HR i kultura organizacji

Gig economy - czym jest i jak wpływa na kulturę organizacji?

Maryla Korczyńska
W erze pracy projektowej i elastycznych kontraktów tradycyjne podejście do zarządzania zespołami przestaje wystarczać. Dynamiczny rozwój gig economy zmienia sposób, w jaki organizacje budują relacje z pracownikami, redefiniując pojęcie lojalności i zaangażowania. Co warto wiedzieć o tym zjawisku i jego wpływie na spójność kultury organizacyjnej?

Budowanie kultury dzielenia się wiedzą w organizacjach

Redakcja bloga
W świecie zmian sukces organizacji zależy od sprawnego przepływu danych. Wiedza jest jednak zasobem, którym pracownicy dzielą się bardzo niechętnie. Zobacz, jak budować kulturę, która to zmieni, i pozwoli Ci czerpać korzyści z efektywnego zarządzania informacjami.

Wellbeing pracowników – coś więcej niż kolejna moda

Natalia Strzelecka
Jesteśmy przepracowani. Jesteśmy przebodźcowani. Jesteśmy przeciążeni. Aż 8 na 10 z nas odczuwa zmęczenie, u 42% występują związane z tym dolegliwości bólowe, a dla 41% czas wolny i odpoczynek nie wystarcza, by się zregenerować. To nasza nowa rzeczywistość, w której pracodawcy muszą poczuć się do odpowiedzialności i ujrzeć w wellbeingu coś więcej niż chwilowo modne słowo.

Rozwój w rękach pracownika - czy to może się udać?

Artur Olszewski
Z badań Pracuj.pl wynika, że aż 46% organizacji zapytanych o obszar szkoleń i rozwoju, przyznaje, że „kładzie nacisk na samodzielność i inicjatywę pracowników” w tym zakresie. Czy oddanie sterów pracownikom ma sens? Jaką rolę powinien odgrywać w tym układzie menedżer?

Rozwój w branży logistycznej

Redakcja bloga
Popularność e-commerce i zwiększenie zapotrzebowania na usługi transportowe przyczyniły się do szybkiego wzrostu firm logistycznych, z których wiele nie było na to gotowych. W efekcie duże organizacje, które skorzystały z sytuacji rynkowej, dziś niczym kolos na glinianych nogach. Jak zmierzyć się z taką sytuacją?

Redukcja etatów w firmie – jak zadbać o tych, którzy zostają?

Maryla Korczyńska
Zwolnienia w organizacji nie pozostają bez wpływu na członków zespołu, których nie dotyczy to wprost. Widmo utraty pracy może powodować lęk i obniżenie motywacji. Jak sobie z tym poradzić? Podpowiadamy, jak menedżer może zadbać o poczucie bezpieczeństwa swoich pracowników.

Zadaniowość organizacji – kiedy staje się problemem?

Maryla Korczyńska
Raporty z badań efektywności przywódczej LEA jasno pokazują, że nastawienie Menedżerów na realizację zadań, dominowanie, efektywność są dużo silniejsze niż nastawienie na ludzi. Czy ten „kult osiągania wyników” firmy może paradoksalnie stać na drodze jej rozwoju?
1 2 3 8
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram