Różne podejścia do zarządzania kompetencjami

Artur Olszewski by Artur Olszewski · 14 maja 2017

W praktyce biznesowej, podobnie jak w życiu, istnieje tyle różnych podejść do zarządzania kompetencjami, ile firm utrzymuje się na rynku. Jedni skupiają się na zadaniach, które ma wykonać pracownik, inni na wynikach, jeszcze inni łączą zarządzanie kompetencjami ze strategią, czyli myślą przyszłościowo. Zobaczmy, jakie podejścia do zarządzania kompetencjami królują dziś na rynku.

Rozwój osobisty Parę słów o błędach, czyli czasem człowiek wygrywa, a czasem się uczy

Parę słów o błędach, czyli czasem człowiek wygrywa, a czasem się uczy

Ewa Tarczyńska by Ewa Tarczyńska · 04 maja 2017

Nie poniosłem porażki. Po prostu odkryłem dziesięć tysięcy rozwiązań, które nie zadziałały – powiedział Thomas Edison, genialny wynalazca. To ciekawe podejście do nieudanych prób czy wręcz błędów – i powinniśmy się go nauczyć. Dlaczego? Bo popełnianie błędów rozwija, a wyciąganie z nich wniosków prowadzi do sukcesu.

HR i kultura organizacji Po co, czyli najważniejsza część szkolenia

Po co, czyli najważniejsza część szkolenia

Krzysztof Mironowicz by Krzysztof Mironowicz · 02 maja 2017

Człowiek decyduje się podjąć jakiś wysiłek na ogół z dwóch powodów. Jak uczą teorie motywacji, ale też i praktyka, działamy by uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji lub by uzyskać istotne dla nas korzyści.  Praca nad rozwojem kompetencji jest niewątpliwie wysiłkiem. Zanim zechcemy namawiać kogoś do jej podjęcia warto zacząć od pytania o jej cel.

Rozwój osobisty Home office, czyli praca na kanapie

Home office, czyli praca na kanapie

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 28 kwietnia 2017

W przypadku pewnej części zawodów i związanych z nimi obowiązków do wykonywania pracy nie jest potrzebne biurko oddalone kilka metrów od oka szefa. Można pracować na kanapie we własnym domu albo w zacisznym kącie ulubionej kawiarni. By jednak home office był korzystny, zarówno dla pracownika jak i pracodawcy, trzeba pamiętać o kilku kwestiach.

Sprzedaż i obsługa Klientów Innowacyjny model sprzedaży i obsługi Klienta

Innowacyjny model sprzedaży i obsługi Klienta

Ewa Karpińska-Bryke by Ewa Karpińska-Bryke · 11 kwietnia 2017

Większość firm, które odniosły sukces na rynku, posiada zestandaryzowany proces sprzedaży. Tradycyjny model obsługi klienta skupia się na realizacji sekwencji kroków, dając doradcom handlowym jasne instrukcje, dzięki którym organizacja w szybki i bezpieczny sposób zapewnia sobie oczekiwany poziom jakości. Standardy te zapewne mogłyby być użyteczne przez wiele lat, gdyby nawyki zakupowe klientów były wciąż takie same.

Rozwój menedżerów i przywództwa Feedback to drogowskaz do sukcesu

Feedback to drogowskaz do sukcesu

Maryla Korczyńska by Maryla Korczyńska · 10 kwietnia 2017

Konstruktywna, bieżąca informacja zwrotna to wciąż rodzaj dobra luksusowego, dla wielu pracowników niedostępnego. Oczywiście, feedback krytyczny jest udzielany – często i chętnie, ponieważ menedżerowie z reguły szybko reagują na nieprawidłowe zachowania czy działania pracowników. Zwykle jednak taka informacja zwrotna to bardziej reprymenda, udzielana nierzadko pod wpływem emocji, ocena pracownika a nie analiza jego zachowania.

Rozwój osobisty Emocje w komunikacji

Emocje w komunikacji

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 02 kwietnia 2017

Ile  razy  mówimy rzeczy, których potem żałujemy, bo daliśmy się ponieść emocjom? Ile razy nie dało się naprawić szkody w relacjach? Radzenie sobie z emocjami to jeden z ważniejszych aspektów tzw. inteligencji emocjonalnej, która określa jakość naszego życia – zarówno zawodowego, jak i osobistego. Emocje wpływają na nasze zachowania, zachowania wpływają na nasze nastawienie, a nastawienie wpływa na nasze emocje…