Development Centre 
- ocena potencjału pracownika sprzedaży

Oceń potencjał pracowników sprzedaży i zyskaj informacje, dzięki którym opracujesz adekwatne ścieżki rozwojowe. Sprawdź, jakie są mocne strony Twoich handlowców i kierowników, a w jakich obszarach potrzebują wzmocnienia i wsparcia.

CHCĘ POZNAĆ OFERTĘ
Development Center - ocena potencjału pracownika sprzedaży - oferta Profes

Jak przeprowadzamy badanie i oceny pracownika?

Development Centre (DC) to sesja służąca dokonaniu oceny, w ramach której pracownicy sprzedaży, np. handlowcy, uczestniczą w różnego rodzaju aktywnościach. Są to m.in. scenki sytuacyjne, symulacje, zadania indywidualne czy zadania grupowe i wspólne wypracowywanie rozwiązań. Aktywności osadzone są w kontekście wyzwań zawodowych, typowych dla stanowisk uczestników DC. Oznacza to, że na sali odwzorowywane są realne sytuacje, a to w jaki sposób zachowa się uczestnik jest przez asesora obserwowane i poddawane ocenie, aby określić w ten sposób potencjał pracownika.

Zadania, w których uczestniczą handlowcy mogą dotyczyć np.


realizacji badania potrzeb i precyzowania oczekiwań klienta,

przedstawienia oferty dopasowanej do informacji zgromadzonych w czasie badania potrzeb,

reakcji na obiekcje zgłaszane przez klienta, w tym dotyczące oferty konkurencji,

prowadzenia negocjacji i doprowadzenia klienta do podjęcia decyzji,

radzenia sobie ze stresem w rozmowie z trudnym klientem,

efektywnego zarządzania własnym czasem i ustalania priorytetów.

Jaki zakres wiedzy zdobędziesz po naszym badaniu i ocenie pracownika sprzedaży?

Ocena pracownika przeprowadzana w ramach sesji Development Centre ma na celu dać nam odpowiedź, jaki jest potencjał pracownika. Udział w badaniu:

da wgląd w mocne strony handlowca,

ujawni jego luki kompetencyjne,

a także wskaże kierunki, w jakich powinien się rozwijać.

Co ważne, odpowiedni dobór zadań i katalogu weryfikowanych kompetencji, pozwoli na ocenę nie tylko w obszarach sprzedażowych, ale również w zakresie kluczowych dla realizacji celów umiejętności osobistych. Dzięki różnorodności aktywności i szybkiemu tempu DC, handlowcy zapominają o byciu obserwowanymi, reagując w sposób naturalny, zgodnie z tym, jak zachowaliby się w rzeczywistości. Wyłania się w ten sposób nie tylko poziom umiejętności, ale i predyspozycje danej osoby czy jej cechy osobowościowe. Dzięki temu ocena pracownika jest wiarygodna, a zgromadzone informacje mogą być podstawą do planowania dalszego rozwoju.
Development Center - ocena potencjału pracownika sprzedaży - oferta Profes

Kiedy warto przeprowadzić badanie pracownika pod kątem oceny umiejętności?

Przeprowadzenie sesji Development Center sprawdzi się w następujących sytuacjach:

weryfikacja, jaki jest potencjał pracownika sprzedaży – czy w pełni wykorzystuje swoje mocne strony,
ocena pracownika sprzedaży stanowiąca punkt wyjścia do opracowania adekwatnych programów rozwojowych,
zdobycie informacji o grupowych lukach kompetencyjnych dla weryfikacji opracowanych już tematów szkoleniowych,
zidentyfikowanie talentów z zespole i zaplanowanie dla nich ścieżki rozwojowej.

Podnieś swoje kwalifikacje z nami

Kluczowe kroki w budowaniu autorytetu menedżera
Autorytet menedżera to kluczowa sprawa w budowaniu relacji i zaufania w zespole. Jakie zatem są najważniejsze kroki w jego budowaniu?
Czytaj dalej
Motywowanie zespołów zdalnych i hybrydowych
Co miesiąc w wyszukiwarkach Google pojawia się kilkadziesiąt tysięcy zapytań dotyczących motywowania pracowników.[1] W tym artykule poszukamy więc odpowiedzi na pytanie nurtujące wielu menedżerów: „jak motywować pracowników w hybrydowym modelu pracy?”. Wyzwania i problemy związane z motywacją zespołów hybrydowych W trybie hybrydowym menedżerowie muszą zmierzyć się z wieloma trudnościami wynikającymi…
Czytaj dalej
Trudne sytuacje w pracy menedżera – co sprawia, że są trudne?
Praca menedżera nie należy do najłatwieszych z uwagi na obowiązku stanowiskowe. Jak zatem radzić sobie z trudnymi sytuacjami?
Czytaj dalej

Napisz do nas! 

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    Development Centre - najczęściej zadawane pytania

    Dla kogo jest badanie Development Center?

    Ocena pracownika w formie Development Center może być z powodzeniem wykorzystywana do badania potencjału zróżnicowanych stanowisk sprzedażowych, w tym: sprzedawców, handlowców, przedstawicieli handlowych, pracowników działów obsługi klienta czy call center. Sprawdzi się również w przypadku stanowisk menedżerskich, np. kierowników sprzedaży.

    Ile trwa badanie z zakresu oceny potencjału pracownika?

    Sesja Development Center trwa zwykle 1 dzień roboczy.

    Jaki jest zakres badania Development
    Center?

    Zakres badania, w tym określenie, jakie kompetencje będą podlegały obserwacji oraz w jakich aktywnościach wezmą udział uczestnicy, są ustalane indywidualne w oparciu o oczekiwania Klienta.

    Jakie obszary z oceny pracownika i jego potencjału są realizowane w trakcie badania?

    Ocena pracownika w formie DC pozwala na zaobserwowanie specyficznych zachowań, potwierdzających posiadanie przez pracownika danej umiejętności na pożądanym poziomie. Dzięki obserwacji asesorzy są w stanie określić zarówno mocne strony i obszaru do rozwoju, jak i predyspozycje danej osoby i elementy osobowościowe. To z kolei pozwala nie tylko trafniej planować dalsze ścieżki rozwojowe, ale również określić, w jakich zadaniach i odpowiedzialnościach uczestnik będzie czuł się najlepiej.

    W jakiej formie realizowane jest badanie i ocena pracowników w programie PROFES?

    Ocena pracownika DC realizowana jest w formie całodziennego spotkania, w ramach którego uczestnicy realizują przygotowane wcześniej zadania. Mogą to być aktywności grupowe oraz indywidualne, w tym: scenki, rozwiązywanie problemów, prezentacje, dyskusje, testy, zadania pisemne. Każda aktywność jest obserwowana przez doświadczonego asesora i oceniana.
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram