hello world!

Certyfikacja personelu kadry handlowej i kierowniczej

Upewnij się, że działania i zachowania pracowników sprzedaży są zgodne ze standardami Twojej organizacji. Oceń ich skuteczność w ramach kompleksowej certyfikacji kompetencji, dopasowanej do specyfiki Twojej branży i ich stanowisk.
ZAPYTAJ O OFERTĘ
Certyfikacja personelu - handlowa i kierownicza - oferta profes
planują wdrożenie zmian w podległym obszarze,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
sami nie mają przekonania wobec zmian, które powinni promować wśród swoich pracowników,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
nie wiedzą, jak dobrze uargumentować konieczność zmiany w rozmowie z podwładnymi,
obawiają się, że opór pracowników zagrozi wdrożeniu zmiany,

Weryfikacja umiejętności pracownika okiem egzaminatora

Certyfikacja kompetencji polega na przeprowadzeniu formalnej oceny, weryfikującej poziom umiejętności wymaganych przez organizację na danym stanowisku. Tego typu wewnętrzny egzamin sprawdzi się doskonale np. jako: 


zwieńczenie ścieżki rozwojowej - zakończenie ścieżki rozwojowej, weryfikujące przyrost wiedzy i umiejętności uczestniczących w niej pracowników,
zwieńczenie wdrożenia modelu sprzedaży i obsługi klienta - weryfikacja skuteczności wdrożenia, czy pracownicy realizują działania zgodnie z oczekiwaniami i standardami organizacji.

Jak wygląda proces certyfikacji personelu kadry handlowej i kierowniczej?

Certyfikacja handlowa - oferta Profes

Certyfikacja handlowa

Oceń poziom kompetencji swoich sprzedawców i handlowców i sprawdź, czy są gotowi do profesjonalnej obsługi klienta zgodnie ze standardami Twojej firmy.

Rekomendowane formy certyfikacji:
weryfikacja umiejętności pracownika poprzez badanie Tajemniczego Klienta, egzamin teoretyczny w formie testu wiedzy, egzamin praktyczny w formie zaaranżowanych scenek i symulacji realnych sytuacji zawodowych

ZAPYTAJ O TĘ FORMĘ
Certyfikacja kierownicza - oferta Profes

Certyfikacja kierownicza

Sprawdź, jak skutecznie menedżer sprzedaży wykorzystuje nabytą wiedzę i umiejętności w kluczowych obszarach swojej działalności, w tym: zarządzaniu sprzedażą, ludźmi czy doświadczeniem klienta.

Rekomendowane formy certyfikacji:
zadania certyfikacyjne, „obrona” projektu certyfikacyjnego (ocena zaprezentowanych przez menedżera osiągnięć i zrealizowanych celów), udział w scenkach wykorzystujących realne case studies z rzeczywistości zawodowej menedżera

ZAPYTAJ O TĘ FORMĘ
Certyfikacja personelu - handlowa i kierownicza - oferta profes

Jakie informacje otrzyma pracodawca od egzaminatora?

Każdorazowo po zakończeniu certyfikacji personelu, egzaminatorzy przygotowują indywidualne raporty, zawierające wyniki uzyskane przez konkretnych uczestników egzaminu. 

W zależności od ustaleń z Klientem, mogą one obejmować:

ocenę poziomu kluczowych kompetencji sprzedażowych (w przypadku certyfikacji handlowej) i zarządczych (w przypadku certyfikacji kierowniczej),
wskazanie, czy uczestnik wykazywał konkretne zachowania, zgodne z oczekiwaniami, standardami i dobrymi praktykami Twojej organizacji,
wskazanie mocnych i słabych stron, mających wpływ na wynik egzaminu certyfikacyjnego,
rekomendacje rozwojowe dotyczące dalszych kierunków wzmacniania i doskonalenia kompetencji.

Efekty i korzyści dla pracodawcy po certyfikacji personelu kadry handlowej i kierowniczej

Dowiesz się, czy Twoi sprzedawcy i handlowcy potrafią wykorzystać w praktyce wiedzę i umiejętności przekazywane na szkoleniach

Zweryfikujesz, w jakim stopniu wykazują oni pożądane przez Twoją organizację zachowania w kontakcie z klientem

Sprawdzisz, czy nie popełniają błędów, które mogłyby negatywnie wpływać na satysfakcję klientów

Poznasz mocne i słabe strony sprzedawców, co ułatwi określenie ich dalszych potrzeb rozwojowych

Zweryfikujesz, na ile skutecznie menedżerowie sprzedaży realizują cele związane z ich kluczowymi obszarami odpowiedzialności

Sprawdzisz, jakich postępów dokonali, wdrażając w praktykę umiejętności pozyskiwane w ramach szkoleń

Zweryfikujesz czy przyrost ich kompetencji ma realne odzwierciedlenie we wzroście wskaźników biznesowych

Otrzymasz adekwatne rekomendacje obszarów do dalszego rozwoju indywidualnego każdego menedżera

Zaufali nam

Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wesprzeć w zakresie rozwoju sprzedaży:

Co wyróżnia certyfikacje personelu realizowane przez PROFES?

Spójność merytoryczna certyfikacji handlowej i kierowniczej ze ścieżkami rozwojowymi - oferta Profes

Spójność merytoryczna ze ścieżkami rozwojowymi

Zakres egzaminu certyfikacyjnego jest ściśle dopasowany do zakresu tematycznego szkoleń i innych aktywności, w jakich brali udział pracownicy. Z jednej strony daje to uczestnikom gwarancję, że nie zostaną zaskoczeni pytaniem, na które nie będą znać odpowiedzi. Z drugiej zaś pozwoli organizacji ocenić skuteczność dotychczasowej ścieżki rozwojowej i zaplanować dalsze działania.

Dopasowanie certyfikacji handlowej i kierowniczej do zawodowej rzeczywistości uczestników - oferta Profes

Dopasowanie do zawodowej rzeczywistości uczestników

Konstruując przebieg certyfikacji personelu bierzemy pod uwagę specyfikę stanowisk, zakres zadań i odpowiedzialności, jak również kontekst branży, w jakiej funkcjonuje organizacja. Odzwierciedlenie realiów zawodowych podczas egzaminu (np. w formie scenki), zwiększa wiarygodność oceny kompetencji.

Osadzenie certyfikacji kierowniczej w kontekście biznesowym - oferta Profes

Osadzenie w kontekście biznesowym

Prowadzone przez nas certyfikacje kierownicze zakładają ocenę poziomu wiedzy i kompetencji menedżera sprzedaży w oparciu o jego realne osiągnięcia i wzrost KPI. Takie podejście pozwala na klarowną weryfikację, w jakim stopniu potrafił on wykorzystać nowe umiejętności w praktyce i jaki miały one wpływ na realizację celów biznesowych jego działu.

Napisz do nas!

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    Certyfikacja personelu kadry handlowej i kierowniczej 
    - najczęściej zadawane pytania

    Dla jakich firm PROFES prowadzi certyfikację handlową i kierowniczą?

    Weryfikacja umiejętności pracownika w formie certyfikacji handlowej i kierowniczej jest rekomendowana w szczególności organizacjom działającym w oparciu o sieci sprzedaży – a więc tam, gdzie ważne jest utrzymanie jednolitego poziomu obsługi klienta i zarządzania sprzedażą. Certyfikacja personelu pozwala ustalić, czy kompetencje pracowników całej sieci są na pożądanym poziomie, co ułatwi Twojej organizacji osiąganie celów sprzedażowych, wzmacnianie satysfakcji klientów i budowanie spójnego wizerunku.

    W jakich obszarach PROFES sprawdza umiejętności pracownika?

    Zakres weryfikacji umiejętności pracownika w ramach certyfikacji jest każdorazowo ustalany z klientem i dopasowany do profilu kompetencji wymaganych na danym stanowisku. Zwyczajowo certyfikacja personelu sprzedaży obejmuje umiejętności związane z etapami procesu sprzedaży i obsługi (np. badanie potrzeb, prezentacja oferty, prowadzenie negocjacji), jak i znajomość marki i jej wartości, produktów oraz przewag konkurencyjnych. W przypadku certyfikacji kierowniczej rekomendujemy uwzględnienie kluczowych obszarów odpowiedzialności menedżera sprzedaży, takich jak: zarządzanie sprzedażą, zarządzanie ludźmi, praca z CRM i praca na danych sprzedażowych, zarządzanie doświadczeniem klienta czy realizacja procesów HR (rekrutacja, onboarding).

    Czy certyfikacja personelu dotyczy kadry menedżerskiej czy również innych?

    Dla kadry menedżerskiej przeznaczona jest certyfikacja kierownicza, skupiająca się na ocenie poziomu kompetencji zarządczych. Weryfikacja umiejętności pracownika sprzedaży możliwa jest natomiast w ramach certyfikacji handlowej.

    Czy wyniki egzaminów są potwierdzane certyfikatem?

    Certyfikacja personelu kończy się przygotowaniem przez egzaminatora indywidualnego raportu, zawierającego wyniki i rekomendacje rozwojowe, który stanowi potwierdzenie udziału w egzaminie i jest przekazywany uczestnikowi oraz jego przełożonemu. W zależności od ustaleń z Klientem, uczestnicy mogą również otrzymywać imienne certyfikaty, potwierdzające osiągnięcie pozytywnego wyniku certyfikacji.

    Kto przeprowadza egzaminy certyfikujące dla sprzedawców i kierowników sprzedaży?

    Egzaminatorami są trenerzy i konsultanci PROFES specjalizujący się w rozwoju kompetencji sprzedażowych i posiadający doświadczenie w realizacji procesów certyfikacyjnych i weryfikacji umiejętności pracowników różnego szczebla. W certyfikacjach kierowniczych udział biorą dodatkowo konsultanci posiadający praktyczne doświadczenie w zakresie zarządzania sprzedażą, dzięki któremu są w stanie przeprowadzić wnikliwą analizę projektu certyfikacyjnego menedżera i ocenić jego osiągnięcia w kontekście rezultatów biznesowych.
    pointer-down
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram