Jak sobie radzić z własnymi negatywnymi emocjami w sprzedaży?

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 02 sierpnia 2021

Choć pozornie wydaje się, że sprzedaż dóbr, usług jest czymś prostym i nie wymaga od ludzi wykonujących ten zawód zbyt wiele wysiłku, tylko nieliczni osiągają znaczące sukcesy, zarabiając przy tym kwoty, które chcą zarobić. Pomimo, że przyczyn takiego stanu rzeczy w dużej mierze dopatrujemy się w posiadanych przez sprzedawców kompetencjach, coraz częściej do głosu dochodzą emocje. A raczej – trzymanie ich na wodzy.

Biblioteka PROFES A po co Ci właściwie to menedżerowanie? - recenzja

A po co Ci właściwie to menedżerowanie? - recenzja "Motywacji lidera"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 05 marca 2021

Czy masz poczucie, że powinnaś/-ieneś ufać swoim ludziom na tyle, aby uznać, że mogą sami sobą zarządzać? Nie lubisz się powtarzać i drażnią Cię pracownicy, którzy Cię nie słuchają? Czy godzisz się na to, że uczestnicy zebrania – w tym Ty sam – „wyłączają się” w trakcie spotkania albo wymigują się od udziału w nim, ponieważ muszą się zająć innymi, „ważniejszymi” zadaniami? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałaś/-eś „tak”, być może Twoja decyzja o wejściu w rolę przywódczą została podjęta z niewłaściwych powodów.

CX Chcesz podnieść jakość CX? Zacznij od doświadczeń swoich pracowników

Chcesz podnieść jakość CX? Zacznij od doświadczeń swoich pracowników

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 20 stycznia 2021

Nie ma w tym temacie chętniej cytowanej wypowiedzi, niż słynne już słowa Richarda Bransona: „Pracownicy są najważniejsi. Jeżeli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o Klientów”. Trudno jednak o bardziej trafne ujęcie tej zależności. O budowaniu pozytywnych doświadczeń Klientów nie można bowiem mówić w oderwaniu od doświadczeń pracowników, którzy w procesie podnoszenia jakości CX mają główną odpowiedzialność.

Biblioteka PROFES Nowy Rok, lepsze decyzje - recenzja

Nowy Rok, lepsze decyzje - recenzja "Decyduj!"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 31 grudnia 2020

Według badań CBOS z ubiegłego roku, co drugi Polak robi postanowienia noworoczne, ale tylko 10% z nas udaje się je zrealizować. Co robimy źle? Czy brakuje nam wystarczającej motywacji do wprowadzenia zmiany? Bracia Chip i Dan Heath w najnowszej na polskim rynku książce „Decyduj!” podpowiadają, że źródeł problemu powinniśmy szukać o wiele wcześniej – na etapie samego podejmowania decyzji.

Biblioteka PROFES Jak odczarować feedback? - recenzja

Jak odczarować feedback? - recenzja "Feedback (i inne brzydkie słowa)"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 31 grudnia 2020

Nie ma chyba w dyskusji o rozwoju organizacji słowa, które funkcjonuje jednocześnie w tak wielu kontrastujących kontekstach, jak feedback. Informacja zwrotna – jednocześnie gloryfikowana i znienawidzona. Chciana i niechciana. Powszechnie stosowana, a jednak dla wielu wciąż niewystarczająco często. W książce „Feedback (i inne brzydkie słowa)” M. Tamra Chandler i Laura Dowling Grealish dowodzą, że choć zrobiliśmy wiele, by ją zdyskredytować, większość z nas wciąż wierzy w jej wartość.

Biblioteka PROFES Jak nie zepsuć misji na księżyc? - recenzja

Jak nie zepsuć misji na księżyc? - recenzja "Odlotowych pomysłów"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 07 grudnia 2020

Gdyby zapytać kogokolwiek, jak znaczącym według niego wydarzeniem w historii świata była udana próba wysłania człowieka na Księżyc, najpewniej już na początku rozmowy odpowiedziałby słowami Neila Armstronga, że „to mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości”. Safi Bahcall, w okrzykniętej bestsellerem książce „Odlotowe pomysły” mierzy się z pytaniem, jak doprowadzić do tak spektakularnych osiągnięć również w świecie biznesu.

Rekrutacja i onboarding Jak zarządzać rekrutacją w trybie zdalnym? #inspiracja

Jak zarządzać rekrutacją w trybie zdalnym? #inspiracja

Artur Olszewski by Artur Olszewski · 05 listopada 2020

O wyzwaniach w obszarze rekrutacji, związanych z przejściem do modelu pracy hybrydowej lub całkowicie zdalnej, mówi się głównie w kontekście utrudnionego prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych. Tymczasem rozproszenie uczestniczącego w niej zespołu może rodzić trudności już na etapie selekcji CV i planowania spotkań z kandydatami. Jak zadbać o sprawny przebieg tego procesu? Przedstawiamy case study z wykorzystaniem bezpłatnego narzędzia Trello.