hello world!

Opracowanie i wdrażanie rytmów zarządczych

Uporządkuj pracę menedżerów sprzedaży i wesprzyj ich w efektywnym zarządzaniu zespołem. Pomóż im sprawniej osiągać cele zespołowe, prowadzić skuteczniejsze spotkania sprzedażowe i podejmować decyzje w oparciu o wiarygodne dane.
ZAPYTAJ O OFERTĘ
Opracowanie i wdrażanie rytmów zarządczych menedżera sprzedaży - oferta Profes

Czym są rytmy zarządcze?

Rytmy zarządcze albo inaczej rutyny zarządcze to powtarzalne aktywności menedżera, których wdrożenie i regularne stosowanie ma wesprzeć efektywne zarządzanie zespołem i realizację jego celów. Rytmy mogą przybierać postać spotkań sprzedażowych, rozmów 1 na 1 lub pracy indywidualnej menedżera. Dzielimy je na kategorie zgodne z częstotliwością ich wykonywania:

Dzienne rytmy zarządcze

np.:
✓ Planowanie i organizacja dnia pracy sprzedawców
✓ Poranna odprawa z zespołem sprzedażowym
✓ Bieżące monitorowanie realizacji zadań 


Tygodniowe i miesięczne rytmy zarządcze

np.:
✓ Analiza statusu ofert
✓ Weryfikacja ekspozycji w sklepie
✓ Cotygodniowe spotkanie sprzedażowe weryfikujące realizację celów zespołowych
✓ Comiesięczne spotkanie podsumowująco-planistyczne

Kwartalne, półroczne i roczne rytmy zarządcze

np.:
✓ Rozmowa 1 na 1 z pracownikiem (spotkanie oceniająco-rozwojowe)
✓ Prezentacja wyników kwartalnych
✓ Podsumowanie roku i planowanie kolejnego
✓ Identyfikacja wąskich gardeł i zespołowe generowanie pomysłów na usprawnienia

Jak identyfikujemy i wprowadzamy rytmy zarządcze w firmach?

Wdrażanie rytmów zarządczych do organizacji przebiega w 3 etapach:
Wypracowanie rytmów zarządczych menedżera sprzedaży - oferta Profes

Opracowanie rytmów zarządczych

Co daje ten etap? Pozwala zidentyfikować powtarzalne działania w pracy menedżera sprzedaży, których stosowanie wspiera go w efektywnym zarządzaniu zespołem

Forma: warsztat z klientem, analiza KPI, obserwacje w miejscu pracy, np. przebiegu spotkań sprzedażowych, praca własna konsultantów PROFES

Pilotaż wdrożenia rytmów zarządczych menedżera sprzedaży - oferta Profes

Faza pilotażowa

Co daje ten etap? Pozwala zweryfikować, czy opracowany zestaw rytmów zarządczych jest kompletny i adekwatny w pracy menedżera sprzedaży, a w razie konieczności – uwzględnić korekty i przygotować rytmy w finalnej formie

Forma: warsztat z menedżerami sprzedaży, trening realizacji rytmów, obserwacje, warsztat prezentujący wnioski z etapu pilotażu i rekomendacje udoskonaleń

Wdrożenie i utrzymanie rytmów zarządczych menedżera sprzedaży - oferta Profes

Wdrożenie i utrzymanie rytmów zarządczych

Co daje ten etap? Pozwala odpowiednio przygotować menedżerów sprzedaży do pracy z rytmami zarządczymi, zarówno w zakresie wzmocnienia ich umiejętności, jak i treningu korzystania z dedykowanych narzędzi pracy

Forma: szkolenia dla menedżerów sprzedaży, opracowanie narzędzi (np. do zbierania, analizowania i prezentacji wyników sprzedażowych), warsztat dla przełożonych, wizyty w miejscu pracy, sesje follow-up

W jaki sposób rytmy zarządcze usprawniają pracę menedżerów?

porządkują pracę menedżera sprzedaży
wspierają w efektywnym zarządzaniu zespołem sprzedaży
pomagają stawiać i monitorować realizację celów zespołowych
ułatwiają czytelniejszą wizualizację danych i prezentację wyników
wspierają w prowadzeniu skutecznych spotkań sprzedażowych
zapewniają ciągłość działań zarządczych i uczą konsekwencji w działaniu
ułatwiają identyfikację wąskich gardeł w procesie
sprzyjają budowaniu relacji w zespole sprzedażowym

Kluczowe efekty:

Usprawnienie procesów sprzedażowych
85%
Efektywne zarządzanie zespołem sprzedaży
85%
Czytelna prezentacja wyników
90%
Prowadzenie skuteczniejszych spotkań sprzedażowych
100%
Nabycie umiejętności planowania działań wspierających realizowane zmiany
Przygotowanie do pełnienia swoich funkcji menedżerskich w sytuacji zmian organizacyjnych
Rozwój umiejętności efektywnej komunikacji w procesie zmian
Poznanie i zrozumienie różnych reakcji ludzi na zmiany
Radzenie sobie z oporem pracowników wobec zmiany
Identyfikacja etapów zmiany i mechanizmów rządzących emocjami członków zespołu
Nabycie umiejętności prowadzenia spotkań dotyczących wprowadzania zmian, przykazywania oczekiwań i unikania nieporozumień
Umiejętność pracy z własnym oporem wobec zmiany
Wzmocnienie własnego przekonania, ułatwiającego wejście w rolę ambasadora zmiany

Kluczowe efekty:

Zaplanowanie procesu wdrożenia zmiany
95%
Skuteczne zarządzanie zmianą w organizacji
90%
Radzenie sobie z oporem pracowników
80%
Wzrost efektywności komunikacji w procesie zmian
85%
Wzrost własnego przekonania wobec zmiany
80%

Zaufali nam

Dołącz do grona firm, które mieliśmy przyjemność wesprzeć w zakresie rozwoju sprzedaży:

Rytmy zarządcze – najczęściej zadawane pytania

W jaki sposób przedstawiane są rytmy zarządcze?

Formułowane przez nas rytmy zarządcze zawierają komplet informacji, które mają wesprzeć menedżera w dobrym zrozumieniu istoty tego działania i wdrożeniu go w praktykę. Obejmują m.in. cel działania, termin wykonania i czas trwania, źródła danych niezbędnych do jego wykonania, sposób realizacji, efekt, jaki powinien uzyskać menedżer czy wskazówki, jak wizualizować dane.

Skąd menedżer sprzedaży ma czerpać dane niezbędne do realizacji rytmów zarządczych?

Źródła danych, służących np. do weryfikacji czy cele zespołowe zostały osiągnięte lub prezentacji wyników na spotkaniach sprzedażowych, są precyzowane na etapie identyfikowania rytmów zarządczych. Podczas szkoleń przygotowujących menedżerów do wdrażania rytmów, uczą się oni natomiast jak pracować z tymi źródłami, by wykorzystywać wnioski płynące z analizy do jeszcze efektywniejszego zarządzania zespołem.

Kto uczestniczy w realizacji rytmów zarządczych?

Odpowiedzialność za realizację rytmów zarządczych leży po stronie menedżera sprzedaży. Różnego rodzaju działania mogą jednak uwzględniać udział innych osób. Rytmy realizowane zespołowo (np. comiesięczne spotkanie sprzedażowe) będą wymagały uczestnictwa wszystkich sprzedawców. Rytmy realizowane indywidualnie (np. rozmowa 1 na 1) to przestrzeń do współpracy między menedżerem a pojedynczym pracownikiem. Rutyny realizowane samodzielnie (np. analiza danych) to natomiast zadania wykonywane tylko i wyłącznie przez menedżera w dogodnym dla niego czasie.

Napisz do nas!

    • oferowania produktów i usług PROFES sp. z o.o. sp. k. bezpośrednio (marketing bezpośredni), w tym przesyłania informacji handlowych, dobierania ich pod kątem prezentowanych przeze mnie potrzeb, umożliwienia otrzymywania newslettera i wykorzystywania jego funkcjonalności, marketingu w wyszukiwarkach internetowych, pozycjonowania i optymalizacji na stronach www oraz na przetwarzanie przez PROFES sp. z o.o. sp. k. pozyskanych w ten sposób moich danych osobowych (adres-email, imię i nazwisko, telefon, firma przedsiębiorcy, stanowisko służbowe) w tych celach.
    • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do otrzymywania informacji handlowej.
    • Więcej informacji w Klauzuli informacyjnej i Polityce Prywatności.

    pointer-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram