Jak rozwijać doświadczonych sprzedawców i handlowców?
Redakcja bloga
„Na sprzedaży zjedli zęby, wyniki dowożą… no i na jakie szkolenia ja mam ich wysyłać?”. Choć może kusić, by na takie pytanie odpowiedzieć: „nie ma potrzeby ich szkolić”, propozycje rozwojowe dla doświadczonych handlowców są – i co więcej – jest ich wiele. Na jakie formy warto się zdecydować, by na nowo wzmocnić ich motywację do pracy?
Dlaczego jednych handlowców nazwiemy „wirtuozami” czy „mistrzami fachu”, podczas gdy inni pozostają w tyle? Przedstawiamy 5 kluczowych kompetencji, które każdy sprzedawca powinien rozwijać, aby zyskać przewagę na konkurencyjnym rynku.
Rola analizy danych w efektywnym zarządzaniu sprzedażą: jak wykorzystać informacje do zwiększenia wyników
Redakcja bloga
Ilość danych na świecie w 2024 roku urośnie o około 23%. Te dane opublikowane w raporcie IDC pokazują, że informacja staje się potęgą, obok której menedżerowie nie mogą przejść obojętnie. Jak wykorzystać analizę danych biznesowych do zwiększenia wyników sprzedażowych?
Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) jako kluczowy element strategii sprzedażowej
Redakcja bloga
W Twojej firmie brakuje danych na temat leadów, nie wiesz, na jakim etapie potencjalni klienci rezygnują z zakupu, a handlowcy wciąż narzekają na nawał pracy? Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań brzmi „TAK”, to koniecznie sprawdź możliwości, które daje dobrze napisana strategia CRM.
Standardy kontra dobre praktyki w sprzedaży i obsłudze klienta
Redakcja bloga
Ujednolicony model sprzedaży czy rozpoznawalne, charakterystyczne praktyki w obsłudze klienta to dla wielu organizacji element budujący ich przewagę konkurencyjną i świadomość marki wśród odbiorców. Czym różnią się wykorzystywane w tym kontekście standardy i dobre praktyki? Jak wdrożyć te formy w organizacji?
ABC Menedżera Sprzedaży: efektywne spotkania z zespołem
Redakcja bloga
Praktyka pokazuje, że wiele spotkań menedżerów sprzedaży z zespołem jest prowadzonych w sposób nieprzemyślany, bez wyraźnego celu, na czym traci zarówno szef, jak i jego podwładni. Jak sprawić, by spotkanie było efektywne dla obydwu stron? Zapraszamy do zapoznania się z krótką pigułką wiedzy.
Jak sobie radzić z własnymi negatywnymi emocjami w sprzedaży?
Redakcja bloga
Choć pozornie wydaje się, że sprzedaż dóbr, usług jest czymś prostym i nie wymaga od ludzi wykonujących ten zawód zbyt wiele wysiłku, tylko nieliczni osiągają znaczące sukcesy, zarabiając przy tym kwoty, które chcą zarobić. Pomimo, że przyczyn takiego stanu rzeczy w dużej mierze dopatrujemy się w posiadanych przez sprzedawców kompetencjach, coraz częściej do głosu dochodzą emocje. A raczej – trzymanie ich na wodzy.