Zadbaj o najwyższą jakość obsługi klienta, wdrażając standardy i identyfikując Dobre Praktyki najskuteczniejszych sprzedawców Twojej organizacji. Wesprzyj menedżerów sprzedaży i ich zespoły zbiorem precyzyjnych oczekiwań i wskazówek, dzięki którym łatwiej im będzie osiągać cele sprzedażowe.
CHCĘ POZNAĆ OFERTĘOpracowanie standardów i Dobrych Praktyk rekomendujemy organizacjom, które chcą uporządkować obszar sprzedaży i obsługi klienta, a w szczególności tym, które:
zbierania Voice of Customer (analiza wyników badań satysfakcji klientów, tajemniczego klienta, badań CX, opinii i ocen publikowanych w internecie),
rozmów i obserwacji pracowników sprzedaży i obsługi klienta,
analizy już istniejących standardów w obsłudze klienta,
analizy modelu sprzedaży i obsługi klienta,
analizy dostępnych materiałów edukacyjnych (podręczników, szkoleń e-learningowych),
warsztatów z udziałem zróżnicowanych grup (np. kadry kierowniczej, menedżerów sprzedaży, sprzedawców).
Aby mieć pewność, że standardy sprzedaży i obsługi klienta oraz Dobre Praktyki będą z powodzeniem wykorzystywane w codziennej pracy z klientem, wspieramy proces ich wdrożenia, wykorzystując m.in. następujące formy:
Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wspierać w obszarze sprzedaży i obsługi klienta:
Sprawdź referencje udzielone przez naszych Klientów, dla których opracowaliśmy standardy i Dobre Praktyki z zakresu sprzedaży i obsługi klienta:
„Dobre Praktyki zostały wypracowane specjalne dla naszej Firmy, z uwzględnieniem jej specyfiki. Prace trwały kilka miesięcy. W tym czasie PROFES realizował zarówno obserwacje, mapowanie procesu, warsztaty, jak i opracowanie Dobrych Praktyk. W trakcie całego procesu opracowania konsultanci na bieżąco doskonalili produkt, każdorazowo reagując na nasze potrzeby i oczekiwania. Mamy przekonanie, że przygotowany produkt doradczy stanowi dla nas dużą wartość dodaną.”
„Efektem projektu jest zwiększenie aktywnej sprzedaży handlowców i zintensyfikowanie sprzedaży na terenie Polski. Wszystkie wypracowane techniki i dobre praktyki zostały zebrane do „Katalogu dobrych praktyk sprzedażowych”. Są one wykorzystywane w formie manuala do doskonalenia umiejętności oraz do wdrażania nowych pracowników. (…) Zostały również wystandaryzowane spotkania handlowe z Klientami w zależności od celów, jakie mają realizować (wizyta technologiczna, wizyta zaopatrzeniowa, rozmowa o cenie, wizyta u nowego Klienta. Wystandaryzowane wizyty stały się filarem w opracowaniu CRM w naszej firmie.”
„(…) zespół PROFES opracował dla nas praktyczne narzędzie codziennej pracy, stanowiące zbiór standardów i dobrych praktyk w obsłudze klienta Itmation. Interaktywny dokument zapewnia jasne wytyczne wszystkim pracownikom naszej firmy, wspierając ich w budowaniu spójnego wizerunku w oczach klienta. Z perspektywy klienta zaś gwarantują przemyślany i dobrze zaplanowany proces obsługi, który w pełni zaspokaja jego potrzeby i skutkuje pozytywnymi doświadczeniami. Zbiór standardów i dobrych praktyk jest przez nas stale wykorzystywany i aktualizowany. Projekt został zrealizowany w sposób należyty, spełniając postawione przez nas cele. Przyczynił się do usystematyzowania procesu obsługi zgodnie z najlepszymi branżowymi standardami.”
„Cele projektów koncentrowały się wokół wzrostu szerokiego spektrum umiejętności, niezbędnych do prawidłowego zarządzania relacjami z Klientami oraz zarządzania procesem wdrożenia i utrzymania standardów w przedsiębiorstwach wchodzących w skład sieci dealerskiej Suzuki. Wszystkie aktywności szkoleniowe zbudowane zostały wokół działań doradczych, polegających na wypracowaniu kompletu Standardów Sprzedaży i Obsługi Klienta oraz kompletnego systemu wdrożenia i utrzymania poziomu stosowania standardów w sieci. Cała współpraca (…) stanowi dla nas ważny element wspierający system rozwoju pracowników w Polsce.”
„W ramach projektu do tej pory zrealizowane zostały m.in. następujące działania: badanie Tajemniczy Klient mające na celu analizę i ocenę aktualnie stosowanych praktyk związanych ze sprzedażą i obsługą klienta, opracowanie z udziałem przedstawicieli najlepszych serwisów opisu procesu sprzedaży oraz standardów pracy oparty na dobrych praktykach, opracowanie przewodnika wdrożeniowego dla menedżerów będącego dedykowanym narzędziem wspierającym proces wdrożenia, realizacja szkoleń wspierających proces wdrożenia i utrzymania standardów w całej sieci sprzedaży. (…) W oparciu o nasze dotychczasowe doświadczenie we współpracy z firmą PROFES rekomendujemy jej usługi w zakresie wdrażania standardów obsługi Klienta.”
„Firma PROFES realizowała dla nas projekt zmierzający do wdrożenia standardów sprzedaży i obsługi klienta opartych o dobre praktyki. Projekt obejmował m.in.: identyfikację praktyk stosowanych w obszarze sprzedaży i obsługi klienta, opis etapów procesu sprzedaży wraz z celami i oczekiwanymi rezultatami każdego z nich, opracowanie katalogu dobrych praktyk służących osiąganiu oczekiwanych rezultatów każdego z etapów procesu sprzedaży, opracowanie przewodnika wdrożeniowego dla menedżerów będącego dedykowanym narzędziem wspierającym proces wdrożenia, realizacja szkoleń wspierających proces wdrożenia i utrzymania standardów. W oparciu o nasze dotychczasowe doświadczenie we współpracy z firmą PROFES rekomendujemy jej usługi w zakresie wdrażania standardów obsługi Klienta.”
Ewoluujące preferencje i zachowania konsumenckie wymuszają bardziej elastyczne podejście do standaryzacji obsługi klienta tak, aby umożliwić jej bieżące udoskonalanie i dopasowywanie do zmian. Uzupełnienie standardów o Dobre Praktyki w firmie pozwala na ciągłą aktualizację modelu sprzedaży i obsługi klienta o nowe, sprawdzone w praktyce działania, które przybliżają zespół do realizacji celów.
Oprócz opracowania zestawu standardów i Dobrych Praktyk, oferujemy także kompleksowe wsparcie w zakresie ich wdrażania. W ramach tego etapu skupiamy się m.in. na właściwym przygotowaniu menedżerów do pracy z podwładnymi, odpowiednim wyjaśnieniu sprzedawcom istoty wdrażanych zmian, trenowaniu ich umiejętności, jak i pracy na ich postawie i przekonaniach.
Uzupełnienie standardów w obsłudze klienta o Dobre Praktyki pozostawia sprzedawcom pewną dowolność w kształtowaniu ich indywidualnego stylu pracy z klientami. Dając im jasne wskazówki, jaki efekt powinni uzyskać, pozostawiając im jednocześnie swobodę w wyborze zachowań, które mają do tego efektu doprowadzić, wzmacniamy poczucie odpowiedzialności sprzedawców, a co za tym idzie – również motywację do walki o uzyskanie rezultatów.