Niekończąca się historia

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 07 marca 2019

 „Skończ swoją robotę, albo to nieskończona robota wykończy Ciebie” – słowa pisarza Amita Kalantri najdobitniej tłumaczą konsekwencję niezrealizowanych zadań. Wyrzuty sumienia z powodu ciągle przekładanej pracy mogą stać się elementem demotywującym i obniżającym naszą produktywność. Jak więc doprowadzić do pozytywnego zakończenia zawodowych projektów?

HR i kultura organizacji Jak przetłumaczyć

Jak przetłumaczyć "rozwój" na język biznesu?

Artur Olszewski by Artur Olszewski · 06 marca 2019

Jedna z sieci dealerskich samochodów marki premium, w ramach procesu wyboru dostawcy programów rozwojowych, zadała potencjalnym kandydatom pytanie: Jak spowodować, by w szkoleniach uczestniczyli pracownicy punktów dealerskich? Pojawia się  tutaj jednak pewne utrudnienie: rezultat ten należy uzyskać bez możliwości użycia, jako motywatora, mechanizmu bonusu dla właściciela punktu za utrzymywanie właściwego poziomu uczestnictwa jego pracowników w szkoleniach.

HR i kultura organizacji Jak

Jak "podłączyć" pracownika do rozwoju?

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 14 lutego 2019

Obecnie w wielu organizacjach podejmuje się próby transformacji kultur organizacyjnych w kierunku bardziej zwinnych, uczących się.Widzimy powoli kryzys modeli opartych na gospodarce przemysłowej czy kulturze egzekucji (koncentracja na „dostarczaniu”, „robieniu liczb”, egzekwowaniu wcześniej ustalonego planu, szybkim naprawianiu błędów czy usuwaniu low-performerów). W ich miejsce część firm zaczyna szukać nowych wzorców opartych o gospodarkę wiedzy.

Biblioteka PROFES Jak uciszyć wewnętrznego perfekcjonistę? - recenzja

Jak uciszyć wewnętrznego perfekcjonistę? - recenzja "Zrobione! Naucz się kończyć to, co zacząłeś"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 13 lutego 2019

Chyba każdy zetknął się kiedyś ze zdaniem, że osiągnięcie sukcesu wymaga ciężkiej i żmudnej pracy. Być może lektura „Zrobione! Naucz się kończyć to, co zacząłeś” Jona Acuffa i MT Biznes to jedyna okazja by usłyszeć: „Chcesz coś osiągnąć? Zmniejsz cel o połowę, zrezygnuj z innych aktywności i po prostu baw się dobrze!”.

HR i kultura organizacji Workforce diversity - różne spojrzenia na wspólny cel

Workforce diversity - różne spojrzenia na wspólny cel

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 06 lutego 2019

Już kilka lat temu World Economic Forum zwróciło uwagę na fakt, że zróżnicowanie zespołu danej organizacji jest czynnikiem napędzającym innowację, a w efekcie także wzrost biznesu. Połączenie różnych doświadczeń, kompetencji i perspektyw ułatwia elastyczne podejście do zmieniających się oczekiwań rynku.

Sprzedaż i obsługa Klientów Tajniki proksemiki - relacje w przestrzeni

Tajniki proksemiki - relacje w przestrzeni

Magdalena Pióro by Magdalena Pióro · 04 lutego 2019

Czy wolno nam „usadzać” Klienta? Jak zarządzać przestrzenią podczas spotkań biznesowych? Na ile sprawne poruszanie się w przestrzeni ma wpływ na efekty, które chcemy osiągnąć? Aby odpowiedzieć na te pytania, warto pochylić się nad tematem proksemiki.

Biblioteka PROFES Zadbaj o korzenie organizacji - recenzja

Zadbaj o korzenie organizacji - recenzja "Potęgi pozytywnego przywództwa"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 07 stycznia 2019

Pozytywne nastawienie w miejscu pracy cieszy się nierzadko złą sławą, będąc odbierane jako coś nieautentycznego i wymuszonego. Jon Gordon w poświęconej temu zagadnieniu książce obala stereotypy, wpisując w ich miejsce przekonujące argumenty. „Dobry szef-lepszy pracownik”? Po lekturze „Potęgi pozytywnego przywództwo” nie brzmi to już jak banał, ale prawidłowość, którą należy uwzględnić w DNA organizacji.