Z prądem czy pod prąd - w poszukiwaniu flow

Bogna Majeran by Bogna Majeran · 01 lutego 2017

Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się zaangażować się w coś tak bardzo, że czas i świat dookoła przestały być istotne? Że liczyło się tylko to, co właśnie się działo i czego byłeś/-aś częścią? Pojęcie flow opisywane jest jako szczęście i spełnienie wynikające z totalnej koncentracji na czymś, zaburzenie poczucia czasu, gdy minuty stają się godzinami, a godziny minutami. Kompletne oddanie się jednej czynności, rzeczy, działaniu – według niektórych badaczy takie doświadczanie jest ludziom niezbędne do przetrwania.

Rozwój menedżerów i przywództwa W poszukiwaniu talentów, czyli dziecko w każdym z nas

W poszukiwaniu talentów, czyli dziecko w każdym z nas

Krzysztof Mironowicz by Krzysztof Mironowicz · 23 stycznia 2017

Według badań Instytutu Gallupa przeprowadzonych na osobach, które odniosły w życiu sukces, czynnikiem decydującym o sukcesie jest nie praca nad swoimi słabymi stronami, ale umiejętne rozwijanie swoich talentów i mocnych stron. Ludzi sukcesu łączy wysoka samoświadomość, która pozwala im na wykorzystywanie mocnych stron w codziennym życiu. Tej samoświadomości uczymy się już jako dzieci – a więc zarządzania swoimi talentami też.

Rozwój menedżerów i przywództwa Empatia - niedoceniana siła

Empatia - niedoceniana siła

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 07 stycznia 2017

Wczuwanie się w sytuację innych ludzi i zrozumienia motywów nimi kierujących, jako źródeł ich decyzji i postaw – to niezwykle ważna umiejętność, zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Sporo się o niej mówi i pisze, również w kontekście biznesowym i menedżerskim. Jakie są jej zalety i czy można się jej nauczyć?

Rozwój osobisty Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna, czyli o wyskakiwaniu z rankingu

Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna, czyli o wyskakiwaniu z rankingu

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 07 stycznia 2017

Koniec i początek roku sprzyjają różnego rodzaju podsumowaniom, rankingom, zestawieniom. „50 najbardziej wpływowych przedsiębiorców”, „Lista najlepiej ubranych Polaków”, „Największe sukcesy i największe porażki”, „15 najlepszych pracodawców”, „100 najbogatszych Polaków”, „10 najdziwniejszych ludzi na świecie”… Mimo czasem pewnej absurdalności kuszą, abyśmy i my na jakiejś liście, w jakimś rankingu znaleźli swoje miejsce. Po co? To proste: porównywanie się jest naturalną ludzką skłonnością.

Rozwój osobisty Rozwój prawie za darmo... czy to możliwe?

Rozwój prawie za darmo... czy to możliwe?

Maryla Korczyńska by Maryla Korczyńska · 14 grudnia 2016

Często mierzę się z problemem wykorzystywania w praktyce różnych umiejętności  – pracownicy uczą się na szkoleniach, ale poziom stosowania w praktyce jest niezadowalający. Oczywiście,  można zadać pytania czy przełożeni od nich tego oczekują, czy mają do tego motywację, itd. To wszystko jest bardzo ważne. I na pewno jest prawdziwa teza, że duża część pieniędzy wydanych na rozwój nie zwraca się.

Rozwój menedżerów i przywództwa Ocena oparta na kompetencjach

Ocena oparta na kompetencjach

Artur Olszewski by Artur Olszewski · 10 grudnia 2016

Czym jest dla firm ocena oparta na kompetencjach? Każde stanowisko wymaga konkretnego zestawu wiedzy i umiejętności, który jest powiązany z typem pracy i poziomem jej skomplikowania. Dlatego ocena pracowników „przy pracy” w kontekście jego wiedzy i umiejętności ma kluczowe znacznie dla identyfikacji, co jest im potrzebne do sukcesu w obecnej pracy, ale także w przyszłych rolach.

HR i kultura organizacji Od teorii do praktyki, czyli jak sprawić, aby pracownicy chcieli się doskonalić?

Od teorii do praktyki, czyli jak sprawić, aby pracownicy chcieli się doskonalić?

Maryla Korczyńska by Maryla Korczyńska · 09 grudnia 2016

Ostatnich kilka lat przyniosło wielu firmom dużo możliwości rozwoju kompetencji pracowników przy wsparciu środków unijnych. Oprócz zamkniętych, dedykowanych projektów można było korzystać z wielu szkoleń otwartych. Tak więc, czy to z własnych środków, czy też przy wykorzystaniu środków unijnych, pracownicy mogli wziąć udział w szeregu szkoleń. Tyle że wiedza na nich zdobyta często pozostawała w sferze teorii. Co więc zrobić, aby przełożyła się również na praktykę?