Od kilku lat nasila się w Polsce trend przenikania się ról kobiet i mężczyzn w wielu dziedzinach życia zawodowego. Nie omija on również sektora produkcyjnego. Branżą zatrudniającą najwięcej kobiet – inżynierów jest budownictwo. Na drugim miejscu plasują się ex aequo branża spożywcza oraz motoryzacyjna, zaś na trzecim instalacje sanitarne. Co jest przyczyną tego nasilającego się trendu i jakie są jego skutki?
Na zmiennych i burzliwych wodach wolnego rynku, zarządzanie kompetencjami stanowi kluczową część zarządzania firmami, w szczególności zarządzania zasobami ludzkimi. Tymczasem rzeczywistość w wielu firmach jest taka, że raz stworzone profile kompetencyjne funkcjonują w niezmienionej postaci przez wiele lat. Jak spowodować, by nabrały one cech zwinności?
Sukces przedsiębiorstwa zależy przede wszystkim od optymalnego wykorzystania zasobów, jakimi ono dysponuje. Jednym z decydujących zasobów każdej firmy są jej pracownicy, stąd tak ważna jest ocena ich kompetencji oraz właściwa polityka kadrowa. Bez wątpienia, trudno jest zidentyfikować potencjał pracowników bez odpowiednich szkoleń HR. To właśnie one są dziś motorem napędowym wszelkich pozytywnych zmian zachodzących w organizacjach.
Wdrażanie kultury coachingowej w organizacji wspiera budowanie zaangażowania i motywacji pracowników, ich identyfikację ze strategią, celami biznesowymi i wartościami firmy. W codziennej pracy przekłada się to min. na jakość relacji między pracownikami oraz ich relacji z klientami. O czym należy pamiętać wdrażając kulturę opartą o coaching?
Szkolenia – choć są inwestycją w rozwój, efektywność i zaangażowanie pracowników – przez pracodawcę są postrzegane przez pryzmat kosztu. Jak zmienić punkt widzenia i dostrzec w nich inwestycję? Jak zaplanować projekt szkoleniowy, by realizował cele biznesowe?
W połowie lutego przyznane zostały certyfikaty Top Employers dla najlepszych pracodawców w Polsce. Firmy nim wyróżnione odznaczają się szczególną troską o dobre warunki zatrudnienia, wewnętrznej współpracy i rozwój pracowników – a więc aspekty wchodzące w skład employer brandingu. Jeśli więc rozwój i dobry wizerunek firmy, własnej lub tej, w której pracujemy, jest nam bliski, z pewnością warto się zastanowić, co wyróżnia nagrodzone firmy… i brać z nich przykład.
Z CSR-em, czyli społeczną odpowiedzialnością biznesu, często wiąże się sporo niejasności, nieścisłości czy wręcz mitów. Czym jest odpowiedzialny biznes a czym z pewnością nie jest, jakie są jego narzędzia i korzyści które ze sobą niesie – czas odczarować te podstawowe zagadnienia.