„Skończ swoją robotę, albo to nieskończona robota wykończy Ciebie” – słowa pisarza Amita Kalantri najdobitniej tłumaczą konsekwencję niezrealizowanych zadań. Wyrzuty sumienia z powodu ciągle przekładanej pracy mogą stać się elementem demotywującym i obniżającym naszą produktywność. Jak więc doprowadzić do pozytywnego zakończenia zawodowych projektów?
Jak uciszyć wewnętrznego perfekcjonistę? - recenzja "Zrobione! Naucz się kończyć to, co zacząłeś"
Katarzyna Nowakowska
Chyba każdy zetknął się kiedyś ze zdaniem, że osiągnięcie sukcesu wymaga ciężkiej i żmudnej pracy. Być może lektura „Zrobione! Naucz się kończyć to, co zacząłeś” Jona Acuffa i MT Biznes to jedyna okazja by usłyszeć: „Chcesz coś osiągnąć? Zmniejsz cel o połowę, zrezygnuj z innych aktywności i po prostu baw się dobrze!”.
Zadbaj o korzenie organizacji - recenzja "Potęgi pozytywnego przywództwa"
Katarzyna Nowakowska
Pozytywne nastawienie w miejscu pracy cieszy się nierzadko złą sławą, będąc odbierane jako coś nieautentycznego i wymuszonego. Jon Gordon w poświęconej temu zagadnieniu książce obala stereotypy, wpisując w ich miejsce przekonujące argumenty. „Dobry szef-lepszy pracownik”? Po lekturze „Potęgi pozytywnego przywództwo” nie brzmi to już jak banał, ale prawidłowość, którą należy uwzględnić w DNA organizacji.
Tworzenie długofalowych planów i snucie wizji wymaga odpowiedniego przygotowania. Choć niewiele na polskim rynku tytułów poświęconych budowaniu modeli biznesowych, wraz z księgarnią Casani.eu wybraliśmy kilka książek, które mogą stać się w tej kwestii ważną inspiracją.
Ludzie skazani na sukces - recenzja "Skutecznych nawyków"
Katarzyna Nowakowska
Jak wynika z badań Fundacji Slowlajf, aż 70% organizacji w Polsce boryka się z problemem wypalenia zawodowego. Utratę zapału i lęk przed wejściem poziom wyżej zauważyć można m.in. u osób, które początkowo odnosiły znaczące sukcesy zawodowe. Brendon Burchard zwraca uwagę na to zjawisko jako na potwierdzenie tezy, że by konsekwentne osiągać wysoką skuteczność należy wypracować kilka tytułowych „skutecznych nawyków”.
Gdyby porównać sprzedaż do sztuki, większość handlowców chciałaby zapewne wcielić się w rolę wirtuozów, zachwycających i budzących podziw wśród odbiorców. Tym razem jednak skupimy się na sprzedaży rozumianej jako rzemiosło, do którego niezbędne są odpowiednie narzędzia i techniki sprzedaży. Czego można dowiedzieć się na ten temat z lektur branżowych?
Wyniki tegorocznego badania State of the Sector Internal Communication and Employee Engagement 2018, przeprowadzonego przez londyńską firmę Gatehouse, nie pozostawiają złudzeń. Aż 56% respondentów uważa niskie umiejętności komunikacyjne menedżerów za główną barierę dla komunikacji wewnątrz organizacji. Sprawdzamy, po które tytuły książkowe warto sięgnąć, chcąc podnieść kompetencje w tym zakresie.