Co daje ten etap? Pozwala upewnić się, że docelowy model sprzedaży będzie kompletny i wesprze budowanie najlepszych doświadczeń klientów w każdym momencie interakcji ze sprzedawcą
Forma: warsztat
Co daje ten etap? Pozwala zidentyfikować i doprecyzować najskuteczniejsze praktyki, zachowania i metody stosowane przez sprzedawców, które doprowadzają do uzyskania pożądanych rezultatów po stronie klientów
Forma: wywiady z pracownikami sprzedaży i obsługi klienta, badania jawnego klienta, obserwacje, analiza wyników badań i opinii klientów
Co daje ten etap? Pozwala przetestować funkcjonowanie modelu sprzedaży w praktyce w wybranych punktach sprzedaży, zidentyfikować elementy wymagające udoskonalenia i uzupełnić go o kolejne Dobre Praktyki
Forma: trening w miejscu pracy, sesja coachingowa, obserwacje
Co daje ten etap? Pozwala na uzupełnienie modelu sprzedaży o wnioski i informacje zgromadzone na etapie pilotażu oraz przygotowanie narzędzi wspierających proces wdrożenia (w tym katalog Dobrych Praktyk czy toolbox dla kierownika sprzedaży)
Forma: praca konsultantów PROFES
Aby zapewnić jak najwyższą skuteczność wdrożenia, proces obejmuje zróżnicowane aktywności wspierające odpowiednie przygotowanie, uruchomienie działań, ocenę ich skuteczności i wsparcie ich utrzymania.
Wybrane formy, jakie stosujemy na etapie wdrażania modelu sprzedaży i obsługi klienta to m.in.:
Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wesprzeć w zakresie rozwoju sprzedaży:
O sukcesie wdrożenia modelu sprzedaży i obsługi klienta nie decyduje odhaczona lista czynności, które ma zrealizować sprzedawca, ale konkretne efekty, jakie powinien wywołać. Takie podejście stawia przed pracownikiem jasny cel, dając mu swobodę w wyborze sposobu jego realizacji. Koncentrując się na osiągnięciu rezultatu, dobiera metody działania, które w jego przekonaniu będą najskuteczniejsze i pozwolą mu wzmacniać satysfakcję klienta.
Równie dużą uwagę, co do opracowania modelu sprzedaży i obsługi Klienta, przykładamy do odpowiedniego zaprojektowania etapu jego wdrożenia. Stąd też sam model wzbogacamy o praktyczne narzędzia i materiały, w tym m.in.: poręczny toolbox dla sprzedawcy i doradcy klienta, podręcznik i instruktaż dla kierownika sprzedaży, arkusze obserwacyjne, arkusze udzielania informacji zwrotnej, agendy spotkań, checklisty, kalendarze wdrożenia, zadania wdrożeniowe czy szablony raportów rozwojowych.
Ze względu na swoją konstrukcję i oparcie na katalogu dobrych praktyk, model sprzedaży i obsługi klienta może być swobodnie rozwijany tak, aby jak najlepiej odpowiadał na aktualne wyzwania rynku i zmieniające się zachowania konsumenckie. Inspirując sprzedawców i doradców nie tylko do testowania zaproponowanych dobrych praktyk, ale i uzupełniania ich o własne propozycje, model stanowi żywe i praktyczne narzędzie, stale utrzymujące efektywność procesu sprzedaży.