Zadaniowość organizacji – kiedy staje się problemem?

Raporty z badań efektywności przywódczej LEA jasno pokazują, że nastawienie Menedżerów na realizację zadań, dominowanie, efektywność są dużo silniejsze niż nastawienie na ludzi. Czy ten „kult osiągania wyników” firmy może paradoksalnie stać na drodze jej rozwoju?

Kto jest odpowiedzialny za efekt działań rozwojowych?

Trener? Nie. Firma szkoleniowa? Nie. HR? Nie. Uczestnik? Nie. Choć może słuszniej byłoby potrzymać Cię w niepewności i odpowiedzieć na tytułowe pytanie dopiero w połowie artykułu, to jednak dużo ciekawsze niż „kto?” wydaje się być „dlaczego?”. To Menedżer (bezpośredni przełożony) jest odpowiedzialny za efekt działań rozwojowych, w których biorą udział jego podwładni. Z jakich powodów?

Z kim rozmawiać na temat potrzeb rozwojowych pracowników?

Jeśli planujesz realizację projektu rozwojowego i zdecydujesz się na zaangażowanie w to firmy doradczo-szkoleniowej, musisz wiedzieć, że jednym z pierwszych pytań, jakie usłyszysz będzie pytanie o potrzeby Uczestników projektu. Aby uzyskać odpowiedź, konieczna będzie rozmowa z kilkoma wiarygodnymi źródłami informacji wewnątrz Twojej organizacji. O kim mowa?

Szkolenia dla pracowników - efekty dla biznesu. Jak i kiedy mierzyć rentowność działań rozwojowych?

Im bardziej poszerza się wachlarz dostępnych na rynku działań rozwojowych, atrakcyjnych zarówno z perspektywy działów HR, jak i potencjalnych uczestników, tym głośniej wybrzmiewają pytania o to, czy inwestycja w tego typu aktywności jest z punktu widzenia organizacji opłacalna i czy ma szansę się zwrócić. Choć kwestia efektywności wydaje się być naturalnie kluczowa, nasze obserwacje dowodzą, że wciąż poświęca się jej zbyt mało uwagi. Dlaczego?

Szkolenia online kontra webinary - czy warto rozwijać zdalnie i jak to robić efektywnie?

Brak pewności ile jeszcze przyjdzie nam się mierzyć ze skutkami pandemii, przyczynia się do stawiania ważnych pytań: czy warto czekać na powrót do „poCOVIDowej” rzeczywistości? A może słuszniej jest działać już teraz i dostosować się do nowych warunków – wiedząc, że rzeczywistość jaką pamiętamy, nie będzie już taka sama? Ubierając je w kontekst HR, pytamy: wstrzymywać budżet rozwojowy, czekając na możliwość bezpiecznego powrotu na salę szkoleniową? Czy identyfikować nowe wyzwania i przygotować pracowników na ich nadejście już dziś?

Zrobić swoje i mieć z głowy - czyli kilka słów o postawach pracowniczych

Mija trzydzieści lat gospodarki wolnorynkowej w Polsce. W tym czasie nasza rzeczywistość zmieniła się nie do poznania. O aspektach i efektywności tych zmian pisane są książki i toczone debaty. W tym artykule rzucimy okiem na postawy pracownicze.

Co zyskujesz dzięki szkoleniom?

Choć szkolenia biznesowe cieszą się coraz większą popularnością, wciąż jest to temat, o którym można wiele powiedzieć. Jeszcze nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, ile można zyskać inwestując w szkolenia zarówno dla swoich podwładnych, jak i dla samego siebie. Z jakimi korzyściami wiąże się uczestnictwo w szkoleniach? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule.