hello world!

Budowanie i wdrażanie modelu sprzedaży i obsługi klienta

Zbuduj przewagę konkurencyjną Twojej marki na rynku przy pomocy innowacyjnego modelu sprzedaży. Wykorzystaj potencjał i sprawdzone sposoby postępowania najskuteczniejszych handlowców, by zapewnić wzrost wyników i spójność doświadczeń, jakie oferujesz swoim klientom w całej sieci sprzedaży.
ZAPYTAJ O OFERTĘ
Model sprzedaży i obsługi Klienta - szkolenie - oferta profes
planują wdrożenie zmian w podległym obszarze,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
sami nie mają przekonania wobec zmian, które powinni promować wśród swoich pracowników,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
nie wiedzą, jak dobrze uargumentować konieczność zmiany w rozmowie z podwładnymi,
obawiają się, że opór pracowników zagrozi wdrożeniu zmiany,

Nasze podejście do budowania modeli sprzedaży i obsługi klienta

Fundamentem pracy nad tworzonymi przez nas modelami sprzedaży jest maksymalne wykorzystanie dotychczasowych osiągnięć, dobrych praktyk i przewag Twojej organizacji w obszarze sprzedaży i obsługi klienta. Nie tworzymy modeli opartych na zbiorze precyzyjnych standardów, które narzucane sprzedawcom i doradcom, mają trzymać ich w ryzach. Nie utożsamiamy starań o wzrost satysfakcji klienta z listą czynności, które powinien wykonywać każdy pracownik. Zamiast tego, czerpiemy z potencjału Twojego zespołu, bazując na ich własnych najskuteczniejszych zachowaniach i metodach pracy. Tworzone przez nas modele sprzedaży i obsługi klienta:

są zorientowane na osiąganie konkretnych rezultatów na każdym etapie sprzedaży i obsługi klienta,
zawierają precyzyjne wskazanie, jaki efekt powinien osiągnąć sprzedawca lub doradca,
podpowiadają mu szereg działań, spośród których może wybierać te najbardziej dopasowane do jego stylu pracy,
nie narzucają jednego rekomendowanego sposobu pracy, ale pokazują wachlarz możliwych rozwiązań,
bazują na Dobrych Praktykach, a więc sprawdzonych zachowaniach i metodach, których skuteczność potwierdzono w praktyce,
są projektowane tak, by mogły być stale uzupełniane, rozwijane i dostosowywane do zmieniającego się rynku.

Jak tworzymy modele sprzedaży i obsługi klienta?

Nasza autorska metoda pracy nad modelami sprzedaży i obsługi klienta obejmuje cztery etapy:
Określenie etapów procesu sprzedaży w procesie budowania i wdrażania modelu sprzedaży i obsługi klienta

Określenie etapów procesu sprzedaży

Co daje ten etap? Pozwala upewnić się, że docelowy model sprzedaży będzie kompletny i wesprze budowanie najlepszych doświadczeń klientów w każdym momencie interakcji ze sprzedawcą

Forma: warsztat

Zebranie Dobrych Praktyk w procesie budowania i wdrażania modelu sprzedaży i obsługi klienta

Zebranie Dobrych Praktyk

Co daje ten etap? Pozwala zidentyfikować i doprecyzować najskuteczniejsze praktyki, zachowania i metody stosowane przez sprzedawców, które doprowadzają do uzyskania pożądanych rezultatów po stronie klientów

Forma: wywiady z pracownikami sprzedaży i obsługi klienta, badania jawnego klienta, obserwacje, analiza wyników badań i opinii klientów

Faza pilotażowa modelu w procesie budowania i wdrażania modelu sprzedaży i obsługi klienta

Faza pilotażowa modelu

Co daje ten etap? Pozwala przetestować funkcjonowanie modelu sprzedaży w praktyce w wybranych punktach sprzedaży, zidentyfikować elementy wymagające udoskonalenia i uzupełnić go o kolejne Dobre Praktyki

Forma: trening w miejscu pracy, sesja coachingowa, obserwacje

Opracowanie ostatecznego kształtu modelu w procesie budowania i wdrażania modelu sprzedaży i obsługi klienta

Opracowanie ostatecznego kształtu modelu

Co daje ten etap? Pozwala na uzupełnienie modelu sprzedaży o wnioski i informacje zgromadzone na etapie pilotażu oraz przygotowanie narzędzi wspierających proces wdrożenia (w tym katalog Dobrych Praktyk czy toolbox dla kierownika sprzedaży)

Forma: praca konsultantów PROFES

Model sprzedaży i obsługi Klienta - szkolenie - oferta profes

Jak wdrażamy modele sprzedaży i obsługi klienta?

Aby zapewnić jak najwyższą skuteczność wdrożenia, proces obejmuje zróżnicowane aktywności wspierające odpowiednie przygotowanie, uruchomienie działań, ocenę ich skuteczności i wsparcie ich utrzymania. 

Wybrane formy, jakie stosujemy na etapie wdrażania modelu sprzedaży i obsługi klienta to m.in.:

warsztaty dla kierowników przygotowujące do prowadzenia działań rozwojowych z podwładnymi,
warsztaty dla kierowników wprowadzające w założenia modelu,
Mobilny Trener Sprzedażowy,
Training on the Job (treningi w miejscu pracy),
narzędzia wspierające wdrożenie dla kierowników (toolbox, podręcznik wdrożenia, karty pracy),
narzędzia wspierające wdrożenie dla sprzedawców i pracowników obsługi klienta (katalog Dobrych Praktyk, toolbox),
sesje coachingowe i spotkania indywidualne,
szkolenia z zakresu sprzedaży i obsługi klienta.

Jakie są efekty wdrożenia modelu sprzedaży i standardów obsługi klienta?

Uspójnienie wartości, jaką otrzymuje klient, we wszystkich punktach sprzedaży marki
Rozwój kluczowych kompetencji zespołu sprzedaży i obsługi klienta
Wsparcie kierownika sprzedaży w pracy rozwojowej z zespołem
Wsparcie sprzedawcy w kształtowaniu własnego stylu pracy z klientem
Dostarczanie sprzedawcom sprawdzonych technik i sposobów działania zwiększających efektywność sprzedaży
Wzrost poczucia odpowiedzialności sprzedawców za osiągane wyniki

Kluczowe efekty:

Podniesienie poziomu kompetencji sprzedawców
95%
Wzrost poziomu zadowolenia klientów
85%
Zwiększenie sprzedaży
75%
Budowanie przewagi konkurencyjnej marki na rynku
90%
Nabycie umiejętności planowania działań wspierających realizowane zmiany
Przygotowanie do pełnienia swoich funkcji menedżerskich w sytuacji zmian organizacyjnych
Rozwój umiejętności efektywnej komunikacji w procesie zmian
Poznanie i zrozumienie różnych reakcji ludzi na zmiany
Radzenie sobie z oporem pracowników wobec zmiany
Identyfikacja etapów zmiany i mechanizmów rządzących emocjami członków zespołu
Nabycie umiejętności prowadzenia spotkań dotyczących wprowadzania zmian, przykazywania oczekiwań i unikania nieporozumień
Umiejętność pracy z własnym oporem wobec zmiany
Wzmocnienie własnego przekonania, ułatwiającego wejście w rolę ambasadora zmiany

Kluczowe efekty:

Zaplanowanie procesu wdrożenia zmiany
95%
Skuteczne zarządzanie zmianą w organizacji
90%
Radzenie sobie z oporem pracowników
80%
Wzrost efektywności komunikacji w procesie zmian
85%
Wzrost własnego przekonania wobec zmiany
80%

Zaufali nam

Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wesprzeć w zakresie rozwoju sprzedaży:

Co wyróżnia modele sprzedaży i obsługi klienta tworzone przez PROFES?

Oparcie modelu sprzedaży i obsługi klienta na rezultatach po stronie klienta - oferta Profes

Oparcie modelu na rezultatach po stronie klienta

O sukcesie wdrożenia modelu sprzedaży i obsługi klienta nie decyduje odhaczona lista czynności, które ma zrealizować sprzedawca, ale konkretne efekty, jakie powinien wywołać. Takie podejście stawia przed pracownikiem jasny cel, dając mu swobodę w wyborze sposobu jego realizacji. Koncentrując się na osiągnięciu rezultatu, dobiera metody działania, które w jego przekonaniu będą najskuteczniejsze i pozwolą mu wzmacniać satysfakcję klienta.

Praktyczne narzędzia wspierające wdrożenie modelu sprzedaży i obsługi klienta - oferta Profes

Praktyczne narzędzia wspierające wdrożenie

Równie dużą uwagę, co do opracowania modelu sprzedaży i obsługi Klienta, przykładamy do odpowiedniego zaprojektowania etapu jego wdrożenia. Stąd też sam model wzbogacamy o praktyczne narzędzia i materiały, w tym m.in.: poręczny toolbox dla sprzedawcy i doradcy klienta, podręcznik i instruktaż dla kierownika sprzedaży, arkusze obserwacyjne, arkusze udzielania informacji zwrotnej, agendy spotkań, checklisty, kalendarze wdrożenia, zadania wdrożeniowe czy szablony raportów rozwojowych.

Dostosowanie modelu sprzedaży i obsługi klienta do zmieniającego się rynku - oferta Profes

Dostosowanie do zmieniającego się rynku

Ze względu na swoją konstrukcję i oparcie na katalogu dobrych praktyk, model sprzedaży i obsługi klienta może być swobodnie rozwijany tak, aby jak najlepiej odpowiadał na aktualne wyzwania rynku i zmieniające się zachowania konsumenckie. Inspirując sprzedawców i doradców nie tylko do testowania zaproponowanych dobrych praktyk, ale i uzupełniania ich o własne propozycje, model stanowi żywe i praktyczne narzędzie, stale utrzymujące efektywność procesu sprzedaży.

Napisz do nas!

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    Budowanie i wdrażanie modelu sprzedaży i obsługi klienta 
    - najczęściej zadawane pytania

    Model sprzedaży - co to jest?

    Model sprzedaży i obsługi klienta zawiera sprecyzowany opis postępowania, który ma doprowadzić do rezultatów, jakie Twoja organizacja chce osiągnąć w obszarze sprzedaży, np. zwiększenie sprzedaży, wzrost satysfakcji klienta, budowanie długotrwałych relacji. Model obejmuje wszystkie etapy, w ramach których Twoi pracownicy podejmują kontakt z klientem i szereg wskazówek, spośród których mogą wybrać najlepszy dla nich sposób postępowania.

    W jakich firmach warto opracować model sprzedaży i obsługi klienta?

    Model oparty na Dobrych Praktykach polecamy głównie sieciom sprzedaży, a więc tam, gdzie istnieje ryzyko, że doświadczenia klientów danej marki mogą różnić się w zależności od punktu, do którego trafili. Model sprzedaży i obsługi klienta pozwala zachować w tej kwestii spójność, stawiając wszystkim sprzedawcom i doradcom konkretne cele w zakresie rezultatów, do jakich powinni dążyć.

    Jak wdrożyć najlepszy model sprzedaży w swojej firmie?

    Najlepszy model sprzedaży to taki, który jest spójny ze strategią Twojej marki i jest projektowany z myślą o tym, by wspierać osiąganie założonych przez Twoją organizację celów. Kluczem do sukcesu jest więc dogłębne poznanie Twojej organizacji i jej oczekiwań przez naszych konsultantów, jak również ich ścisła współpraca z osobami decyzyjnymi w zakresie sprzedaży w Twoim zespole.

    Ile trwa wdrażanie modelu sprzedaży?

    Czas wdrożenia jest kwestią indywidualną, zależną od możliwości organizacji i specyfiki jej funkcjonowania. Zwykle jednak etap ten jest planowany na okres 1-2 miesięcy.

    Co, jeśli podczas wdrażania nowego modelu, kierownik sprzedaży napotka trudności, które uniemożliwią jego skuteczne stosowanie?

    Mamy świadomość, że wdrażanie nowego modelu sprzedaży to poważna zmiana dla organizacji, która może wzbudzać opór lub niechęć pracowników. Z tego też powodu, w ramach projektu przykładamy dużą wagę do odpowiedniego przygotowania kierowników do przedstawienia zespołowi założeń i struktury modelu oraz wpływu, jaki ma on na osiąganie celów organizacji. Kierownik otrzyma także zestaw wskazówek, jak radzić sobie w obliczu trudnych sytuacji, takich jak np. spadek motywacji pracowników, brak systematycznej pracy czy wykazywanie negatywnej postawy.
    pointer-down
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram