hello world!

Audyt Modelu Zarządzania Sprzedażą

Nie szukaj na oślep przyczyn niskiej sprzedaży. Sprawdź efektywność Twojego działu w każdym z kluczowych obszarów funkcjonowania i zyskaj trafne rekomendacje rozwoju i usprawnień, dzięki którym poprawisz wyniki finansowe.
ZAPYTAJ O AUDYT
Audyt modelu zarządzania sprzedażą - oferta Profes

Audyt Modelu Zarządzania Sprzedażą może poprawić konwersję w Twojej firmie

Audyt modelu zarządzania sprzedażą w liczbach - oferta Profes


Gdyby spojrzeć na dział sprzedaży, jak na organizm funkcjonujący w oparciu o różne procesy, odpowiedzialności, umiejętności i zakresy zadań, nasze badanie pozwoli prześwietlić go niczym rentgen i dojrzeć to, co na pierwszy rzut oka pozostaje niewidoczne. Nieprawidłowości, nieszczelności lejka, pozorna decyzyjność, luki kompetencyjne, niska jakość lub niekompletność danych – pomożemy Ci nie tylko w identyfikacji tych problemów, ale i doborze precyzyjnych rozwiązań, dzięki którym zauważysz konkretne rezultaty biznesowe.

Do przeprowadzenia diagnostyki sprzedaży i opracowania rekomendacji rozwojowych angażujemy konsultantów – doświadczonych szefów sprzedaży, którzy rozumieją, jak funkcjonuje ten dział i jakie zależności należy wziąć pod uwagę, by zwiększyć jego efektywność.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Jak wygląda Audyt Modelu Zarządzania Sprzedażą?

W zależności od ustaleń i branży klienta, audyt składać się może z 2 lub 3 etapów:
Audyt CX i badanie "Jawnego Klienta" w Audycie Modelu Zarządzania Sprzedażą - oferta Profes

Audyt CX i badanie „jawnego klienta” *

Co daje ten etap? Pozwala spojrzeć na proces sprzedaży z perspektywy klienta oraz ocenić jakość jego doświadczeń i poziom wysiłku, jaki musi ponieść w kontakcie z Twoją firmą

Forma: audyt realizowany przez konsultanta wcielającego się w rolę klienta, przechodzącego przez poszczególne etapy Customer Journey i punkty styku z firmą (np. mail, telefon, wizyta w punkcie sprzedaży)

* etap adekwatny w badaniu sprzedaży B2C

Audyt odpowiedzialności kierownika sprzedaży w audycie modelu zarządzania sprzedażą - oferta Profes

Audyt odpowiedzialności kierownika sprzedaży

Co daje ten etap? Pozwala ocenić efektywność sprzedaży i funkcjonowania działu poprzez analizę kluczowych obszarów i odpowiedzialności kierownika (w tym m.in. zarządzanie ludźmi, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie doświadczeniem klienta) i zderzyć perspektywy trzech różnych grup interesariuszy

Forma: całodniowa diagnostyka sprzedaży prowadzona w ramach spotkań konsultanta z menedżerem działu sprzedaży, osobami zarządzającymi (np. przedstawiciel zarządu, dyrektor regionalny, dyrektor sprzedaży) oraz podwładnymi

Rekomendacje rozwojowe w Audycie Modelu Zarządzania Sprzedażą - oferta Profes

Rekomendacje rozwojowe

Co daje ten etap? Pozwala właściwie zrozumieć wnioski z przeprowadzonego badania efektywności sprzedaży i wdrażać adekwatne zmiany na bazie zaproponowanych przez konsultanta rekomendacji rozwojowych dotyczących każdego obszaru, jaki jest badany

Forma: prezentacja i interpretacja raportu z przeprowadzonej diagnostyki sprzedaży wraz z rekomendacjami rozwojowymi dotyczącymi m.in. kompetencji, elementów procesu, wdrożenia narzędzi

Badanie Działu Sprzedaży - oferta Profes

Efekty i korzyści naszego Audytu Modelu Zarządzania Sprzedażą

Badanie efektywności sprzedaży realizowane przez konsultantów PROFES przyczynia się do rozpoznania niesprawności w funkcjonowaniu działu sprzedaży w pełnym zakresie odpowiedzialności kierownika sprzedaży, w tym m.in. na poziomie:
określania budżetu działu,
stawiania celów,
przyznawania odpowiedzialności i uprawnień,
pracy z danymi zarządczymi i raportowania,
jakości gromadzonych danych,
współpracy z innymi działami,
realizacji standardów i dobrych praktyk sprzedażowych,
procesów HR (rekrutacji i wdrażania sprzedawców),
rozwoju i oceny kompetencji pracowników,
systemu motywacyjnego
czy rozwoju samego kierownika sprzedaży.
Tak kompleksowa diagnostyka sprzedaży stanowi doskonały punkt wyjścia do opracowania trafnego programu rozwojowego, osadzonego w czasie, bazującego na wskaźnikach biznesowych, mającego na celu wdrożenie konkretnych rozwiązań zwiększających efektywność funkcjonowania działu i zapewniających wzrost sprzedaży.

Czego dowiesz się po naszym Audycie Modelu Zarządzania Sprzedażą?

Audyt PROFES pozwala uzyskać wnioski na dwóch poziomach:

Poziom kompetencji menedżera 
sprzedaży

Przykład: Analizując prowadzone przez kierownika spotkania z zespołem, konsultant zauważył, że choć odbywają się one cyklicznie i poruszają temat realizacji celów, mają dość pobieżny charakter. Menedżer stawia cele sprzedażowe swoim pracownikom, jednak nie uwzględnia celów związanych z wysokością marży czy sprzedażą finansowania. Wskazuje odchylenia od planu, ale nie poświęca czasu na szukanie ich przyczyn i postawienie zadań, których realizacja doprowadziłaby do poprawy wyników. 

W efekcie, konsultant zarekomendował działania rozwojowe, których celem będzie praca nad umiejętnością zarządzania w oparciu o dane, bieżącą analizę wyników i aktywną pracę z handlowcami na rzecz zwiększenia sprzedaży.

Efektywność procesów w kontekście odpowiedzialności menedżera sprzedaży

Przykład: W ramach badania, konsultant odkrył, że kierownik punktu sprzedaży nie cieszy się szacunkiem pracowników. Argumentowali to faktem, że menedżer pytany o zgodę na udzielenie rabatu klientowi, nie udziela wiążących odpowiedzi, przez co utrudnia złożenie oferty, która mogłaby zwiększyć szanse handlowca na finalizację transakcji. W efekcie, pracownicy byli sfrustrowani i zdemotywowani. Rozmowy z każdą ze stron wykazały, że nie jest to kwestia kompetencji kierownika, ale jego słabego umocowania w strukturze organizacji. Nie mógł on samodzielnie podjąć decyzji, ale musiał każdorazowo pytać o zdanie dyrektora punktu. Ten zaś, na pytanie dlaczego proces jest ułożony w ten sposób, odpowiedział „zawsze tak było”. 

Rolą konsultanta było nie tylko zidentyfikowanie tej sytuacji, ale i pokazanie wszystkim zainteresowanym, jak negatywnie przekłada się ona na funkcjonowanie działu sprzedaży oraz zaproponowanie, jak przywrócić kierownikowi pełen zakres odpowiedzialności.

Zaufali nam

Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wspierać w obszarze sprzedaży i obsługi klienta:

Napisz do nas!

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    Audyt Modelu Zarządzania Sprzedażą 
    - najczęściej zadawane pytania

    Dla kogo przeznaczony jest Audyt Modelu Zarządzania Sprzedażą?

    Rekomendujemy je każdemu menedżerowi, który chce przeprowadzić badanie sprzedaży i znaleźć odpowiedź, jaka jest przyczyna jej niskiej efektywności – bez względu czy funkcjonuje w obszarze B2C czy B2B. Może wziąć w nim udział zarówno doświadczony kierownik, jak i osoba na początku swojej drogi zarządczej. Ze względu na zakres analizy, wymagane jest jednak, aby badany dział funkcjonował minimum 3 miesiące.

    W jakiej formie realizowany jest Audyt Modelu Zarządzania Sprzedażą?

    Diagnostyka sprzedaży w ramach badania realizowana jest za pomocą audytu obejmującego obserwację, rozmowy z kierownikiem sprzedaży, jego przełożonym i podwładnymi oraz weryfikację danych i dokumentów. Konsultant posługuje się autorskim arkuszem PROFES, obejmującym ponad 100 pytań, który stanowi podstawę do analizy. Co jednak ważne, prowadzone w ramach wywiady przyjmują formę płynnych rozmów, a nie uciążliwego odpytywania. Zebrane w ten sposób informacje stają się punktem wyjścia do opracowania adekwatnych rekomendacji rozwojowych, a w efekcie – zwiększenia sprzedaży.

    W jakich obszarach prowadzony jest Audyt Modelu Zarządzania Sprzedażą?

    Analiza funkcjonowania działu i badanie sprzedaży dotyczą sześciu podstawowych kompetencji kierownika sprzedaży: zarządzania organizacją, zarządzania sprzedażą, pracy z CRM, zarządzania doświadczeniem klienta, realizacji procesów HR oraz zarządzania ludźmi. Na bazie informacji zebranych w każdym z tych zakresów, oceniane są m.in. takie kwestie jak: skuteczność w zarządzaniu leadami, szczelność lejka, efektywność pracy z danymi czy właściwa struktura i zakres odpowiedzialności.

    Czy Audyt Modelu Zarządzania Sprzedażą weryfikuje procesy takie jak komunikacja wewnątrz działu?

    Tak, w naszym badaniu sprzedaży uwzględniamy aspekty skutecznej komunikacji wewnątrz działu, w tym m.in. sposób raportowania wyników, częstotliwość, przebieg i efektywność spotkań zespołowych czy udzielanie feedbacku sprzedawcom i prowadzenie rozmów oceniająco-rozwojowych.

    Czy Audyt Modelu Zarządzania Sprzedażą może uporządkować strukturę realizacji KPI w dziale?

    Tak, badanie weryfikuje aspekty, których nieobecność może wpływać negatywnie na realizację celów sprzedażowych. Mowa tu np. o zbieraniu danych zarządczych, mierzeniu konwersji czy stawianiu i monitorowaniu celów zespołowych i indywidualnych. Feedback dotyczący tych zagadnień stanowić może punkt wyjścia do opracowania rekomendacji i propozycji zmian, dzięki którym realizacja KPI stanie się łatwiejsza, a dział odnotuje zwiększenie sprzedaży.

    Czy Audyt Modelu Zarządzania Sprzedażą jest realizowane w formie szkolenia np. dla pracowników szeregowych czy tylko kadry zarządzającej?

    Badanie sprzedaży i efektywności funkcjonowania działu realizowane jest w formie audytu, natomiast może mieć swoją kontynuację w postaci adekwatnych działań rozwojowych, w tym szkoleń. Szeroki zakres analizy prowadzonej przez konsultanta PROFES pozwala wychwycić np. luki kompetencyjne menedżera, brak potrzebnych narzędzi kierowniczych, nieprawidłowości systemowe czy niekompletność procesu wdrożenia handlowców na stanowisko. Stąd adekwatne mogą okazać się np. szkolenia dla zespołu sprzedaży, a nie tylko kadry zarządzającej.
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram