hello world!

Audyt CX z CES

Upewnij się, czy kontakt z Twoją firmą zapewnia klientom tylko takie doświadczenia, jakich oczekują. Zweryfikuj kluczowe punkty styku, by dowiedzieć się, jak obniżać ich zbędny wysiłek oraz w jaki sposób wzmacniać ich lojalność wobec Twojej marki.
ZAPYTAJ O AUDYT
Audyt CX (Customer Experience) z CES (Customer Effort Score) - oferta Profes

Audyt Customer Experience z CES

Audyt Customer Experience (CX) z uwzględnieniem Customer Effort Score (CES) to kompleksowa ocena ścieżki, jaką pokonuje Twój klient w kontakcie z Twoją firmą, aby zrealizować swoją potrzebę. Pod uwagę bierzemy ogół doświadczeń klienta, a więc wszelkie elementy, które mogą wpływać pozytywnie lub negatywnie na to, jak postrzega on Twoją organizację. Przeprowadzając audyt Customer Experience, skupiamy się m.in. na:
zachowaniach i praktykach sprzedawców/ obsługi klienta,
kanałach komunikacji z klientem,
przjerzystości komunikacji,
intuicyjności narzędzi udostępnianych klientowi (np. konfiguratorów).
W efekcie dowiesz się:
z jakimi emocjami i obawami Twój klient 
podchodzi do realizacji swojej potrzeby
w ramach kontaktu z Twoją firmą,
w ramach jakich punktów styku 
podejmuje kontakt z Twoją firmą,
jakie elementy, zachowania i praktyki 
wpływają pozytywnie 
na doświadczenie klienta,
jakie elementy, zachowania i praktyki
wpływają na jego doświadczenia negatywnie,
co generuje zbędny wysiłek klienta 
(zarówno fizyczny, jak i emocjonalny),
na jakich obszarach warto skupić uwagę,
 by podnieść jakość Customer Experience.

Jaki przeprowadzamy audyt CX z CES?

Audyt Customer Experience z uwzględnieniem Customer Effort Score składa się z sześciu etapów:
Identyfikacja person – głównych grup docelowych w audycie CX Customer Experience z CES - oferta Profes

Identyfikacja person - głównych grup docelowych

Co daje ten etap? Pozwala lepiej poznać perspektywę Twojego klienta, jego potrzeby, oczekiwania, frustracje, obawy i motywacje

Forma: warsztat, podczas którego analizujemy kto jest zainteresowany produktem/usługą, czego oczekuje, czego chce się dowiedzieć, czego nie chce, dlaczego od nas kupuje

Customer Journey Map w audycie CX Customer Experience z CES - oferta Profes

Customer Journey Map

Co daje ten etap? Pozwala poznać ścieżkę, jaką pokonuje Twój Klient w kontakcie z Twoją organizacją i wszelkie punkty styku, w ramach których go podejmuje

Forma: warsztat, podczas którego analizujemy etapy ścieżki przed zakupem (rozeznanie, gromadzenie informacji), w trakcie zakupu (proces sprzedaży i obsługi klienta) oraz po zakupie (obsługa posprzedażowa, serwis)

Przeprowadzenie audytu CX Customer Experience z CES - oferta Profes

Przeprowadzenie audytu CX z CES

Co daje ten etap? Pozwala zweryfikować, jakie doświadczenie klienta generują poszczególne punkty styku na ścieżce (Customer Journey)

Forma: audyt realizowany przez audytorów wcielających się w rolę klienta, podejmujących tożsame z nim działania w kontakcie z firmą

Analiza wyników w audycie CX Customer Experience z CES - oferta Profes

Analiza wyników audytu CX z CES

Co daje ten etap? Pozwala przyjrzeć się, jaki wpływ na Customer Experience mają różne elementy, trudności, zachowania, rozwiązania systemowe i praktyki, zaobserwowane przy poszczególnych punktach styku, a tym samym zidentyfikować przyczyny zbyt niskiego poziomu CX

Forma: raport zawierający omówienie wyników audytu, z wyszczególnieniem Customer Effort Score i elementów generujących zbędny wysiłek klienta, aspektów wpływających pozytywnie na doświadczenie klienta oraz jego „punktów bólu”

Rekomendacje w audycie CX Customer Experience z CES - oferta Profes

Rekomendacje

Co daje ten etap? Pozwala skupić uwagę Twojej organizacji na działaniach, które pomogą podnieść jakość doświadczeń, jakie zapewniacie swoim klientom

Forma: omówienie raportu z audytu CX (customer experience)

Wdrażanie zmian w audycie CX Customer Experience z CES - oferta Profes

Wdrażanie zmian

Co daje ten etap? Opiera się na wprowadzaniu korekt, zmian i uzupełnień zgodnie z przedstawionymi rekomendacjami, m.in. w obszarach: zarządzania, zasobów ludzkich oraz przebiegu procesu sprzedaży i obsługi klienta

Forma: rekomendowane działania rozwojowe (np. szkolenia, warsztaty), działania doradcze (np. identyfikacja i wdrażanie dobrych praktyk), projekty wewnętrzne (np. inicjowanie zmian systemowych/ organizacyjnych)

Audyt CX (Customer Experience) z CES (Customer Effort Score) - oferta Profes

Customer Effort Score – dlaczego warto mierzyć wysiłek klienta?

Customer effort, czyli wysiłek klienta rozpatrujemy w dwóch wymiarach:

wysiłku fizycznego – jest to trud rozumiany jako fizyczne działania, jakie wykonuje klient w czasie kontaktu z Twoją firmą
wysiłku emocjonalnego – są to osobiste odczucia i to, jak klient ocenia poniesione koszty, w tym także te emocjonalne

Zbyt wysoki wysiłek klienta może więc zostać wygenerowany zarówno poprzez konieczność kilkukrotnego przyjścia do punktu sprzedaży, by załatwić swoją sprawę czy zbyt długie oczekiwanie, jak i zbyt skomplikowane procedury czy nieprzyjemną, arogancką postawę sprzedawcy.

Innymi słowy – customer effort, to wszystko to, co obciąża Twojego klienta. Zidentyfikowanie takich elementów jest więc kluczowe dla rozpoznania przyczyn niskiej jakości Customer Experience. 

Tym bardziej, że jak dowodzą badania CEB (obecnie Gartner), a aż 96% Klientów zmuszonych do wykonania zbędnego wysiłku w kontakcie z firmą, nie powtórzy zakupu w przyszłości.

Co mówią nasi Klienci o audycie CX z CES?

Sprawdź referencje naszych Klientów

"Naszą intencją było zderzenie wyników Badania Doświadczenia Klienta z wynikami cyklicznie i od wielu lat realizowanych przez nas badań: Tajemniczego Klienta oraz Satysfakcji Klienta (CSS). Potwierdziła się teza, że dotychczasowe, prowadzone przez nas rodzaje badań nie przekazują pełnego spektrum informacji niezbędnych do właściwego zarządzania procesami sprzedaży. 

Badanie Doświadczenia Klienta (CX) dało nam dodatkową, niezwykle ważną perspektywę – analizę naszego modelu sprzedaży oraz kanałów komunikacji od strony Klienta, ze szczególnym uwzględnieniem wysiłku, który Klient musi wykonać na poszczególnych etapach procesu zakupu. Analiza ta przyniosła wiele rekomendacji oraz wniosków, niezwykle istotnych w naszym codziennym funkcjonowaniu." 

Olga Wawrzyniak, Specjalista ds. Szkoleń ŠKODA

"Firma PROFES wsparła nas w zakresie zarządzania doświadczeniem klienta, realizując projekt obejmujący analizę rzeczywistego poziomu CX dostarczanego przez naszą firmę oraz wsparcie w opracowywaniu standardów oraz dobrych praktyk w sprzedaży i obsłudze klienta (…) 

Projekt został zrealizowany w sposób należyty, spełniając postawione przez nas cele. Przyczynił się do usystematyzowania procesu obsługi zgodnie z najlepszymi branżowymi standardami. Co równie ważne – zauważyliśmy wzrost świadomości i odpowiedzialności pracowników firmy za wysoką jakość obsługi i dostarczanie klientom jak najlepszych doświadczeń. Zdiagnozowane w ramach audytu punkty bólu na ścieżce klienta pozwoliły natomiast na wdrożenie trafnych udoskonaleń systemowych i organizacyjnych. "

Daniel Mazurkiewicz, Prezes Zarządu Itmation S.A.

Zaufali nam

Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wspierać w obszarze sprzedaży i obsługi klienta:

Dlaczego audyt Customer Experience z CES wzbogaci Twoją organizację?

Audyt CX (Customer Experience) może stanowić bardzo dobre uzupełnienie danych gromadzonych w ramach badań Voice of Customer. 
Opracowane na tej podstawie wnioski pozwolą Ci na wdrażanie zmian i udoskonaleń m.in. w obszarach:

Wdrażanie zmian w obszarze przebiegu procesu po audycie CX Customer Experience z CES - oferta Profes

Przebieg procesu

Zlikwidujesz pętle, skrócisz i uprościsz proces, doprecyzujesz odpowiedzialności, wyeliminujesz błędy systemowe i organizacyjne

Wdrażanie zmian w obszarze zarządzania po audycie CX Customer Experience z CES - oferta Profes

Zarządzanie

Wdrożysz rytmy zarządcze, wprowadzisz zarządzanie jakością, usprawnisz procesy decyzyjne, zwiększysz samodzielność pracowników, zwiększysz skuteczność motywowania, zadbasz o rozwój pracowników, ukształtujesz kulturę organizacyjną

Wdrażanie zmian w obszarze zasobów ludzkich po audycie CX Customer Experience z CES - oferta Profes

Zasoby ludzkie

Zadbasz o kompetencje pracowników, podnosząc poziom ich umiejętności, wdrożysz Dobre Praktyki, wzmocnisz wymianę doświadczeń

Napisz do nas!

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    Poczytaj więcej na temat zarządzania doświadczeniem klienta (CX):

    CSAT, NPS czy CES - jak badać doświadczenie Klienta?
    Nie sposób znaleźć drugiego, tak istotnego zarówno dla wyników sprzedażowych, jak i wizerunku firmy, elementu jakim jest doświadczenie Klienta. Jego złożoność i możliwość mierzenia jakości jedynie przy pomocy subiektywnych ocen, sprawiają że identyfikacja najefektywniejszego badania wydaje się być niemożliwa. Sprawdzamy, jakie korzyści niosą ze sobą CSAT, NPS i CES. Aby przeprowadzić tego typu…
    Czytaj dalej
    Czy Twoi Klienci chcą "efektu wow"?
    Według miliardera i legendarnego przedsiębiorcy Richarda Bransona: „Kluczem jest zdefiniowanie realnych oczekiwań Klientów, a następnie nie tylko ich spełnienie, ale i przekroczenie – najlepiej w nieoczekiwany i pomocny sposób.” Tego typu działania, nazywane często tworzeniem momentów „wow”, są jednym z najczęściej wskazywanych sposobów na budowanie pozytywnego doświadczenia Klienta. Czy taka strategia, nakierowana na wzbudzanie efektu „wow”…
    Czytaj dalej
    Jak Cię czują, tak Cię piszą - zarządzanie doświadczeniem Klienta od podstaw
    Potrzeba było ponad 125 000 Klientów, 5 000 centrów obsługi Klienta i 100 firm, by opracować trzy kluczowe wnioski, które zrewolucjonizowały myślenie o relacjach z  Klientem. Skąd wzięła się idea Customer Experience i czy rzeczywiście doszliśmy do momentu, w którym to nie cena produktu i wysokie standardy obsługi stają się decydujące w kwestii lojalności Klientów?  Tytuł artykułu,…
    Czytaj dalej

    Audyt CX z CES - najczęściej zadawane pytania

    Co to jest Customer Experience?

    Customer Experience to ogół wszystkich doświadczeń klienta, wyniesionych z kontaktu z firmą, które finalnie wpływają na to, jak postrzega on tę organizację. Doświadczenie klienta budowane jest na różnych etapach kontaktu w ramach rozmaitych punktów styku (np. na stronie internetowej, w mediach społecznościowych czy podczas wizyty w sklepie/ punkcie sprzedaży). Rodzaj doświadczeń, jakie zapewnia swoim klientom organizacja, wpływa na ich decyzje zakupowe – pozytywne mogą ich skłonić do ponowienia zakupu i podniesienia wartości koszyka, zaś negatywne do rezygnacji z zakupu i odradzania go innym.

    Jak mierzony jest wysiłek klienta?

    Wysiłek klienta mierzony jest za pomocą wskaźnika Customer Effort Score. Osoby oceniające jakość doświadczeń odpowiadają na pytanie: „W jakim stopniu zgadzasz się ze stwierdzeniem: „Firma zrobiła wszystko, aby ułatwić realizację mojej potrzeby”?”, wybierając ocenę na skali od 1 (bardzo się nie zgadzam) do 7 (bardzo się zgadzam). O niskim wysiłku klienta mówimy w sytuacji, gdy poziom CES waha się od 5 do 7.

    Dla kogo jest audyt CX z CES?

    Audyt CX z CES rekomendujemy organizacjom B2C, które tracą lojalność klientów, a wyniki ilościowych badań Voice of Customer nie dają im wystarczającej odpowiedzi, w czym leży problem. Polecamy go również tym firmom, które chcą wdrożyć podejście klientocentryczne, a weryfikacja punktów bólu klientów i źródeł ich nadmiernego wysiłku ma stać się punktem wyjścia dla tego procesu.

    Co oznacza CX z CES?

    CX to skrót od Customer Experience, z ang. „doświadczenie klienta”. CES to natomiast skrót od Customer Effort Score, z ang. „wskaźnik wysiłku klienta”. Mówiąc o audycie CX z CES, mamy na myśli badania doświadczenia klienta, w ramach których weryfikowany jest poziom wysiłku klienta, jaki musi on włożyć w realizację swojej potrzeby w kontakcie z daną firmą.
    pointer-down
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram