Błędy w obsłudze Klienta, czyli rzecz o standardach sprzedaży

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 25 listopada 2016

Każdy, kto choć raz był sprzedawcą wie, że standardy sprzedażowe to podstawowe narzędzie utrzymania i podwyższania jakości obsługi, budowania wizerunku firmy, wdrażania nowych pracowników, jak również wsparcie oceny pracy handlowca. Dobry standard jest na wagę złota. A zły?

Rozwój menedżerów i przywództwa Siedem przykazań młodego menedżera

Siedem przykazań młodego menedżera

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 18 listopada 2016

Kierowanie ludźmi jest jedną z najtrudniejszych umiejętności. O czym zatem powinien pamiętać świeżo upieczony menedżer, aby skutecznie pełnić swoją rolę? Przedstawiamy 7 przykazań dla młodego (doświadczeniem!) menedżera.

Rozwój osobisty 5 zasad skutecznej komunikacji, czyli jak rozmawiać, aby się zrozumieć

5 zasad skutecznej komunikacji, czyli jak rozmawiać, aby się zrozumieć

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 15 listopada 2016

Jedną z najważniejszych kompetencji w życiu każdego człowieka, zarówno w sferze prywatnej jak i zawodowej, jest umiejętność komunikacji. Komunikujemy się z wieloma osobami i na różne sposoby codziennie – ale czy efektywnie? Poznając 5 zasad dotyczących skutecznej komunikacji dowiesz się, na ile masz opanowaną tę kompetencję.

HR i kultura organizacji Prawdy i mity o kobietach w sektorze produkcji

Prawdy i mity o kobietach w sektorze produkcji

Ewa Karpińska-Bryke by Ewa Karpińska-Bryke · 06 listopada 2016

Od kilku lat nasila się w Polsce trend przenikania się ról kobiet i mężczyzn w wielu dziedzinach życia zawodowego. Nie omija on również sektora produkcyjnego. Branżą zatrudniającą najwięcej kobiet – inżynierów jest budownictwo. Na drugim miejscu plasują się ex aequo branża spożywcza oraz motoryzacyjna, zaś na trzecim instalacje sanitarne. Co jest przyczyną tego nasilającego się trendu i jakie są jego skutki?

HR i kultura organizacji Profil kompetencyjny czy skamieniałość?

Profil kompetencyjny czy skamieniałość?

Artur Olszewski by Artur Olszewski · 27 października 2016

Na zmiennych i burzliwych wodach wolnego rynku, zarządzanie kompetencjami stanowi kluczową część zarządzania firmami, w szczególności zarządzania zasobami ludzkimi. Tymczasem rzeczywistość w wielu firmach jest taka, że raz stworzone profile kompetencyjne funkcjonują w niezmienionej postaci przez wiele lat. Jak spowodować, by nabrały one cech zwinności?

Rozwój osobisty Perfekcjonizm? Nie, dziękuję

Perfekcjonizm? Nie, dziękuję

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 14 października 2016

Określenie siebie mianem perfekcjonisty dla wielu osób brzmi pozytywnie. W końcu perfekcjonista to ktoś, kto zawsze wszystko robi na czas, na wysokim poziomie i nigdy nie zadowoli się półśrodkami. Mało tego – najprawdopodobniej zapewni Cię jeszcze, że następnym razem wykona swoje zadanie jeszcze lepiej. Czy można więc postrzegać perfekcjonizm jako wadę?

Rozwój osobisty Taka sytuacja... czyli nowatorskie badanie kompetencji oparte na opisach sytuacji

Taka sytuacja... czyli nowatorskie badanie kompetencji oparte na opisach sytuacji

Artur Olszewski by Artur Olszewski · 21 września 2016

Każdy kto zajmuje lub zajmował się w jakimś stopniu badaniami kompetencyjnymi zapewne wie, jakie błędy może spowodować różnoraka interpretacja sytuacji z przeszłości w głowach badanych i oceniających. Przez te błędy osoba obserwowana otrzymuje wyniki na wysokim poziomie ogólności, czyli mało użyteczne.