hello world!

Program Rozwoju Handlowców

Zapewnij swoim handlowcom praktyczny rozwój nastawiony na konkretny cel: wzrost wyników sprzedażowych. Pomóż im podnosić kompetencje, dzięki którym poczują się bezpieczniej w relacji z klientem, pewnie przejmując kontrolę nad procesem sprzedaży.
ZAPYTAJ O PROGRAM
Program Rozwoju Handlowców - oferta Profes

Jak wygląda nasz Program Rozwoju Handlowców?

Program Rozwoju Handlowców PROFES składa się z czterech etapów:
Identyfikacja kluczowych kompetencji handlowca w Programie Rozwoju Handlowców - oferta Profes

Identyfikacja kluczowych kompetencji handlowca

Co daje ten etap? Pozwala na wytypowanie kompetencji, które mają wpływ na osiągane przez handlowca wyniki. Umożliwia także sprecyzowanie, jak organizacja rozumie te kompetencje, jakie powiązane z nimi zachowania są przez nią oczekiwanie i w jaki sposób rozpoznaje, że dany handlowiec posiada tę kompetencję na wysokim poziomie

Forma: warsztat - przegląd wymaganych na stanowisku handlowca kompetencji; opracowanie profilu kompetencyjnego (jeśli organizacja nie dysponuje takim profilem)

Camp sprzedażowy w Programie Rozwoju Handlowców - oferta Profes

CAMP sprzedażowy

Co daje ten etap? Pozwala przygotować początkujących handlowców do pracy z klientem poprzez zapoznanie ich z produktem, organizacją i wyposażeniem ich w podstawową wiedzę oraz umiejętności sprzedażowe. Handlowiec już na starcie otrzymuje zasoby, by profesjonalnie obsługiwać klientów w pierwszych miesiącach swojej pracy

Forma: intensywny, 3-4 dniowy trening umiejętności, obejmujący ćwiczenia, scenki i wypracowywanie konkretnych rozwiązań dla każdego etapu procesu sprzedaży

Szkolenia dla handlowców i inne działania rozwojowe w Programie Rozwoju Handlowców - oferta Profes

Szkolenia dla handlowców i inne działania rozwojowe

Co daje ten etap? Pozwala na dalszy rozwój i doskonalenie kompetencji handlowca, niezbędnych do efektywnego prowadzenia procesu sprzedaży i skutecznej realizacji zadań na stanowisku

Forma: szkolenia sprzedażowe dla handlowców, szkolenia z zakresu umiejętności własnych, praktyczne warsztaty i treningi umiejętności, Training on the job, Mobilny Trener

Certyfikacja handlowa w Programie Rozwoju Handlowców - oferta Profes

Certyfikacja handlowa

Co daje ten etap? Pozwala na weryfikację, czy handlowiec pozyskał kluczowe kompetencje i czy wykazuje konkretne zachowania, jakich organizacja oczekuje na tym stanowisku.

Forma: egzamin składający się z części teoretycznej (weryfikacja wiedzy np. w formie testu) oraz części praktycznej (udział w scenkach i symulacjach realnych sytuacji zawodowych)

Szkolenia dla handlowców w naszym Programie Rozwoju Handlowców - dlaczego warto?

Sprawdź, jakie korzyści niesie ze sobą inwestycja w Program Rozwoju Handlowców w trzech perspektywach:

Handlowiec

Nabędziesz konkretne umiejętności z zakresu sprzedaży, dzięki którym poczujesz się pewniej i bezpieczniej w kontakcie z klientem. W ramach szkoleń poznasz schemat postępowania, który pomoże Ci panować nad procesem sprzedaży i podpowie, jak się zachowywać oraz jakich argumentów używać.

Kierownik Sprzedaży

Twoi podwładni będą przygotowani do pracy i profesjonalnej obsługi klientów. Dowiesz się, co potrafią, czego możesz od nich wymagać i w jakich obszarach będą potrzebowali Twojego wsparcia. Oprócz wyposażenia w wiedzę i umiejętności, szkolenia dla handlowców dodatkowo wpłyną na ich postawę i motywację – Twój zespół będzie bardziej zmotywowany do pracy.

Organizacja

Szkolenia sprzedażowe dla handlowców pomogą Ci zadbać o kwestie wizerunkowe. Są oni przecież osobami pierwszego kontaktu i to właśnie na tej podstawie klienci najczęściej wydają opinię na temat całej firmy. Po zdobyciu niezbędnej wiedzy i kompetencji, handlowcy będą reprezentować Twoją markę, zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Wzrost umiejętności niesie ze sobą również korzyści biznesowe, w tym wyższy wynik sprzedażowy.

planują wdrożenie zmian w podległym obszarze,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
sami nie mają przekonania wobec zmian, które powinni promować wśród swoich pracowników,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
nie wiedzą, jak dobrze uargumentować konieczność zmiany w rozmowie z podwładnymi,
obawiają się, że opór pracowników zagrozi wdrożeniu zmiany,
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Program Rozwoju Handlowców - oferta Profes

Jakie umiejętności powinien posiadać skuteczny handlowiec?

Oferujemy projekty „szyte na miarę”, co oznacza, że punktem wyjścia do stworzenia szczegółowego zakresu działań rozwojowych w Programie Rozwoju Handlowców będzie przegląd i doprecyzowanie kompetencji wymaganych przez Twoją organizację na stanowisku sprzedażowym.

Przykładowe kompetencje, jakie może rozwijać handlowiec w tym projekcie to m.in.:

Prospecting (poszukiwanie klientów)
Badanie potrzeb klienta
Prezentacja oferty
Negocjacje i finalizacja
Budowanie relacji z klientem
Skuteczna komunikacja
Organizacja pracy własnej
Radzenie sobie ze stresem

Co mówią nasi Klienci działaniach rozwojowych dla handlowców?

Przeczytaj opinie uczestników z ankiet poszkoleniowych i referencje naszych Klientów:

„Firma PROFES przeprowadziła dla nas projekt „Od technologa do handlowca” obejmujący cykl szkoleń dla zespołów technologów i działu obsługi Klienta. (…) Efektem projektu jest zwiększenie aktywnej sprzedaży handlowców i zintensyfikowanie sprzedaży na terenie Polski. Wszystkie wypracowane techniki i dobre praktyki zostały zebrane do „Katalogu dobrych praktyk sprzedażowych”. (…) Projekt cechował się dobrym rozeznaniem firmy PROFES i trenerów w specyfice pracy naszych handlowców. Uniwersalne metody niektórych specjalistów zostały dopasowane do specyfiki rozmów z naszymi Klientami, co powoduje, że poznane techniki są do zastosowania przez Pracowników „od razu”.”

Anna Prokopowicz-Duglica, Prezes IREKS PROKOPOWICZ

„Projekt obejmuje różnorodne formy rozwojowe – od całodniowych sesji indywidualnych przez coachingi, warsztaty i szkolenia, uzupełniane dodatkowo sesjami kalibrującymi. Celem projektu jest ustrukturyzowanie procesu sprzedażowego firmy w oparciu o wypracowanie i wdrożenie standardów obsługi Klienta, poprawę doświadczenia Klienta Ulamex poprzez usprawnianie telefonicznego kontaktu z Klientem jako etapu sprzedaży, stanowiącego dźwignię handlu firmy Ulamex. (…) Działania zaproponowane przez firmę PROFES są projektowane w oparciu o specyfikę funkcjonowania naszej firmy i w pełni realizują pokładane w nich oczekiwania.”

Michał Pytelewicz, ULAMEX Zbigniew Ziętek

„Firma PROFES zrealizowała dla naszych pracowników 2 projekty szkoleniowo-doradcze: Akademia Reprezentanta Handlowego i Akademia Key Account Managera. Zrealizowane projekty dedykowane były dla grupy pracowników handlowych obsługujących Klientów i pozyskujących nowe relacje biznesowe. Cele projektu koncentrowały się wokół wzrostu umiejętności sprzedażowych. (…) Realizowany przez PROFES projekt cechuje szereg wymiernych korzyści. Główne z nich to: kompleksowa diagnoza potrzeb rozwojowych pracowników, wysoka jakość merytoryczna szkoleń i opracowany dla projektu system narzędzi monitorujący postępy uczestników dotyczące wzrostu wiedzy oraz umiejętności.”

Aldona Gmyrek, Wicedyrektor ds. Sprzedaży Klientom Biznesowym, Vattenfall Sales Poland Sp. z o.o.

„Poznanie wzoru spotkania biznesowego pomogło mi usystematyzować proces i schemat prowadzenia rozmowy handlowej - pozwoli mi lepiej się przygotować do spotkań i kontrolować ich przebieg”

Uczestnik szkolenia „Skuteczna sprzedaż” w Programie Rozwoju Handlowców

„Najbardziej doceniam trening przed kamerę i cenne uwagi. Rzetelna ocena, wskazanie błędów, które popełniłem i omówienie w grupie, jak można to zrobić lepiej sprawiały, że ćwiczenia scenek za każdym razem szły coraz lepiej”

Uczestnik szkolenia „Negocjacje” w Programie Rozwoju Handlowców

„Obszerne szkolenie, w którym nie zabrakło najważniejszych informacji dla nowego pracownika w marce. Niczego nie zabrakło, było ciekawie, praktycznie i z ogromnym profesjonalizmem osób, które nas szkoliły”

Uczestnik szkolenia „CAMP sprzedażowy”

Zobacz nasze case studies

Dobre Praktyki w obsłudze Klientów aptek

Przeczytaj całość

Budowanie satysfakcji Klienta w nowym formacie oddziału Banku

Przeczytaj całość

Dobre Praktyki wzięte na warsztat

Przeczytaj całość

Certyfikacja w oparciu o innowacyjny model sprzedaży i obsługi Klienta

Przeczytaj całość

Zaufali nam

Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wesprzeć w zakresie rozwoju sprzedaży:

Dlaczego szkolenia dla handlowców PROFES poprawiają wyniki sprzedażowe?

Sprawdź, co wyróżnia nasz Program Rozwoju Handlowców i decyduje o jego efektywności biznesowej:

Maksymalne poznanie organizacji klienta w Programie Rozwoju Handlowców - oferta Profes

Maksymalne poznanie organizacji klienta

U podstaw naszego podejścia do rozwoju leży dogłębna analiza sytuacji wyjściowej i jak najlepsze poznanie organizacji Klienta. W ramach wdrożenia do projektu, Trenerzy PROFES odwiedzą Twoją firmę, by przeprowadzić badania Tajemniczego Klienta i porozmawiać ze wszystkimi zaangażowanymi osobami (osobą zlecającą projekt, np. HR, osobą nadzorującą, np. Kierownikiem Sprzedaży, wybranymi uczestnikami). Trenerzy zapoznają się również z konkurencją, by uczyć handlowców, jak skutecznie budować przewagę konkurencyjną i reagować na obiekcje klientów.

Ścisłe powiązanie z rzeczywistością organizacji w Programie Rozwoju Handlowców - oferta Profes

Ścisłe powiązanie z rzeczywistością organizacji

Realizowane w programie szkolenia dla handlowców uwzględniają kompetencje i zachowania pożądane przez Twoją organizację. Dzięki temu mają one przełożenie na rzeczywistość sprzedażową, w której funkcjonuje Twój zespół. W naszych szkoleniach wykorzystujemy case studies i symulacje ściśle dopasowane do specyfiki Twojej firmy. W ramach intensywnych treningów, handlowcy uczą się jak najlepiej wykorzystywać nabyte umiejętności na realnych przykładach, z którymi będą spotykać się w codziennej pracy.

Przygotowanie handlowców do pracy w formie CAMPU w Programie Rozwoju Handlowców - oferta Profes

Przygotowanie handlowców do pracy w formie CAMPU

W przypadku niedoświadczonych osób, przejście przez szkolenia dla początkujących handlowców w formie kompleksowego cyklu może wydłużyć czas nabycia gotowości do pracy nawet do kilku miesięcy. By mieć pewność, że Twój pracownik już na starcie będzie potrafił profesjonalnie obsłużyć klienta, realizujemy tzw. „krok zero” w postaci wysoce praktycznego CAMPU, nastawionego na intensywne zdobywanie umiejętności. Udział w 3-4 dniowym spotkaniu pozwoli zdobyć początkującym handlowcom podstawowe kompetencje, dzięki którym poczują się pewnie i bezpiecznie w kontakcie z klientem. Kolejne szkolenia dla handlowców, w ramach opracowanej ścieżki rozwojowej, zapewnią im natomiast możliwość ich dalszego rozwoju.

A co z doświadczonymi handlowcami?

W Twoim zespole są doświadczeni handlowcy, którzy nie raz uczestniczyli już w szkoleniach sprzedażowych? Nie wpadaj w pułapkę myślenia: „Dopóki sprzedają, nie potrzebują szkoleń”. Zawód handlowca jest jednym z tych, w których najszybciej dochodzi do wypalenia i decyzji o zmianie pracy. Dbanie o stałe podsycanie energii sprzedaży jest więc kluczowe dla utrzymania motywacji doświadczonych pracowników. Co proponujemy?


Treningi umiejętności: praca na case studies, opierająca się na wiedzy, doświadczeniach uczestników i ich bardzo dobrej znajomości produktu

Praca na postawie: uwzględnienie w działaniach rozwojowych elementów wytrącających doświadczonych handlowców z utartych schematów, w jakich funkcjonują

Doświadczanie na własnej skórze: formy, które zapewniają tzw. „przeżywkę” - pozwalają handlowcom zaangażować się w proces i samodzielnie doświadczyć emocji, jakie mają wzbudzać u swoich klientów

Symulacje z udziałem aktorów: udział w scenkach z aktorami odgrywającymi role realnych klientów, uwzględniające np. specyficzne potrzeby czy trudne sytuacje

Wsparcie sprzedaży nowych produktów: szkolenia sprzedażowe przy launchu nowych kategorii produktów na rynek, skupiające się na postawie handlowca i wzbudzeniu w nim przekonania wobec nowej oferty

Zakres szkoleń dla doświadczonych handlowców - oferta Profes

Zakres szkoleń dla doświadczonych handlowców

Przykładowe tematy szkoleń, jakie proponujemy doświadczonym handlowcom, to m.in.:

Zaawansowane techniki negocjacji
Zaawansowane techniki sprzedaży
Praca z ofertą konkurencji
Budowanie przewagi konkurencyjnej
Sprzedaż relacyjna
Zarządzanie doświadczeniem klienta
Trendy sprzedażowe
Typologia klientów
Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Zarządzanie i organizacja własnej pracy
Reagowanie na stres

Dlaczego warto inwestować w rozwój doświadczonych handlowców?

Prewencja wypalenia zawodowego - nie czekaj, aż handlowiec przestanie sprzedawać, by zareagować
Utrzymanie wysokiego poziomu motywacji - wzmocnij w handlowcach poczucie zauważenia i docenienia ich osiągnięć
Zwiększenie atrakcyjności pracodawcy – zapunktuj u potencjalnych pracowników, oferując cykliczne szkolenia podnoszące kwalifikacje
Dostarczanie trendów i aktualnej wiedzy – zadbaj, by doświadczeni handlowcy, byli na bieżąco z nowymi technikami i wiedzą o zmieniających się zachowaniach konsumenckich

Napisz do nas!

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    Poczytaj więcej na temat rozwoju kompetencji handlowych:

    Schemat rozmowy handlowej
    Pomimo tego, że żyjemy w świecie cyfrowym – co znacznie ułatwia nam życie – to jednak trudno jest zbudować relację biznesową jedynie poprzez maila czy portal internetowy. Jakich błędów należy unikać, aby poza samym spotykaniem się jeszcze sprzedawać? W cyklu artykułów zaprezentujemy Wam praktyczne narzędzia – pigułki wiedzy, których nie da…
    Czytaj dalej
    Jak sprzedać dziurę w ścianie? Argumentacja językiem korzyści
    O ile badanie potrzeb klienta miało na celu trafienie go w samo serce, o tyle argumentacja językiem korzyści dąży do użycia właściwej amunicji.  Taki dialog… – Proszę Pani, to jest bardzo dobry komputer: ma aż 8 Gb pamięci RAM, monitor z przekątną 17.3, procesor Intel Core i5-5200U, a karta graficzna – Intel HD Graphics…
    Czytaj dalej
    Sprzedaż na finiszu, czyli jak sfinalizować transakcję?
    Finalizacja sprzedaży to etap w procesie obsługi Klienta, którego efektem jest transakcja (zakup, złożone zamówienie) lub dalsze, często słowne ustalenia, które w krótkiej przyszłości doprowadzą do transakcji. Klient po prawidłowo przeprowadzonej finalizacji nie powinien czuć dyskomfortu pozakupowego, ale mieć przekonanie, że dokonał najlepszego w danej sytuacji wyboru. Jakie błędy handlowcy popełniają najczęściej na…
    Czytaj dalej

    Program Rozwoju Handlowców - najczęściej zadawane pytania

    Ile trwa szkolenie dla handlowców w programie PROFES?

    Realizujemy zarówno 1-dniowe, jak i 2-dniowe szkolenia dla handlowców w formie stacjonarnej i online’owej. Wybór formy i czasu trwania jest dopasowany do oczekiwań Klienta oraz celów i potrzeb rozwojowych uczestników.

    Jaki jest zakres szkolenia dla handlowców w programie PROFES?

    W Programie Rozwoju Handlowców PROFES tematy szkoleń są dopasowane do zakresu kompetencji, oczekiwanych przez organizację. Zwykle są to zarówno szkolenia sprzedażowe dla handlowców, obejmujące poszczególne etapy procesu (np. badanie potrzeb, prezentacja oferty, negocjacje), jak i szkolenia z zakresu umiejętności własnych (np. praca z celami, radzenie sobie ze stresem, efektywna komunikacja).

    Jakie dziedziny sprzedaży obejmuje szkolenie dla handlowców w programie PROFES?

    Realizujemy szkolenia dla handlowców, sprzedawców, przedstawicieli handlowych i doradców klienta B2B i B2C, realizujących sprzedaż produktów, sprzedaż usług, sprzedaż detaliczną czy sprzedaż hurtową. Rozwijamy również pracowników call center i działów obsługi klienta.

    Jakie umiejętności są potrzebne do uczestnictwa w szkoleniu dla handlowców?

    Realizując szkolenia dla początkujących handlowców, pomagamy uczestnikom nabywać kluczowe umiejętności sprzedażowe, stąd mogą w nich uczestniczyć nawet te osoby, które nie pracowały wcześniej w obszarze sprzedaży. W przypadku szkoleń dla doświadczonych handlowców, opieramy praktyczny trening umiejętności na case studies i sytuacjach z ich rzeczywistości zawodowej. Ważne jest więc, aby handlowiec miał już podstawową wiedzę, jak i swoje doświadczenia i przemyślenia, które pozwolą mu na doskonalenie warsztatu.

    W jakiej formie realizowane jest szkolenie dla handlowców w programie?

    Realizujemy szkolenia zarówno w formie stacjonarnej, jak i online’owej. W Programie Rozwoju Handlowców uwzględniamy także inne formy rozwojowe, w tym: warsztaty, treningi on the job, Mobilnego Trenera czy CAMP.
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram