O nas
Patronaty MT Biznes
Istniejące od 2001 roku Wydawnictwo MT Biznes jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się wydawnictw ekonomiczno-biznesowych w Polsce. Swoim czytelnikom prezentuje najnowsze tendencje w dziedzinie zarządzania, marketingu, ekonomii i psychologii biznesu. Książki MT Biznes kierowane są do menedżerów wszystkich szczebli, środowiska akademickiego oraz osób zainteresowanych tematyką biznesową.
Zapraszamy do lektury książek MT Biznes objętych patronatem PROFES:
![]() |
"Decyduj! Jak podejmować lepsze decyzje w życiu i pracy" Chip Heath & Dan Heath Czy można nauczyć się podejmowania właściwych decyzji? Jak przerwać uciążliwe myślenie nad wyborem i wreszcie go dokonać? "Decyduj" to to inspirujący przewodnik wspierający podejmowanie trudnych decyzji, obarczonych często emocjami, uprzedzeniami czy głęboko zakorzenionymi przeświadczeniami. |
![]() |
Jak doszło do tego, że element, który jest uważany za jedno z najważniejszych narzędzi wspierania procesu rozwoju został jednocześnie owiany tak złą sławą? Autorki podpowiadają m.in. co zrobić, aby formułować wypowiedzi w sposób nieoceniający oraz jak obronić się przed pułapkami myślenia, które obniżają efektywność informacji zwrotnej. |
![]() |
Jak obronić zespół przez utratą potencjału i odrzucaniem z pozoru szalonych pomysłów, które mogą być zródłem innowacji i budowania przewagi konkurencyjnej? Umiejętnie łącząc świat fizyki i biznesu, Safi Bahcall napisał intrygującą lekturę, która została okrzyknięta najlepszą książką biznesową roku według Amazona, "Financial Times" i "Forbesa". |
![]() |
Czy ludzie naprawde potrzebują informacji zwrotnej? Czy ma dla nas znaczenie to, w jakiej firmie pracujemy? Czy kaskadowanie celów ma sens? Autorzy rozprawiają się z dziewięcioma powszechnie powielanymi kłamstawami na temat pracy, przekonując, że nawiększą siłą jest potęga indywidualności.
|
![]() |
Jak przywrócić do życia martwe projekty? Zwiększyć poziom skupienia na realizowanym zadaniu? Jak skutecznie radzić sobie ze zmianami w karierze? Wzmocnić tożsamość i więzi w zespole? Ten ciekawy zbiór 50 kreatywnych rytuałów pozwoli Wam zmieniać nawyki i wzmacniać pożądane zachowania, wspierające osiaganie sukcesu na różnych polach zawodowych. |
![]() |
"Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR" John Doerr
OKR-y (Objectives and Key Results) szturmem wpłynęły na rynek jako metoda doskonale porządkująca proces określania celów organizacji i skutecznego prowadzenia związanej z nimi komunikacji. Co na temat OKR-ów mają do powiedzenia tacy giganci biznesu, jak Bill Gates czy firma Google? Inwestor John Doerr sprawdza, w jaki sposób ta unikatowa metoda pomogła osiągnąć sukces najwybitniejszym organizacjom na świecie. |
![]() |
"To jest marketing! Nie zostaniesz zauważony, dopóki nie nauczysz się widzieć"
W ogłoszonej bestsellerem Wall Street Journal książce Seth Godin daje czytelnikom szansę spojrzeć na marketing z zupełnie nowej strony - odartej z bezcelowych działań, spamowych prób przykucia uwagi odbiorców. Jak budować relacje z Klientem oparte na empatii i pracy emocjonalnej? Jak przekonuje sam autor: "Wybitni marketingowcy nie wykorzystują konsumentów do rozwiązywania problemów swojej firmy, lecz wykorzystują marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi." |
![]() |
"Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza" Jak wyważyć połączenie pochwały i krytyki, by z jednej strony nie być odbieranym jako aż nazbyt empatycznym, a z drugiej zaś - agresywnym szefem? Koncepcja "Radykalnej Szczerości" Kim Scott zestawia te dwa elementy, stanowiąc tym samym przepis na efektywne przywództwo, nastawione zarówno na budowanie relacji, jak i osiąganie satysfakcjonujących wyników. |
![]() |
Biznes, działania charytatywne, sport, rodzina - bez względu na to w jakim środowisku pełnisz funkcję przywódcy, kluczowe są umiejętności wzbudzania zaangażowania członków zespołu poprzez motywowanie oraz dzielenie się wartościami i wizją. Praktyczne i sprawdzone w ramach lat praktyki porady, jak tego dokonać, przedstawia John C. Maxwell w odświeżonej i uzupełnionej wersji bestsellera o liderowaniu.
|
![]() |
"Zrobione! Naucz się kończyć to, co zacząłeś"
Podczas, gdy przyczyn nieukończonych zadań i niezrealizowanych celów doszukujemy się w naszym lenistwie i braku mobilizacji, Jon Acuff przekonuje, że często na drodze do sukcesu staje nam... perfekcjonizm. Jak wyrwać się z pułapki tworzenia rzeczy doskonałych i doprowadzić do końca to, co odważyliśmy się zacząć? |
![]() |
"Skuteczne nawyki. Jak zwyczajni ludzie osiągają nadzwyczajne rezultaty?" Brendon Burchard
Jak się okazuje, u podstaw intrygujących koncepcji czasem leży kilka dobrze sformułowanych pytań. Dlaczego niektóre zespoły odnoszą sukces szybciej niż inne i potrafią utrzymać go przez dłuższy czas? Co sprawia, że jedni, docierając do mety, czują radość, a inni udręczenie? I wreszcie - co stanowi dla ludzi najważniejszą motywację do odnoszenia sukcesów? Odpowiedź Brendona Burcharda jest ukryta w 6 skutecznych nawykach. |
![]() |
"Potęga pozytywnego przywództwa. Dobry szef - lepszy pracownik" Jon Gordon Jak zbudować zespół, który bedzie odnosił sukcesy? Jak utrzymywać wysokie zaangażowanie pracowników i ich chęć do działania? Jak stworzyć kulturę organizacyjną, opartą na jedności i dążeniu do doskonałości? Odpowiedź na każde z tych pytań kryje się w koncepcji "pozytywnego przywództwa", gotowej do wykorzystania od zaraz. |
![]() |
Jak zmierzyć się z niepowodzeniem, by móc na tym dodatkowo skorzystać? Przystępny poradnik dla nastolatków prezentuje angażujące sposoby na rozwijanie 11 umiejętności niezbędnych zwycięzcy, dzięki którym młodzi czytelnicy nauczą się przekuwać porażki w szansę na przyszły sukces. |
![]() |
"Od celu do wyniku. Siła mechanizmów katalitycznych w biznesie" Jim Collins Jak zmienić śmiałe plany w realne rezultaty? Według Jima Collinsa odpowiedzią są mechanizmy katalityczne - niezbiurokratyzowane, mobilizujące narzędzia dla liderów, stanowiące kluczowe ogniwa pomiędzy naszymi pobudkami a skutecznym działaniem. Książka uzupełnia serię "Harvard Business Review", prezentującą przełomowe koncepcje kształtujące współczesne praktyki menedżerskie. |
![]() |
Kontynuacja bestsellerowej "Strategii błękitnego oceanu". Tym razem W. Chan Kim i Renee Mauborgne weryfikują założenia innowacyjnej koncepcji w praktyce, analizując sukcesy i porażki firm, które zdecydowały się wypłynąć na "błekitny ocean". Praktyczny, inspirujący poradnik, prezentujący 5 kroków do zbudowania wiary w siebie i swoje możliwości. |
![]() |
Światowy specjalista w dziedzinie rozwoju i innowacji - Clayton Christensen, stworzył na podstawie wieloletnich badań teorię, wedle której o sukcesie rynkowym innowacji nie decyduje szczęście, ale wiedza na temat wyzwań Klientów. Jego koncepcja "zadań", stosowana m.in. przez Uber czy Airbnb, pozwala na stworzenie produktów, które nie tylko zainteresują odbiorców, ale i sprawią, że będą oni skłonni zapłacić wyższą cenę. |
![]() |
"Strategia błękitnego oceanu. Początek" W. Chan Kim & Renee Mauborgne Lektura książki pozwala krok po kroku prześledzić proces tworzenia "błękitnych oceanów", czyli przestrzeni rynkowych umożliwiających swobodne działanie w warunkach braku konkurencji. "Krzywa wartości", "kanwa strategii", "schemat szcześciu ścieżek", "masowy korytarz cenowy" - poznaj analityczne narzędzia stosowane przy nakreślaniu i realizacji jednej z najbardziej innowacyjnych strategii dla organizacji. |