ABC Menedżera Sprzedaży: efektywne spotkania z zespołem

Praktyka pokazuje, że wiele spotkań menedżerów sprzedaży z zespołem jest prowadzonych w sposób nieprzemyślany, bez wyraźnego celu, na czym traci zarówno szef, jak i jego podwładni. Jak sprawić, by spotkanie było efektywne dla obydwu stron? Zapraszamy do zapoznania się z krótką pigułką wiedzy.

Jak sobie radzić z własnymi negatywnymi emocjami w sprzedaży?

Choć pozornie wydaje się, że sprzedaż dóbr, usług jest czymś prostym i nie wymaga od ludzi wykonujących ten zawód zbyt wiele wysiłku, tylko nieliczni osiągają znaczące sukcesy, zarabiając przy tym kwoty, które chcą zarobić. Pomimo, że przyczyn takiego stanu rzeczy w dużej mierze dopatrujemy się w posiadanych przez sprzedawców kompetencjach, coraz częściej do głosu dochodzą emocje. A raczej – trzymanie ich na wodzy.

Branża automotive w nowych realiach - jak sprzedawać samochody?

W okresie „zawieszenia”, w którym obecnie funkcjonujemy – kiedy znaczna część obostrzeń została zniesiona, ale przyrost zachorowań wciąż sygnalizuje, że końca pandemii jeszcze daleko, przedsiębiorcy wykazują dwie główne postawy. Jedni wypatrują powrotu do „normalności”, a drudzy tę normalność próbują sami na nowo projektować. Kto ma rację?

Klient Z - jak prowadzić rozmowy sprzedażowe z post-millenialsami?

Choć najstarsi przedstawiciele pokolenia Z ukończyli dopiero 24 lata, generacji tej zdążono już przypiąć łatkę buntowników, którzy wywracają ustalony na rynku pracy porządek, budząc przy tym obawy przyszłych pracodawców. Czy równie głośną rewolucję przeprowadzą, wcielając się w rolę Klientów?

Tajniki proksemiki - relacje w przestrzeni

Czy wolno nam „usadzać” Klienta? Jak zarządzać przestrzenią podczas spotkań biznesowych? Na ile sprawne poruszanie się w przestrzeni ma wpływ na efekty, które chcemy osiągnąć? Aby odpowiedzieć na te pytania, warto pochylić się nad tematem proksemiki.

22 światła kontrolne w negocjacjach

Sztuka sprzedaży opiera się na efektywnej komunikacji. Siła argumentacji wynika przecież często z informacji, jakie pozyskaliśmy na temat potrzeb Klienta, zanim zaprezentujemy dla niego najlepsze rozwiązanie. Najczęstszym problemem w sztuce handlowej jest jednak negocjacja ceny.

Negocjacje cenowe - sześć zasad prowadzenia rozmów z Klientami

„Cena jest za wysoka! Konkurencja daje mi lepszą cenę! Za drogo!” – absolutnie każdy, kto coś sprzedawał lub sprzedaje, słyszał takie zdania z ust swoich Klientów. Jak prowadzić rozmowy o cenie, by nie przekreślić prowadzonych być może od dłuższego czasu negocjacji?