hello world!

Program Rozwoju Menedżera Sprzedaży

Wesprzyj menedżerów sprzedaży w podnoszeniu efektywności działu i poprawie osiąganych wyników sprzedażowych. Zapewnij im zindywidualizowane działania rozwojowe, dzięki którym będą wzmacniać kluczowe kompetencje zarządcze, nie tracąc z oczu celów biznesowych.
ZAPYTAJ O PROGRAM
Program Rozwoju Menedżera Sprzedaży - oferta Profes

Do kogo adresujemy nasz Program Rozwoju Menedżera Sprzedaży?

Kompleksowy program PROFES został opracowany z myślą o menedżerach sprzedaży, którzy:

funkcjonują w sposób intuicyjny, a w ich pracy brakuje pomiaru istotnych wskaźników i oparcia o wiarygodne dane,
zarządzają działami sprzedaży, 
w których dominuje rozproszona odpowiedzialność,
mają poczucie, że tracą klientów, a ich wyniki spadają, ale nie do końca wiedzą, jaka jest tego przyczyna,
nie rozumieją swojej niskiej sprzedaży względem bezpośredniej konkurencji w regionie,
są na początku drogi zarządczej, ale mają już swoje przemyślenia na temat obszarów wymagających doskonalenia,
widzą potencjał do zmiany, ale nie wiedzą od czego zacząć pracę nad podniesieniem efektywności działa.
planują wdrożenie zmian w podległym obszarze,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
sami nie mają przekonania wobec zmian, które powinni promować wśród swoich pracowników,
mierzą się obecnie z poważnymi zmianami organizacyjnymi (np. fuzją, restrukturyzacją),
nie wiedzą, jak dobrze uargumentować konieczność zmiany w rozmowie z podwładnymi,
obawiają się, że opór pracowników zagrozi wdrożeniu zmiany,
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

Jaki jest zakres Programu Rozwoju Menedżera Sprzedaży?

Programu Rozwoju Menedżera Sprzedaży składa się z czterech etapów:
Diagnoza w Programie Rozwoju Menedżera Sprzedaży - oferta Profes

3-etapowa diagnoza

Co daje ten etap? Pozwala zweryfikować sytuację wyjściową, zbadać potrzeby rozwojowe menedżera i przygotować go do rozwoju w obszarze zarządzania sprzedażą

Forma: audyt CX z CES (jeśli istnieje możliwość przeprowadzenia); badanie szczelności lejka sprzedażowego - rozmowy ze sprzedawcami, menedżerem, dyrektorem; badanie potrzeb rozwojowych – ocena kluczowych kompetencji menedżera sprzedaży 

Rekomendacje rozwojowe w Programie Rozwoju Menedżera Sprzedaży - oferta Profes

Rekomendacje rozwojowe i wybór wskaźników

Co daje ten etap? Pozwala na udzielenie menedżerowi feedbacku oraz przedstawienie mu konkretnych wskazówek i propozycji działań, zarówno pod kątem rozwoju jego kompetencji, jak i możliwych do wdrożenia strategii sprzedażowych, podnoszących efektywność całego działu. Dodatkowo, typowane są wybrane wskaźniki, dzięki którym można postawić mierzalne cele rozwojowe

Forma: raport po przeprowadzonej diagnozie, spotkanie z trenerem, opracowany plan rozwoju i harmonogram działań

Działania rozwojowe w Programie Rozwoju Menedżera Sprzedaży - oferta Profes

Zindywidualizowane działania rozwojowe

Co daje ten etap? Pozwala na rozwój menedżera sprzedaży w oparciu o trafnie dobrane działania i aktywności, odpowiadające zidentyfikowanym lukom kompetencyjnym i problemom działu, a także bieżące utrzymywanie jego wysokiej motywacji do pracy i wdrażania zmian

Forma: coachingi wdrożeniowe pozwalające na usystematyzowanie wiedzy i wzmacnianie umiejętności; indywidualne spotkania z menedżerem (prezentacja postępów, omówienie trudności); jeśli potrzebne – także działania rozwojowe dla sprzedawców

Certyfikacja w Programie Rozwoju Menedżera Sprzedaży - oferta Profes

Certyfikacja kompetencji menedżera sprzedaży

Co daje ten etap? Stanowi zwieńczenie programu, pozwalając jednocześnie na sprawdzenie postępu, jakiego dokonał menedżera sprzedaży został i wytycznie mu kolejnych kroków rozwoju

Forma: prezentacja i „obrona” autorskiego projektu certyfikacyjnego, prezentującego osiągnięte rezultaty, stanowiące efekt nabytej wiedzy i umiejętności; udział w scenkach na bazie case studies symulujących rzeczywistość kierownika

Program Rozwoju Menedżera Sprzedaży - oferta Profes

Jakie kompetencje rozwija Program Rozwoju Menedżera Sprzedaży?

Oferujemy projekty „szyte na miarę”, co oznacza, że punktem wyjścia do stworzenia szczegółowego zakresu działań rozwojowych będzie etap diagnozy, badający potrzeby rozwojowe i wyzwania, z jakimi mierzy się menedżer sprzedaży.

Przykładowe kompetencje, jakie może rozwijać menedżer sprzedaży w tym projekcie to m.in.:

Zarządzanie sprzedażą
Zarządzanie organizacją
Zarządzanie ludźmi
Zarządzanie doświadczeniem klienta
Zarządzanie CRM
Realizacja procesów HR (np. rekrutacja sprzedawcy, wdrożenie sprzedawcy)
Motywowanie zespołu handlowego
Budowanie silnego zespołu sprzedażowego
Wykorzystywanie potencjału pracowników

Przykładowe rozwiązania, jakie mogą zostać wdrożone w tym projekcie to m.in.:

Cykliczne spotkania podsumowujące z zespołem
Rozmowy oceniające z pracownikami
Rytmy zarządcze menedżera sprzedaży
Narzędzia do bieżącego monitorowania realizacji założonych celów (np. wyniki, konwersje)
Rozwiązania wspierające współpracę międzydziałową (np. w zakresie pozyskiwania leadów z wewnętrznych źródeł)
Cykliczna analiza konkurencji
Standardy jakościowe

Co mówią nasi Klienci o wsparciu PROFES w zakresie rozwoju kompetencji menedżerów sprzedaży?

Sprawdź referencje naszych Klientów

„Kierownikowi sprzedaży na jego ścieżce rozwoju (…) towarzyszył trener i konsultant PROFES. W naszej ocenie, jego wsparcie zaangażowanie i doradztwo stanowiło nieocenioną wartość (…). Wśród najważniejszych efektów wyróżnić należy: wzrost liczby przyjmowanych zamówień o 52%, wzrost wyników finansowych punktu, osiągnięcie i utrzymanie najwyższego współczynnika Tajemniczego Klienta i CSX na poziomie 100%, wzrost autorytetu Kierownika Sprzedaży, rozwój zdolności analitycznych KS i nabycie umiejętności usprawniania procesów, rozwój kompetencji KS w zakresie coachingu i szkolenia podwładnych, rozwój kompetencji sprzedawców.”

Damian Głąb, 
Kierownik Działu Sprzedaży Samochodów, SKODA Bednarek Łódź

„Podjęliśmy współpracę z firmą doradczo-szkoleniową PROFES Sp. z o.o. Sp. k. w zakresie opracowania i wdrożenia dashboardu oraz rytmów zarządczych w pracy Kierownika Sprzedaży (...) Działania zaproponowane przez zespół PROFES przyniosły wymierne korzyści nie tylko w zakresie zwiększenia efektywności Działu Sprzedaży, ale i całego Punktu Dealerskiego. W porównaniu do poprzedniego roku, odnotowaliśmy: wzrost zamówień o 17%, wzrost liczby unikalnych Klientów o 25%, prawie dwukrotny wzrost odbywanych jazd próbnych oraz aż o 50% wyższy poziom sprzedaży finansowania (zamówienia sfinansowane leasingiem lub kredytem).”

Arkadiusz Chwiłka, 
Kierownik Sprzedaży BIERANOWSKI Sp. z o.o.

„Firma PROFES przeprowadziła dla JD Kulej w Olsztynie projekt wsparcia i rozwoju Punktu Dealerskiego, mający na celu podniesienie efektywności Działu Sprzedaży oraz wzrost określonych kluczowych wskaźników efektywności (KPI). (…) Projekt został wykonany z należytą starannością i zakończył się sukcesem – zrealizowaliśmy jego wszelkie cele, jak i sformułowane w czasie trwania projektu cele dodatkowe, wynikające z indywidualnych rozmów z pracownikami. Wartością dodaną było zaangażowanie Konsultanta PROFES w identyfikację obszarów wymagających dalszego działania, w tym zarówno w zakresie aktywności Handlowców i Kierownika Sprzedaży, jak i kontaktu z Klientem czy współpracy międzydziałowej.”

Marcin Kawałko, 
Dyrektor Oddziału JD Kulej w Olsztynie

Zobacz nasze case studies

Dobre Praktyki w obsłudze Klientów aptek

Przeczytaj całość

Budowanie satysfakcji Klienta w nowym formacie oddziału Banku

Przeczytaj całość

Dobre Praktyki wzięte na warsztat

Przeczytaj całość

Certyfikacja w oparciu o innowacyjny model sprzedaży i obsługi Klienta

Przeczytaj całość

Zaufali nam

Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wesprzeć w zakresie rozwoju sprzedaży:

Czym wyróżnia się Program Rozwoju Menedżera Sprzedaży PROFES?

Sprawdź trzy argumenty, dlaczego warto zdecydować się na rozwój kompetencji menedżera sprzedaży we współpracy z naszymi trenerami i konsultantami:

Rozwój w oparciu o solidne wnioski w Programie Rozwoju Menedżera Sprzedaży - oferta Profes

Rozwój w oparciu o solidne wnioski

W przeciwieństwie do wielu dostępnych na rynku kursów, menedżer sprzedaży nie uczestniczy w pojedynczym szkoleniu lub cyklu szkoleń, ale podnosi swoje kompetencje w ramach zindywidualizowanego procesu rozwoju, poprzedzonego pogłębioną, 3-etapową diagnozą. Pozwala ona na wyciągnięcie wniosków na temat kompetencji menedżera i sposobu funkcjonowania działu, jakim rządza, tak aby stały się one podstawą do opracowania adekwatnych rekomendacji rozwojowych.

Rozwój menedżera w parze z rozwojem działu w Programie Rozwoju Menedżera Sprzedaży - oferta Profes

Rozwój menedżera w parze z rozwojem działu

Celem projektu jest nie tylko podniesienie poziomu kluczowych kompetencji menedżera, takich jak np. zarządzanie sprzedażą czy zarządzanie zespołem, ale również doprowadzenie do wzrostu efektywności całego działu. W zależności od wniosków z etapu diagnozy, wśród rekomendacji rozwojowych mogą więc także pojawić się rekomendacje bazujące na konkretnych strategiach sprzedażowych (np. zarządzaniu leadami) czy usprawnieniach organizacyjnych (np. doprecyzowaniu struktury i zakresu odpowiedzialności w zespole). Ich wdrożenie będzie miało na celu podniesienie wyników osiąganych przez dział.

Praca na wskaźnikach biznesowych w Programie Rozwoju Menedżera Sprzedaży - oferta Profes

Praca na wskaźnikach biznesowych

Program Rozwoju Menedżera Sprzedaży jest zorientowany na poprawę wyników sprzedażowych działu. Stąd też bardzo ważnym jego elementem jest aktywna praca na danych i wskaźnikach – wynikach sprzedażowych działu, wynikach poszczególnych sprzedawców, poziomie konwersji, sprzedaży finansowania, wynikach badań satysfakcji, itp. Pozwala to dać menedżerowi precyzyjny punkt odniesienia i wskazać mierzalne cele, do jakich powinien dążyć w procesie swojego rozwoju.

Najczęściej zadawane pytania

Czy w programie może wziąć udział menedżer sprzedaży, który dopiero zaczął zarządzać działem?

Ze względu na uwzględnienie w programie etapu diagnozy, której przeprowadzenie wymaga zgromadzenia konkretnych danych, uczestnik musi mieć przynajmniej kilkumiesięczne doświadczenie w zarządzaniu działem. Jest to minimalny czas, na bazie którego jesteśmy w stanie przenalizować osiągane wyniki, zidentyfikować nieprawidłowości i wskazać obszary wymagające doskonalenia. Menedżerom na początku drogi zawodowej rekomendujemy udział w szkoleniach, które przygotują ich do efektywnego pełnienia roli zarządczej, np. szkolenie „Zarządzanie sprzedażą”.

Jakie kompetencje menedżera sprzedaży są badane na etapie diagnozy?

Weryfikujemy kluczowe kompetencje menedżera sprzedaży, w tym m.in.: zarządzanie sprzedażą, zarządzanie organizacją, zarządzanie ludźmi, zarządzanie doświadczeniem klienta, zarządzanie CRM i realizację procesów HR.

Dlaczego etap diagnozy nie skupia się wyłącznie na kompetencjach menedżera, ale uwzględnia też audyt działu sprzedaży?

O osiąganych wynikach sprzedażowych nie decydują wyłącznie kompetencje menedżera, ale również to, czy posiada on wszystkie atrybutu kierownicze, niezbędne do właściwego zarządzania sprzedażą i realizacji celów ilościowych i jakościowych. Uwzględnienie audytu działu sprzedaży pozwala nam określić np. czy menedżer sprzedaży ma wpływ na budżet działu, zarządzanie kosztami, system premiowy, decyzje o zatrudnieniu nowych pracowników, itp.

Jakie efekty przyniesie Program Rozwoju Menedżera Sprzedaży?

Efekty są pochodną realizowanych rekomendacji rozwojowych, wskazanych na podstawie wyników diagnozy, stąd mogą być różne dla różnych menedżerów. Rezultatem może być np.: wzrost wyników sprzedażowych działu, wzrost kompetencji i autorytetu menedżera sprzedaży, wzrost umiejętności sprzedawców czy uporządkowanie procesów w dziale sprzedaży.

Napisz do nas!

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    Poczytaj więcej na temat zarządzania sprzedażą:

    ABC Menedżera Sprzedaży: efektywne spotkania z zespołem
    Regularne spotkania menedżerów sprzedaży z zespołem mają w zamierzeniu utrzymywać wysoki poziom motywacji handlowców, a jednocześnie – dostarczyć przełożonemu wiedzę, która pozwoli mu być „na bieżąco” z działaniami i rezultatami wypracowanymi przez siły sprzedaży. Tymczasem, praktyka pokazuje, że wiele z nich jest prowadzonych w sposób nieprzemyślany, bez wyraźnego celu, na czym traci zarówno szef, jak i jego podwładni.…
    Czytaj dalej
    Jak sobie radzić z własnymi negatywnymi emocjami w sprzedaży?
    Handlowiec to jeden z najbardziej popularnych zawodów na świecie i choć pozornie wydaje się, że sprzedaż dóbr, usług jest czymś prostym i nie wymaga od ludzi wykonujących ten zawód zbyt wiele wysiłku, tylko nieliczni osiągają znaczące sukcesy, zarabiając przy tym kwoty, które chcą zarobić. Pomimo, że przyczyn takiego stanu rzeczy w dużej mierze dopatrujemy…
    Czytaj dalej
    Zarządzanie sprzedażą przez cele - czym jest i jakie są korzyści?
    Właściwie przygotowane i wdrożone zarządzanie przez cele wzmocni dobre praktyki z zakresu komunikacji wewnętrznej, wesprze motywację pracowników i zwiększy ich zaangażowanie w odpowiedzialność za firmę. Jakie jeszcze korzyści niesie ze sobą zarządzanie przez cele? Co znaczy "zarządzanie sprzedażą przez cele"? Wyrażenie "zarządzanie sprzedażą przez cele" odnosi się do podejścia do zarządzania procesem sprzedaży, w…
    Czytaj dalej
    linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram