Specyfika pracy na danym stanowisku oraz wyzwania, jakim powinien sprostać obejmujący je pracownik, to dwa główne elementy, które zadecydują o zakresie ścieżki wdrożeniowej. Zanim jednak przystąpimy do jej projektowania, ważne będzie dla nas poznanie Twojej organizacji, wartości, jakimi się kierujecie oraz sposobu, w jaki realizujecie główne procesy.
Umów się na rozmowę na temat uporządkowania procesów onboardingowych na stanowisko. Daj nam okazję, by zrozumieć, jakie efekty chcecie uzyskać, a my na tej podstawie zaproponujemy adekwatne rozwiązania rozwojowe.
Sprawdź referencje naszych Klientów
"Przygotowany Program jest powiązany z procedurami i programami operacyjnymi, dzięki czemu jest kompleksowym narzedziem wdrożeniowym. (...) Program Wdrożenia został bardzo dobrze odebrany przez pracowników naszej firmy. Po dokonaniu oceny efektów pierwszych wdrożeń w Polsce, zdecydowaliśmy się na wdrożenie tego Programu także w pozostałych krajach europejskich, w których istnieją sklepy PEPCO."
"W ramach wsparcia rozwojowego, oferowanego przez Importera, firma doradczo-szkoleniowa PROFES asystowała w procesie wdrożenia nowego Kierownika Sprzedaży (…) Kierownikowi Sprzedaży na jego ścieżce rozwoju i w przygotowaniach do egzaminu certyfikacyjnego towarzyszył trener i konsultant PROFES. W naszej ocenie, jego wsparcie, zaangażowanie i doradztwo stanowiło nieocenioną wartość."
Dołącz do grona marek, dla których mieliśmy przyjemność wspierać w zakresie onboardingu
Ułożony proces onboardingu na stanowisko daje nowemu pracownikowi jasne informacje, czego oczekuje od niego organizacja, w jaki sposób pomoże mu to osiągnąć i jak będzie weryfikowała jego postępy. Tak precyzyjne cele i możliwość korzystania ze stałego wsparcia zwiększają szansę na szybsze osiągnięcie gotowości do działania pracownika, jak również utrzymanie go w organizacji po okresie próbnym.
Kompleksowa ścieżka wraz z kompletem instrukcji i narzędzi wdrożeniowych, to gotowe rozwiązanie dla menedżera do zarządzania procesem onboardingu podwładnego. Pozwoli mu ono zaoszczędzić czas, jaki musiałby zainwestować w samodzielne opracowanie planu i harmonogramu wdrożenia, jak również da pewność, że zakres merytoryczny zawiera wszystko to, co niezbędne, by pracownik skutecznie realizował stawiane przed nim zadania.
Dzięki regularnej pracy z podwładnym w oparciu o opracowane karty aktywności i zadania onboardingowe, menedżer może na bieżąco weryfikować postępy wdrażanego. Stałe monitorowanie rozwoju wiedzy i kompetencji, pozwoli mu upewnić się, czy dana osoba, staje się samodzielnym pracownikiem i jakiego wsparcia jeszcze potrzebuje.
Rekomendujemy, aby kompleksowe ścieżki wdrożeniowe tworzyć dla stanowisk, które w danej organizacji obejmuje większa liczba osób, np. sprzedawców/ handlowców w sieciach sprzedaży czy pracowników obsługi klienta w firmach usługowych.
Przełożeni otrzymują gotowy, kompletny harmonogram wdrożenia, jak również niezbędne instrukcje i aktywności dla podwładnego. Dodatkowo są wspierani podręcznikiem, zawierającym wskazówki, jak przygotować się do wdrożenia, jak zaplanować jego przeprowadzenie, jak je prowadzić i jak ocenić. Są także zapoznawani ze zróżnicowanymi metodami pracy z podwładnym i przygotowywani do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, np. spadkiem motywacji.
Zakres merytoryczny jest ustalany indywidualnie na bazie zdiagnozowanych potrzeb i oczekiwań Twojej organizacji. Przykładowo, w przypadku stanowiska handlowego, może obejmować np. treści wprowadzające (informacje o marce i jej przewagach konkurencyjnych), wiedzę produktową, wiedzę sprzedażową, znajomość procesów, systemów, narzędzi oraz usług komplementarnych (np. finansowania).