ABC zarządzania – kluczowe 5 kompetencji młodego menedżera
Redakcja bloga
Choć lista kompetencji przydatnych na stanowisku menedżerskim jest długa, dla tych którzy dopiero rozpoczynają swoją ścieżkę kierowniczą, postanowiliśmy wytypować 5 kluczowych umiejętności. Dlaczego warto je rozwijać i jakich błędów pomogą uniknąć?
Asertywność a przywództwo: jak być asertywnym liderem i motywować zespół do osiągania celów?
Redakcja bloga
Co sprawia, że niektóre zespoły osiągają sukcesy, podczas gdy innym wyraźnie brakuje zachęty do działania? Odpowiedzią na to pytanie jest często menedżer stanowiący jeden z najważniejszych elementów motywacyjnych dla współpracowników. W tym artykule prezentujemy metody, które pomogą Ci stać się asertywnym i skutecznym liderem.
Skuteczne zarządzanie zespołem: jak być liderem, a nie tylko szefem
Redakcja bloga
Rynek pracownika przechodzi przemianę, która ma na celu powolne zastępowanie władczych i zdystansowanych szefów bardziej elastycznymi i z podobnymi kompetencjami ludźmi. Jak zatem być dobrym liderem i jakie cechy należy spełniać, żeby nadążyć za zmianami na rynku pracy?
Kultura odwagi: Budowanie środowiska wspierającego ryzyko i innowacje
Redakcja bloga
Kreatywność pomaga zachować zdrowie, korzystnie wpływa na komunikację w zespole i jest zaliczana do ważnych czynników rozwijających gospodarkę. W jaki sposób liderzy mogą budować kreatywne zespoły? Przyjrzyjmy się elementom środowiska i dobrym praktykom wspierającym innowacyjność pracowników.
Rozwój top managementu - jakie kompetencje należy uwzględnić?
Redakcja bloga
Dyrektorzy, członkowie zarządów, prezesi i właściciele niosą na sobie ogromną odpowiedzialność kreowania kultury zarządzania w organizacji. Sprawdź listę 19 kompetencji, które warto uwzględnić w projekcie rozwojowym dla top managementu.
Jak pokazują nasze doświadczenia, wyższa kadra zarządzająca o wiele rzadziej niż menedżerowie średniego i niższego szczebla uczestniczy w projektach rozwojowych. Jakie bariery powstrzymują organizacje przed inwestycją w podniesienie ich kompetencji? A może to sam top management unika angażowania się w tym zakresie?
Jak radzić sobie z konfliktami w zespole: strategie dla menedżerów?
Redakcja bloga
Wszędzie, gdzie występują relacje, prędzej czy później pojawią się sprzeczne interesy. W miejscu pracy są więc one zjawiskiem powszechnym i nieuniknionym. Poznanie ich źródeł oraz efektywne zarządzanie konfliktem w organizacji może jednak przekształcić napięcia w okazje do rozwoju zespołu i poprawy jego efektywności.