W ramach współpracy z Wydawnictwem MT Biznes regularnie rekomendujemy najciekawsze tytuły poświęcone bliskim nam tematom: zarządzaniu, sprzedaży, efektywności czy szerzej rynkowi pracy i rozwojowi biznesu. Jesień za rogiem, a razem z nią jeden z najgorętszych okresów na rynku wydawniczym. Pora więc przedstawić kolejne cztery premiery, które objęliśmy naszym patronatem. 

W pierwszej kolejności polecamy najbliższą, bo mającą miejsce 4 września premierę książki "Dziewięć kłamstw o pracy. Niekonwencjonalny poradnik dla krytycznie myślącego lidera" Marcusa Buckinghama i Ashleya Goodalla. Opiera się ona na przekonaniu, że istnieją „rozpowszechnione i głęboko zakorzenione” praktyki, które „razem stanowią tło i usprawiedliwienie dla niemal wszystkiego, co przydarza się nam w pracy – tego, w jaki sposób jesteśmy poddawani selekcji podczas rekrutacji, a następnie oceniani, szkoleni, awansowani i zwalniani”. Mowa tu zarówno o takich praktykach, w przypadku których twierdzi się, że są stosowane w danej organizacji „od zawsze”, jak i tych, które zostały narzucone odgórnie, np. przez wierzące w ich słuszność osoby zarządzające. Autorzy obalają każde z dziewięciu kłamstw, posługując się wnikliwymi analizami i interesującymi case study. Więcej na temat książki przeczytacie w naszej recenzji.

"Odlotowe pomysły. Jak przekształcać pozornie szalone koncepcje w nowatorskie strategie, produkty czy usługi" Safiego Bahcalla to pozycja, która została jednogłośnie okrzyknięta jako biznesowa lektura obowiązkowa. Według Agencji Bloomberga była najczęśniej polecaną książką roku wśród dyrektorów generalnych i przedsiębiorców, a w gronie jej wielbicieli znalazły się takie nazwiska jak: Bill Gates, Daniel Kahneman, Malcolm Gladwell czy Daniel Pink. Dodajmy do tego tytuł najlepszej książki biznesowej roku według Amazona, „Financial Timesa”, „Forbesa”, „Newsweeka”, „Strategy + Business”, „Washington Post” i... chyba nie musimy Was więcej przekonywać? 🙂  "Odlotowe pomysły" są wynikiem nietypowego połączenia wiedzy autora na temat fizyki i psychologii, czego efektem jest porywająca analiza jak przekształcać z pozoru szalone koncepcje w nowatorskie produkty i usługi. Idealna lektura dla "otwartych głów", które chcą maksymalnie wykorzystać potencjał kreatywności swojego zespołu. Premiera już 2 października.

Trzeci tytuł poświęcony jest jednej z najczęściej omawianych kompetencji, a więc udzielaniu informacji zwrotnej. "Feedback (i inne brzydkie słowa)" M. Tamry Chandler i Laury Dowling Grealish to książka, która rozprawia się ze złą sławą, jaką owiany jest feedback, przekonując jednocześnie, że powinniśmy postrzegać go jako "jedno z najbardziej użytecznych narzędzi wspierania procesu nauki i rozwoju". Autorki podejmują m.in. takie kwestie jak panowanie nad negatywnymi reakcjami na feedback, unikanie pułapek i krytycyzmu podczas jego udzielania czy odpowiednie formułowanie nieoceniających wypowiedzi. "Analizując zachowania ludzi, których określają mianem Poszukiwaczy, Odbiorców i Udzielających, pokazują, jak można skutecznie używać informacji zwrotnej w naszej codziennej pracy." Polecamy lekturę bez względu na staż pracy! Premiera książki 16 października.

Ostatnia jesienna premiera, objęta patronatem PROFES to "Decyduj! Jak podejmować lepsze decyzje w życiu i pracy" Chipa i Dana Heatha - przewodnik wspierający podejmowanie trudnych decyzji (zarówno indywidualnych, jak i zespołowych), obarczonych często emocjami, uprzedzeniami czy głęboko zakorzenionymi przeświadczeniami. Autorzy identyfikują tzw. "wrogów", z którymi każdy z nas prędzej czy później musi się zmierzyć, a którzy negatywnie wpływają na naszą zdolność podjęcia decyzji. Jak zapowiada Wydawca: "Opierając się na badaniach psychologicznych, a także analizując liczne case studies podejmowania decyzji przez sławnych liderów biznesu, bracia Heathowie proponują czteroetapowy proces WRAP, który pomoże nam dokonywać lepszych wyborów i pokonać czterech głównych wrogów właściwych decyzji." Wszystko to osadzone w formie storytellingu i inspirujących przykładach z życia. Premiera 30 października.