Co daje ten etap? Pozwala na pozyskanie informacji umożliwiających trafne dopasowanie działań rozwojowych do potrzeb zarówno całej grupy, jak i konkretnych menedżerów.
Forma: ustalana indywidualnie z Klientem (możliwe opcje to m.in. badanie efektywności przywódczej LEA 360, spotkania diagnostyczne, ocena kompetencji menedżerskich w ramach sesji Development Centre, spotkania indywidualne)
Co daje ten etap? Zapewnia kompleksowy rozwój zarówno w wymiarze grupowym, w odpowiedzi na powtarzające się wśród menedżerów luki kompetencyjne, jak i indywidualnym – zgodnie z unikatową ścieżką konkretnego uczestnika projektu.
Forma: szkolenia podnoszące kompetencje menedżerskie, warsztaty, webinary, podcasty, zadania pre- i postwork, pigułki wiedzy, sesje follow-up, wymiana dobrych praktyk, konsultacje indywidualne
Co daje ten etap? Potwierdza nabycie wiedzy i rozwój kompetencji menedżerskich, weryfikuje realizację założonych celów projektu i potwierdza wartość, jaką jego realizacja niesie dla organizacji.
Forma: ustalana indywidualnie z Klientem (możliwe opcje to m.in. ankiety, testy wiedzy i umiejętności (badanie kontekstowe) przed i po projekcie, prezentacja uzyskanych efektów, realizacja zadań wdrożeniowych, warsztaty podsumowujące z przełożonymi)
Zakres tematyczny Programu Rozwoju Menedżerów jest każdorazowo precyzowany na podstawie wyników diagnozy indywidualnej i grupowej uczestników.
Przykładowe tematy działań rozwojowych i szkoleń podnoszących kompetencje menedżerskie, jakie uwzględniamy w tego typu projektach to m.in.:
Sprawdź opinie zawarte w ankietach poszkoleniowych i referencje naszych Klientów
„Firma PROFES zrealizowała dla naszej spółki CERSANIT III Sp. z o.o. w Wałbrzychu kompleksowy projekt doradczo-szkoleniowy „Akademia Menedżera Cersanit Wałbrzych”. W projekcie brali udział: Dyrektorzy, Kierownicy, Mistrzowie, Brygadziści, czyli wszystkie osoby, które kierują ludźmi. (…) Projekt miał był zrealizowany w sposób profesjonalny. Pracujący w nim konsultanci i trenerzy wykazali się pracą o wysokim poziomie merytorycznym i jakościowym, dużą elastycznością (…). W projekcie osiągnięto założone cele – podniosły się i ustabilizowały wyniki, obniżyła się fluktuacja oraz dokonano zmiany kultury zarządzania.”
„Na każdym etapie projektu zespół PROFES podchodził do swojej pracy z zaangażowaniem, uważnością, wnikliwością, elastycznością i pełnym zrozumieniem naszych potrzeb. W efekcie ich pracy, zarówno „Akademia Lidera”, jak i projekt „Nasz Talent” miały istotne znaczenie dla rozwoju kompetencji menedżerskich w naszej organizacji, identyfikowania talentów oraz przygotowania ich do realizacji kolejnych zawodowych wyzwań.”
„Firma doradczo-szkoleniowa PROFES była odpowiedzialna za realizację programu rozwojowego dla kadry kierowniczej firmy NGK Ceramics Polska. W czasie trzyletniej współpracy Konsultanci i Trenerzy PROFES opracowali i przeprowadzili badanie efektywności zarządzania LEA 360, grupowe warsztaty LEA 360, sesje coachingowe dla każdego uczestnika, pakiet szkoleń. Efektem wyżej wymienionych działań było zidentyfikowanie mocnych stron i umiejętności pracowników, wymagających rozwoju w obszarze liderowania, a także wypracowanie Indywidualnego Planu Rozwoju dla doskonalenia umiejętności przywódczych pracowników.”
„Najbardziej podobały mi się ćwiczenia sytuacyjne, które pozwalają dobrze wczuć się w sytuację z życia i przygotować swoje reakcje na różne trudne sytuacje. Taka mocno praktyczna forma doskonalenia kompetencji menedżerskich jest mi najbliższa.”
„Szkolenie pomogło mi rozwinąć świadomość roli menedżera, dostrzegłem moje ukryte cechy, które posiadam, ale się nimi nie posługuję.”
„Cenne były dla mnie zagadnienia dotyczące "otwierania", "rozwijania" ludzi. Rozumiem, że każdy człowiek ma potencjał, który może wpłynąć na poprawę funkcjonowania firmy”
Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wesprzeć w zakresie rozwoju kompetencji menedżerskich:
Sprawdź trzy argumenty, dlaczego warto zdecydować się na nasz Program Rozwoju Menedżerów:
Poprzedzenie działań rozwojowych diagnozą kompetencji sprawia, że uczestnicy programu zwiększają poziom samoświadomości w zakresie własnych umiejętności i predyspozycji („w jakim miejscu jestem w stosunku do oczekiwań organizacji”, „jaką drogę muszę pokonać, by im sprostać”). To z kolei pomaga im w przyjęciu odpowiedzialności za swój rozwój i świadomym wyborze adekwatnych działań oraz motywuje do szybszego przekładania pozyskanej wiedzy w praktykę.
Zakres i przebieg Programu Rozwoju Menedżerów może być planowany elastycznie, np. w podziale na poszczególne etapy. Takie podejście pozwala sprawniej reagować na zmieniającą się sytuację i lepiej dopasować zawartość projektu do indywidualnych potrzeb uczestników, jak również aktualnych priorytetów firmy.
Program Rozwoju Menedżerów realizujemy w powiązaniu z celami z organizacji, tak aby uczestnicy czuli się współodpowiedzialni za ich osiągnięcie, a firma postrzegała projekt jako korzystną inwestycję, przynoszącą wartość dodaną. Obniżenie poziomu rotacji, wzrost zaangażowania pracowników, zwiększenie liczby projektów doskonalących, zgłaszanych przez zespół – dyskusja o tym, co uznamy za czynniki sukcesu jest jednym z kluczowych momentów pierwszej fazy projektu.
Zakres Programu Rozwoju Menedżerów jest ustalany indywidualnie, w odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania Klienta. Przy tego typu projektach, szczególnie jeśli uczestniczą w nich doświadczeni menedżerowie lub przedstawiciele top managementu, rekomendujemy, aby działania rozwojowe poprzedził audyt kompetencji menedżerskich. Diagnoza pozwala bowiem na identyfikowanie luk kompetencyjnych i dopasowanie adekwatnych działań rozwojowych. Jeśli Twoja organizacja przeprowadzała tego typu badania we własnym zakresie i dysponuje wynikami, które mogą posłużyć do opracowania programu rozwojowego, oczywiście nie ma potrzeby ich powtarzania.
Program PROFES jest propozycją opracowaną dla firm, które chcą rozwijać swoją kadrę menedżerską. Jest on w pełni dostosowany do specyfiki organizacji, opiera się na jej indywidualnych celach i priorytetach, a działania rozwojowe są powiązane z praktyką zawodową uczestników, tak aby rozwijane umiejętności były „wbudowywane” w ich codzienność. Kursy podnoszące kompetencje menedżerskie, realizowane w formule otwartej – a więc dla indywidualnych uczestników, reprezentujących różne firmy, mają charakter uniwersalny i wykluczają możliwość dopasowania zakresu programu.
Przede wszystkim dążymy do nadania projektowi wysokiego statusu w organizacji oraz utrzymywania go przez cały czas trwania. Doskonalenie kompetencji menedżerskich jest powiązane z celami firmy, a uczestnicy są zaznajamiani z oczekiwaniami organizacji i wspierani w tym, by dobrze rozumieć wynikające z nich obowiązki. Dodatkowo, kładziemy duży nacisk na współpracę z przełożonymi i angażujemy ich m.in. w analizę postępów uczestników oraz egzekwowanie, czy realizują oni powierzone w projekcie zadania.