Opracowywanie i wdrażanie standardów i Dobrych Praktyk

Zadbaj o najwyższą jakość obsługi klienta, wdrażając standardy i identyfikując Dobre Praktyki najskuteczniejszych sprzedawców Twojej organizacji. Wesprzyj menedżerów sprzedaży i ich zespoły zbiorem precyzyjnych oczekiwań i wskazówek, dzięki którym łatwiej im będzie osiągać cele sprzedażowe.

CHCĘ POZNAĆ OFERTĘ
Opracowywanie i wdrażanie standardów i Dobrych Praktyk - oferta profes

Standardy i Dobre Praktyki w firmie – kiedy warto się na nie zdecydować?

Opracowanie standardów i Dobrych Praktyk rekomendujemy organizacjom, które chcą uporządkować obszar sprzedaży i obsługi klienta, a w szczególności tym, które:

funkcjonują w oparciu o sieć sprzedaży i chcą zapewnić wysoką jakość doświadczeń klienta w każdym z punktów,
mają w zespole zarówno bardzo doświadczonych sprzedawców, którzy mają pewne nawyki i sprawdzone sposoby działania, jak i osoby na początku swojej ścieżki zawodowej,
chcą budować swoją przewagę konkurencyjną w oparciu o unikatowe podejście do obsługi klienta,
zauważają duże dysproporcje w wynikach sprzedażowych poszczególnych handlowców, mimo iż pracują oni z tą samą ofertę i uczestniczą w tych samych szkoleniach,
chcą podpowiedzieć sprzedawcom, jak podnosić poziom satysfakcji klientów, nie narzucając im jednocześnie sztywnego, jednolitego podejścia,
chcą aby ich podejście do sprzedaży i obsługi klienta było elastyczne i dostosowane do szybko zmieniających się realiów na rynku.
planują wdrożenie zmian w podległym obszarze,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
sami nie mają przekonania wobec zmian, które powinni promować wśród swoich pracowników,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
nie wiedzą, jak dobrze uargumentować konieczność zmiany w rozmowie z podwładnymi,
obawiają się, że opór pracowników zagrozi wdrożeniu zmiany,
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Standardy sprzedaży i obsługi klienta a Dobre Praktyki w firmie – czym się różnią?

Standardy w obsłudze klienta

✓ precyzyjne i jasno zdefiniowanie

✓ stałe i wymagane

✓ opisane w formie konkretnych kroków do wykonania przez sprzedawcę
✓ precyzują oczekiwania organizacji wobec 
pracowników sprzedaży i obsługi klienta
✓ możliwe do weryfikacji w prosty sposób (np. przy pomocy checklisty, wypełnianej przez audytora na bazie własnych obserwacji pracy sprzedawcy)
✓ dają pracownikowi poczucie bezpieczeństwa
(„wiem, czego się ode mnie wymaga” / "wiem, jak mam się zachować")

Dobre Praktyki 
w firmie

✓ opisane w formie zbioru inspiracji i wskazówek do wyboru
✓ na bieżąco uzupełniane i dobrowolne
✓ opisane w formie rezultatów, jakie sprzedawca powinien osiągnąć w kontakcie z klientem
✓ bazują na wiedzy i doświadczeniach pracowników, jak skutecznie budować relacje z klientami
✓ nie podlegają weryfikacji (sprzedawca ma swobodę wyborze i wykorzystywaniu dobrych praktyk, weryfikuje się natomiast, czy osiągnął zamierzony rezultat)
✓ dają pracownikowi poczucie swobody w prowadzeniu rozmowy z klientem zgodnie z własnymi preferencjami
Nasze podejście do standaryzacji obsługi klienta uwzględnia zastosowanie obydwu tych form. Punktem wyjścia jest opracowanie standardów, które porządkują proces sprzedaży i obsługi klienta i stanowią jasny instruktaż dla pracowników, jak zachowywać się w relacjach z klientami. Dobre Praktyki natomiast są wdrażane w toku zdobywania przez sprzedawców doświadczeń i weryfikacji w praktyce, jakie działania sprawdzają się w ich przypadku najlepiej.

Jak tworzymy nasze standardy i Dobre Praktyki dla firm?

Opracowanie standardów i Dobrych Praktyk jest wieloetapowym procesem, realizowanym m.in. w ramach:

zbierania Voice of Customer (analiza wyników badań satysfakcji klientów, tajemniczego klienta, badań CX, opinii i ocen publikowanych w internecie),

rozmów i obserwacji pracowników sprzedaży i obsługi klienta,

analizy już istniejących standardów w obsłudze klienta,

analizy modelu sprzedaży i obsługi klienta,

analizy dostępnych materiałów edukacyjnych (podręczników, szkoleń e-learningowych),

warsztatów z udziałem zróżnicowanych grup (np. kadry kierowniczej, menedżerów sprzedaży, sprzedawców).

Co zyskasz, zlecając nam opracowanie standardów i Dobrych Praktyk dla Twojej firmy?

Ujednolicenie podejścia do budowania pozytywnych doświadczeń klientów
Zwiększenie odpowiedzialności pracowników za wypracowanie pozytywnych relacji z klientami
Zachęcanie sprzedawców do wychodzenia z inicjatywą w poszukiwaniu coraz nowszych sposobów na wzmacnianie satysfakcji klientów
Wspieranie sprzedawców w kształtowaniu własnego, efektywnego stylu pracy i testowania nowych rozwiązań
Wsparcie wdrożenie nowych pracowników na stanowiska z obszaru sprzedaży i obsługi klienta
Możliwość wykorzystanie katalogu dobrych praktyk przez menedżera do stawiania celów rozwojowych związanych z konkretnymi etapami obsługi klienta

Kluczowe efekty:

Uspójnienie podejścia do obsługi klienta
95%
Wzrost satysfakcji klientów
85%
Wzrost kompetencji sprzedażowych
90%
Wzrost efektywności procesu sprzedaży
80%
Elastyczność podejścia do sprzedaży
100%
Nabycie umiejętności planowania działań wspierających realizowane zmiany
Przygotowanie do pełnienia swoich funkcji menedżerskich w sytuacji zmian organizacyjnych
Rozwój umiejętności efektywnej komunikacji w procesie zmian
Poznanie i zrozumienie różnych reakcji ludzi na zmiany
Radzenie sobie z oporem pracowników wobec zmiany
Identyfikacja etapów zmiany i mechanizmów rządzących emocjami członków zespołu
Nabycie umiejętności prowadzenia spotkań dotyczących wprowadzania zmian, przykazywania oczekiwań i unikania nieporozumień
Umiejętność pracy z własnym oporem wobec zmiany
Wzmocnienie własnego przekonania, ułatwiającego wejście w rolę ambasadora zmiany

Kluczowe efekty:

Zaplanowanie procesu wdrożenia zmiany
95%
Skuteczne zarządzanie zmianą w organizacji
90%
Radzenie sobie z oporem pracowników
80%
Wzrost efektywności komunikacji w procesie zmian
85%
Wzrost własnego przekonania wobec zmiany
80%
Opracowywanie i wdrażanie standardów i Dobrych Praktyk - oferta profes

Wdrażanie standardów w firmie

Aby mieć pewność, że standardy sprzedaży i obsługi klienta oraz Dobre Praktyki będą z powodzeniem wykorzystywane w codziennej pracy z klientem, wspieramy proces ich wdrożenia, wykorzystując m.in. następujące formy:

Szkolenia dla sprzedawców i handlowców
Szkolenia dla menedżerów sprzedaży
Mobilny Trener Sprzedażowy
Training on the job
Toolbox dla sprzedawców i handlowców (katalog dobrych praktyk w firmie)
Podręcznik wdrożenia standardów i dobrych praktyk dla menedżera

Zaufali nam

Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wspierać w obszarze sprzedaży i obsługi klienta:

Co mówią nasi Klienci o tworzonych przez PROFES standardach i Dobrych Praktykach?

Sprawdź referencje udzielone przez naszych Klientów, dla których opracowaliśmy standardy i Dobre Praktyki z zakresu sprzedaży i obsługi klienta:

„Dobre Praktyki zostały wypracowane specjalne dla naszej Firmy, z uwzględnieniem jej specyfiki. Prace trwały kilka miesięcy. W tym czasie PROFES realizował zarówno obserwacje, mapowanie procesu, warsztaty, jak i opracowanie Dobrych Praktyk. W trakcie całego procesu opracowania konsultanci na bieżąco doskonalili produkt, każdorazowo reagując na nasze potrzeby i oczekiwania. Mamy przekonanie, że przygotowany produkt doradczy stanowi dla nas dużą wartość dodaną.”

Ilona Kidawa-Wysocka, Dyrektor HR Dr. Max

„Efektem projektu jest zwiększenie aktywnej sprzedaży handlowców i zintensyfikowanie sprzedaży na terenie Polski. Wszystkie wypracowane techniki i dobre praktyki zostały zebrane do „Katalogu dobrych praktyk sprzedażowych”. Są one wykorzystywane w formie manuala do doskonalenia umiejętności oraz do wdrażania nowych pracowników. (…) Zostały również wystandaryzowane spotkania handlowe z Klientami w zależności od celów, jakie mają realizować (wizyta technologiczna, wizyta zaopatrzeniowa, rozmowa o cenie, wizyta u nowego Klienta. Wystandaryzowane wizyty stały się filarem w opracowaniu CRM w naszej firmie.”

Anna Prokopowicz-Duglica, IREKS PROKOPOWICZ

„(…) zespół PROFES opracował dla nas praktyczne narzędzie codziennej pracy, stanowiące zbiór standardów i dobrych praktyk w obsłudze klienta Itmation. Interaktywny dokument zapewnia jasne wytyczne wszystkim pracownikom naszej firmy, wspierając ich w budowaniu spójnego wizerunku w oczach klienta. Z perspektywy klienta zaś gwarantują przemyślany i dobrze zaplanowany proces obsługi, który w pełni zaspokaja jego potrzeby i skutkuje pozytywnymi doświadczeniami. Zbiór standardów i dobrych praktyk jest przez nas stale wykorzystywany i aktualizowany. Projekt został zrealizowany w sposób należyty, spełniając postawione przez nas cele. Przyczynił się do usystematyzowania procesu obsługi zgodnie z najlepszymi branżowymi standardami.”

Daniel Mazurkiewicz, Prezes Zarządu Itmation

„Cele projektów koncentrowały się wokół wzrostu szerokiego spektrum umiejętności, niezbędnych do prawidłowego zarządzania relacjami z Klientami oraz zarządzania procesem wdrożenia i utrzymania standardów w przedsiębiorstwach wchodzących w skład sieci dealerskiej Suzuki. Wszystkie aktywności szkoleniowe zbudowane zostały wokół działań doradczych, polegających na wypracowaniu kompletu Standardów Sprzedaży i Obsługi Klienta oraz kompletnego systemu wdrożenia i utrzymania poziomu stosowania standardów w sieci. Cała współpraca (…) stanowi dla nas ważny element wspierający system rozwoju pracowników w Polsce.”

Jerzy Lewczuk, Koordynator ds. szkoleń Suzuki Motor Poland

„W ramach projektu do tej pory zrealizowane zostały m.in. następujące działania: badanie Tajemniczy Klient mające na celu analizę i ocenę aktualnie stosowanych praktyk związanych ze sprzedażą i obsługą klienta, opracowanie z udziałem przedstawicieli najlepszych serwisów opisu procesu sprzedaży oraz standardów pracy oparty na dobrych praktykach, opracowanie przewodnika wdrożeniowego dla menedżerów będącego dedykowanym narzędziem wspierającym proces wdrożenia, realizacja szkoleń wspierających proces wdrożenia i utrzymania standardów w całej sieci sprzedaży. (…) W oparciu o nasze dotychczasowe doświadczenie we współpracy z firmą PROFES rekomendujemy jej usługi w zakresie wdrażania standardów obsługi Klienta.”

Artur Kornaś, Kierownik Działu Technicznego Robert Bosch (autoryzowane sieci Bosch Diesel Center i Bosch Diesel Service)

„Firma PROFES realizowała dla nas projekt zmierzający do wdrożenia standardów sprzedaży i obsługi klienta opartych o dobre praktyki. Projekt obejmował m.in.: identyfikację praktyk stosowanych w obszarze sprzedaży i obsługi klienta, opis etapów procesu sprzedaży wraz z celami i oczekiwanymi rezultatami każdego z nich, opracowanie katalogu dobrych praktyk służących osiąganiu oczekiwanych rezultatów każdego z etapów procesu sprzedaży, opracowanie przewodnika wdrożeniowego dla menedżerów będącego dedykowanym narzędziem wspierającym proces wdrożenia, realizacja szkoleń wspierających proces wdrożenia i utrzymania standardów. W oparciu o nasze dotychczasowe doświadczenie we współpracy z firmą PROFES rekomendujemy jej usługi w zakresie wdrażania standardów obsługi Klienta.”

Paweł Urbański, Kierownik Działu Call Center Forum Media Polska

Co wyróżnia nasze podejście do tworzenia i wdrażania standardów w obsłudze klienta i Dobrych Praktyk?

Dopasowanie standardów i Dobrych Praktyk do zmieniających się realiów - oferta Profes

Dopasowanie do zmieniających się realiów

Ewoluujące preferencje i zachowania konsumenckie wymuszają bardziej elastyczne podejście do standaryzacji obsługi klienta tak, aby umożliwić jej bieżące udoskonalanie i dopasowywanie do zmian. Uzupełnienie standardów o Dobre Praktyki w firmie pozwala na ciągłą aktualizację modelu sprzedaży i obsługi klienta o nowe, sprawdzone w praktyce działania, które przybliżają zespół do realizacji celów.

Kompleksowe wsparcie wdrożenia standardów i Dobrych Praktyk - oferta Profes

Kompleksowe wsparcie wdrożenia

Oprócz opracowania zestawu standardów i Dobrych Praktyk, oferujemy także kompleksowe wsparcie w zakresie ich wdrażania. W ramach tego etapu skupiamy się m.in. na właściwym przygotowaniu menedżerów do pracy z podwładnymi, odpowiednim wyjaśnieniu sprzedawcom istoty wdrażanych zmian, trenowaniu ich umiejętności, jak i pracy na ich postawie i przekonaniach.

Wzmacnianie motywacji sprzedawców dzięki standardom i Dobrym Praktykom - oferta Profes

Wzmacnianie motywacji sprzedawców

Uzupełnienie standardów w obsłudze klienta o Dobre Praktyki pozostawia sprzedawcom pewną dowolność w kształtowaniu ich indywidualnego stylu pracy z klientami. Dając im jasne wskazówki, jaki efekt powinni uzyskać, pozostawiając im jednocześnie swobodę w wyborze zachowań, które mają do tego efektu doprowadzić, wzmacniamy poczucie odpowiedzialności sprzedawców, a co za tym idzie – również motywację do walki o uzyskanie rezultatów.

Napisz do nas! 

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    Podnieś swoje kwalifikacje z nami

    Kluczowe kroki w budowaniu autorytetu menedżera
    Autorytet menedżera to kluczowa sprawa w budowaniu relacji i zaufania w zespole. Jakie zatem są najważniejsze kroki w jego budowaniu?
    Czytaj dalej
    Motywowanie zespołów zdalnych i hybrydowych
    Co miesiąc w wyszukiwarkach Google pojawia się kilkadziesiąt tysięcy zapytań dotyczących motywowania pracowników.[1] W tym artykule poszukamy więc odpowiedzi na pytanie nurtujące wielu menedżerów: „jak motywować pracowników w hybrydowym modelu pracy?”. Wyzwania i problemy związane z motywacją zespołów hybrydowych W trybie hybrydowym menedżerowie muszą zmierzyć się z wieloma trudnościami wynikającymi…
    Czytaj dalej
    Trudne sytuacje w pracy menedżera – co sprawia, że są trudne?
    Praca menedżera nie należy do najłatwieszych z uwagi na obowiązku stanowiskowe. Jak zatem radzić sobie z trudnymi sytuacjami?
    Czytaj dalej

    Opracowywanie i wdrażanie standardów i Dobrych Praktyk 
    - najczęściej zadawane pytania

    Czy można wdrażać same standardy lub same Dobre Praktyki?

    Istnieje taka możliwość, jednak nasze doświadczenia pokazują, że zestawienie standardów i Dobrych Praktyk przynosi najlepsze rezultaty zarówno w kontekście ujednolicania podejścia do obsługi klienta, jak i osiągania wyników sprzedażowych i budowania długotrwałych relacji z klientami. Istnieją pewne elementy, które powinny być zdefiniowanie na poziomie standardu (np. „powitaj klienta tuż po wejściu do sklepu” lub „odpowiedz ma e-mail klienta w czasie nie dłuższym niż 2 godziny od jego otrzymania”). Jednocześnie w wielu aspektach sposób działania można pozostawić do decyzji sprzedawcy, wspierając go rekomendacjami i podpowiedziami.

    Wdrażanie standardów i Dobrych Praktyk - czy zostaniemy przeszkoleni z ich zastosowania?

    Tak, nasze wsparcie obejmuje nie tylko samo opracowanie, ale również wdrażanie standardów w firmie. Realizujemy je m.in. poprzez szkolenia i indywidualne spotkania rozwojowe ze sprzedawcami i doradcami klienta, warsztaty dla menedżerów sprzedaży czy opracowanie praktycznych narzędzi pracy ze standardami i dobrymi praktykami.

    Dobre Praktyki w firmie - czy zbiór praktyk jest dopasowany do celów biznesowych mojej firmy?

    Tak, nadrzędnym celem stosowania Dobrych Praktyk w firmie jest wywołanie po stronie klienta konkretnych rezultatów na każdym etapie procesu obsługi: wzrost satysfakcji, dobre zrozumienie przedstawionej oferty, przekonanie o przewagach względem propozycji konkurencji, poczucie bycia zauważonym i docenionym – a więc wszystko to, co ma w efekcie doprowadzić do domknięcia transakcji, zbudowania długofalowej relacji z klientem i wzmacniania pozytywnego wizerunku marki na rynku.

    Opracowanie standardów - czy są one tworzone dla wszystkich obszarów personelu w firmie?

    Skupiamy się na tworzeniu standardów sprzedaży i obsługi klienta, co oznacza, że są one tworzone dla takich stanowisk jak: sprzedawcy, handlowcy, przedstawiciele handlowi, doradcy klienta, opiekunowie klienta oraz menedżerowie sprzedaży.

    Kto jest odpowiedzialny za uzupełnianie katalogu Dobrych Praktyk?

    Wszyscy pracownicy. Dobre Praktyki to sprawdzone w kontakcie z klientem działania, które ułatwiają osiąganie zamierzonego rezultatu, np. wzbudzenie w kliencie pozytywnych emocji. Stąd każdy, kto wypracuje swój sposób na uzyskanie takiego efektu, może wzbogacić zestaw Dobrych Praktyk.
    pointer-down
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram