Co daje ten etap? Pozwala na wytypowanie kompetencji, które mają wpływ na osiągane przez handlowca wyniki. Umożliwia także sprecyzowanie, jak organizacja rozumie te kompetencje, jakie powiązane z nimi zachowania są przez nią oczekiwanie i w jaki sposób rozpoznaje, że dany handlowiec posiada tę kompetencję na wysokim poziomie
Forma: warsztat - przegląd wymaganych na stanowisku handlowca kompetencji; opracowanie profilu kompetencyjnego (jeśli organizacja nie dysponuje takim profilem)
Co daje ten etap? Pozwala przygotować początkujących handlowców do pracy z klientem poprzez zapoznanie ich z produktem, organizacją i wyposażeniem ich w podstawową wiedzę oraz umiejętności sprzedażowe. Handlowiec już na starcie otrzymuje zasoby, by profesjonalnie obsługiwać klientów w pierwszych miesiącach swojej pracy
Forma: intensywny, 3-4 dniowy trening umiejętności, obejmujący ćwiczenia, scenki i wypracowywanie konkretnych rozwiązań dla każdego etapu procesu sprzedaży
Co daje ten etap? Pozwala na dalszy rozwój i doskonalenie kompetencji handlowca, niezbędnych do efektywnego prowadzenia procesu sprzedaży i skutecznej realizacji zadań na stanowisku
Forma: szkolenia sprzedażowe dla handlowców, szkolenia z zakresu umiejętności własnych, praktyczne warsztaty i treningi umiejętności, Training on the job, Mobilny Trener
Co daje ten etap? Pozwala na weryfikację, czy handlowiec pozyskał kluczowe kompetencje i czy wykazuje konkretne zachowania, jakich organizacja oczekuje na tym stanowisku.
Forma: egzamin składający się z części teoretycznej (weryfikacja wiedzy np. w formie testu) oraz części praktycznej (udział w scenkach i symulacjach realnych sytuacji zawodowych)
Sprawdź, jakie korzyści niesie ze sobą inwestycja w Program Rozwoju Handlowców w trzech perspektywach:
Nabędziesz konkretne umiejętności z zakresu sprzedaży, dzięki którym poczujesz się pewniej i bezpieczniej w kontakcie z klientem. W ramach szkoleń poznasz schemat postępowania, który pomoże Ci panować nad procesem sprzedaży i podpowie, jak się zachowywać oraz jakich argumentów używać.
Twoi podwładni będą przygotowani do pracy i profesjonalnej obsługi klientów. Dowiesz się, co potrafią, czego możesz od nich wymagać i w jakich obszarach będą potrzebowali Twojego wsparcia. Oprócz wyposażenia w wiedzę i umiejętności, szkolenia dla handlowców dodatkowo wpłyną na ich postawę i motywację – Twój zespół będzie bardziej zmotywowany do pracy.
Szkolenia sprzedażowe dla handlowców pomogą Ci zadbać o kwestie wizerunkowe. Są oni przecież osobami pierwszego kontaktu i to właśnie na tej podstawie klienci najczęściej wydają opinię na temat całej firmy. Po zdobyciu niezbędnej wiedzy i kompetencji, handlowcy będą reprezentować Twoją markę, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Wzrost umiejętności niesie ze sobą również korzyści biznesowe, w tym wyższy wynik sprzedażowy.
Oferujemy projekty „szyte na miarę”, co oznacza, że punktem wyjścia do stworzenia szczegółowego zakresu działań rozwojowych w Programie Rozwoju Handlowców będzie przegląd i doprecyzowanie kompetencji wymaganych przez Twoją organizację na stanowisku sprzedażowym.
Przykładowe kompetencje, jakie może rozwijać handlowiec w tym projekcie to m.in.:
Przeczytaj opinie uczestników z ankiet poszkoleniowych i referencje naszych Klientów:
„Firma PROFES przeprowadziła dla nas projekt „Od technologa do handlowca” obejmujący cykl szkoleń dla zespołów technologów i działu obsługi Klienta. (…) Efektem projektu jest zwiększenie aktywnej sprzedaży handlowców i zintensyfikowanie sprzedaży na terenie Polski. Wszystkie wypracowane techniki i dobre praktyki zostały zebrane do „Katalogu dobrych praktyk sprzedażowych”. (…) Projekt cechował się dobrym rozeznaniem firmy PROFES i trenerów w specyfice pracy naszych handlowców. Uniwersalne metody niektórych specjalistów zostały dopasowane do specyfiki rozmów z naszymi Klientami, co powoduje, że poznane techniki są do zastosowania przez Pracowników „od razu”.”
„Projekt obejmuje różnorodne formy rozwojowe – od całodniowych sesji indywidualnych przez coachingi, warsztaty i szkolenia, uzupełniane dodatkowo sesjami kalibrującymi. Celem projektu jest ustrukturyzowanie procesu sprzedażowego firmy w oparciu o wypracowanie i wdrożenie standardów obsługi Klienta, poprawę doświadczenia Klienta Ulamex poprzez usprawnianie telefonicznego kontaktu z Klientem jako etapu sprzedaży, stanowiącego dźwignię handlu firmy Ulamex. (…) Działania zaproponowane przez firmę PROFES są projektowane w oparciu o specyfikę funkcjonowania naszej firmy i w pełni realizują pokładane w nich oczekiwania.”
„Firma PROFES zrealizowała dla naszych pracowników 2 projekty szkoleniowo-doradcze: Akademia Reprezentanta Handlowego i Akademia Key Account Managera. Zrealizowane projekty dedykowane były dla grupy pracowników handlowych obsługujących Klientów i pozyskujących nowe relacje biznesowe. Cele projektu koncentrowały się wokół wzrostu umiejętności sprzedażowych. (…) Realizowany przez PROFES projekt cechuje szereg wymiernych korzyści. Główne z nich to: kompleksowa diagnoza potrzeb rozwojowych pracowników, wysoka jakość merytoryczna szkoleń i opracowany dla projektu system narzędzi monitorujący postępy uczestników dotyczące wzrostu wiedzy oraz umiejętności.”
„Poznanie wzoru spotkania biznesowego pomogło mi usystematyzować proces i schemat prowadzenia rozmowy handlowej - pozwoli mi lepiej się przygotować do spotkań i kontrolować ich przebieg”
„Najbardziej doceniam trening przed kamerę i cenne uwagi. Rzetelna ocena, wskazanie błędów, które popełniłem i omówienie w grupie, jak można to zrobić lepiej sprawiały, że ćwiczenia scenek za każdym razem szły coraz lepiej”
„Obszerne szkolenie, w którym nie zabrakło najważniejszych informacji dla nowego pracownika w marce. Niczego nie zabrakło, było ciekawie, praktycznie i z ogromnym profesjonalizmem osób, które nas szkoliły”
Dobre Praktyki w obsłudze Klientów aptek
Budowanie satysfakcji Klienta w nowym formacie oddziału Banku
Dobre Praktyki wzięte na warsztat
Certyfikacja w oparciu o innowacyjny model sprzedaży i obsługi Klienta
Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wesprzeć w zakresie rozwoju sprzedaży:
Sprawdź, co wyróżnia nasz Program Rozwoju Handlowców i decyduje o jego efektywności biznesowej:
U podstaw naszego podejścia do rozwoju leży dogłębna analiza sytuacji wyjściowej i jak najlepsze poznanie organizacji Klienta. W ramach wdrożenia do projektu, Trenerzy PROFES odwiedzą Twoją firmę, by przeprowadzić badania Tajemniczego Klienta i porozmawiać ze wszystkimi zaangażowanymi osobami (osobą zlecającą projekt, np. HR, osobą nadzorującą, np. Kierownikiem Sprzedaży, wybranymi uczestnikami). Trenerzy zapoznają się również z konkurencją, by uczyć handlowców, jak skutecznie budować przewagę konkurencyjną i reagować na obiekcje klientów.
Realizowane w programie szkolenia dla handlowców uwzględniają kompetencje i zachowania pożądane przez Twoją organizację. Dzięki temu mają one przełożenie na rzeczywistość sprzedażową, w której funkcjonuje Twój zespół. W naszych szkoleniach wykorzystujemy case studies i symulacje ściśle dopasowane do specyfiki Twojej firmy. W ramach intensywnych treningów, handlowcy uczą się jak najlepiej wykorzystywać nabyte umiejętności na realnych przykładach, z którymi będą spotykać się w codziennej pracy.
W przypadku niedoświadczonych osób, przejście przez szkolenia dla początkujących handlowców w formie kompleksowego cyklu może wydłużyć czas nabycia gotowości do pracy nawet do kilku miesięcy. By mieć pewność, że Twój pracownik już na starcie będzie potrafił profesjonalnie obsłużyć klienta, realizujemy tzw. „krok zero” w postaci wysoce praktycznego CAMPU, nastawionego na intensywne zdobywanie umiejętności. Udział w 3-4 dniowym spotkaniu pozwoli zdobyć początkującym handlowcom podstawowe kompetencje, dzięki którym poczują się pewnie i bezpiecznie w kontakcie z klientem. Kolejne szkolenia dla handlowców, w ramach opracowanej ścieżki rozwojowej, zapewnią im natomiast możliwość ich dalszego rozwoju.
Treningi umiejętności: praca na case studies, opierająca się na wiedzy, doświadczeniach uczestników i ich bardzo dobrej znajomości produktu
Praca na postawie: uwzględnienie w działaniach rozwojowych elementów wytrącających doświadczonych handlowców z utartych schematów, w jakich funkcjonują
Doświadczanie na własnej skórze: formy, które zapewniają tzw. „przeżywkę” - pozwalają handlowcom zaangażować się w proces i samodzielnie doświadczyć emocji, jakie mają wzbudzać u swoich klientów
Symulacje z udziałem aktorów: udział w scenkach z aktorami odgrywającymi role realnych klientów, uwzględniające np. specyficzne potrzeby czy trudne sytuacje
Wsparcie sprzedaży nowych produktów: szkolenia sprzedażowe przy launchu nowych kategorii produktów na rynek, skupiające się na postawie handlowca i wzbudzeniu w nim przekonania wobec nowej oferty
Przykładowe tematy szkoleń, jakie proponujemy doświadczonym handlowcom, to m.in.: