Są takie pytania, które nurtują nas wszystkich bez względu na profesję i branżę. Do listy patronatów PROFES dołączają tej jesieni trzy nowe książki MT Biznes, którym znajdziemy odpowiedzi na kilka z nich:

  • czy da się jednocześnie osiągnąć cele krótko- i długoterminowe?
  • jak nie dopuścić do marnotrawienia pieniędzy na pozornie potrzebne, a w rzeczywistości - bezsensowne projekty?
  • jak ułatwić sobie wykonywanie ważnych zadań, kiedy wszystko wydaje się trudniejsze niż sądziliśmy?

David Cote - autor pierwszego tytułu "Wygrać dziś, wygrać jutro" stawia sobie na punkt honoru, by udowodnić nam, że wcale nie musimy wybierać między orientacją na wyniki a orientacją na rozwój, ponieważ realizacja krótkoterminowych i długoterminowych celów nie musi się wykluczać. W oparciu o case study z transformacji firmy Honeywell, prezentuje podstawowe koncepcje operacyjne i strategiczne, które dzięki dyscyplinie i równowadze w zarządzaniu, mają połączyć te z pozoru sprzeczne cele. 

"Złe decyzje zakupowe" - drugi tytuł w puli jesiennych patronatów PROFES, zainteresuje przede wszystkim tych, którzy na co dzień mierzą się z odpowiedzialnością w kwestii dokonywania ważnych decyzji zakupowych i inwestycyjnych. Autor książki, Peter Smith dostarcza garść wskazówek, jak podejmować strategicznie dobre decyzje, a przy tym przeprowadza nas przez najciekawsze (i niekiedy zdumiewające) przykłady, które dowodzą, że nawet rynkowym gigantom powija się noga. KFC bez miesa z kurczaka? NASA płacąca miliony dolarów za pióro, zamiast kilkunastu centów za ołówek? Na takich błędach można się dużo nauczyć.

Ostatni tytuł ucieszy natomiast fanów bestsellerowego "Esencjalisty". "To proste" Grega McKeowna to poradnik osiągania celów i doprowadzania do końca najważniejszych zadań, szczególnie dla tych, którzy czują się już wypaleni i choć wkładają w swoje działania coraz więcej wysiłku, dostrzegają coraz mniejsze efekty. Jak radzić sobie z taką frustracją? O tym przeczytacie już pod koniec października.