, które wprowadzają go w założenia kultury organizacyjnej i ułatwiają przejście przez poszczególne aktywności wdrożeniowe. Zadbano również o wsparcie procesu rekrutacji poprzez zaprojektowanie narzędzi do wykorzystania podczas rozmów z kandydatami.