Blog PROFES

Wypalenie nie jest miarą sukcesu – recenzja „To proste”

Katarzyna Nowakowska
Nasze podejście do pracy na przestrzeni ostatnich lat uległo zauważalnej zmianie i jak dowodzą wyniki badań, wcale nie jest to zmiana na lepsze. O tym, jak wyrwać się z błędnego koła przepracowania, pisze Greg McKeown w książce „To proste. Bez wysiłku rób to, co ważne”.

Rotacja w branży produkcyjnej? Źródeł problemu szukaj w zarządzaniu

Maryla Korczyńska
Wedle badań „Poznaj swojego pracownika” (OLX, 2019), wykwalifikowana kadra produkcyjna stanowi jedną z pięciu kategorii pracowników, w przypadku których w ciągu ostatnich 10 lat najtrudniej było obsadzić wolne wakaty. Tymczasem wciąż wielu menedżerów w firmach produkcyjnych przyczynia się swoimi działaniami do wysokiej rotacji pracowników. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?

Mądry uczy się na cudzych błędach – recenzja „Złych decyzji zakupowych”

Katarzyna Nowakowska
Od zwykłej niekompetencji, lenistwa, niewiedzy i nieświadomości, przez brak informacji czy błąd systemu, po celowe działania, jak oszustwa i korupcje – przyczyn błędów nabywczych jest wiele, ale efekt zawsze ten sam. To strata. Strata pieniędzy, zasobów, potencjału, zaufania czy motywacji. Jak tego uniknąć?

Sprint i maraton, czyli bieg na dwa tempa – recenzja „Wygrać dziś, wygrać jutro”

Redakcja bloga
Czy dobre wyniki krótko- i długoterminowe muszą się wzajemnie wykluczać? David Cote przekonuje, że nie i w oparciu o trzy zasady sukcesu, pokazuje jak wykorzystać w pełni potencjał organizacji. Swoje tezy opiera na własnych doświadczeniach zdobytych w ramach stanowiska dyrektora generalnego firmy Honeywell.

3 najczęstsze błędy Dealerów w pierwszym kontakcie z Klientem

Redakcja bloga
Zweryfikowaliśmy praktyki Sprzedawców 10 marek motoryzacyjnych z ponad 100 Punktów Dealerskich, aby sprawdzić jakie błędy popełniają Handlowcy na etapie pierwszego kontaktu z Klientem drogą zdalną.

ABC Menedżera Sprzedaży: efektywne spotkania z zespołem

Redakcja bloga
Praktyka pokazuje, że wiele spotkań menedżerów sprzedaży z zespołem jest prowadzonych w sposób nieprzemyślany, bez wyraźnego celu, na czym traci zarówno szef, jak i jego podwładni. Jak sprawić, by spotkanie było efektywne dla obydwu stron? Zapraszamy do zapoznania się z krótką pigułką wiedzy.

Pokonać "epidemię ciszy" - recenzja "Firmy bez strachu"

Katarzyna Nowakowska
Jak podaje Instytut Gallupa, tylko trzech na dziesięciu pracowników zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że ich zdanie liczy się w pracy. Bardziej obrazowo – podczas spotkania dziesięcioosobowego zespołu, aż siedem osób zamiast wziąć udział w dyskusji i podzielić się swoimi pomysłami, może mieć wątpliwości czy zabranie głosu ma w ogóle sens. O tym, dlaczego tak się dzieje i jak zbudować bezpieczniejsze środowisko pracy, opowiada Amy C. Edmondson w książce „Firma bez strachu”.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram