Głód, żaba i szybkie porady - co czytać, gdy okazuje się, że doba nie jest z gumy

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 17 października 2018

Czas to pieniądz, który należy mądrze wydawać. Jak to zrobić, kiedy realizacja zadań z listy „to-do” graniczy z cudem, a każde z nich zdaje się być równie ważne i równie pilne? Po które poradniki, podpowiadające jak efektywnie zarządzać czasem, warto sięgnąć, by przygotowanie się do tego zagadnienia nie okazało się – o ironio! – stratą czasu?

HR i kultura organizacji Dobrze (o)powiedziane - storytelling na szkoleniach

Dobrze (o)powiedziane - storytelling na szkoleniach

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 25 września 2018

W wykładzie TED Talks „The clues to great story”, Andrew Stanton – amerykański reżyser, scenarzysta i producent związany z wytwórnią Pixar Animation Studio, formułuje zdanie, które zdaje się być najbardziej trafnym komentarzem dla storytellingu: „Make me care. Please – emotionally, intellectually, aesthetically – just make me care.” („Spraw, żebym się tym przejął. Proszę, po prostu spraw, bym emocjonalnie, intelektualnie, estetycznie się tym przejął.”) [1]

Rozwój menedżerów i przywództwa Fakty, nie halucynacje -

Fakty, nie halucynacje - "Alfabet mitów menedżerskich"

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 12 września 2018

Angielski filozof Herbert Spencer stwierdził, że „idee, które powstają nagle, na ogół nie są prawdziwe”. Świat biznesu jest środowiskiem bodaj najbardziej narażonym na ogrom pojawiających się znikąd „rewolucyjnych koncepcji”. O najpopularniejszych mitach menedżerskich i tym, jak się z nimi rozprawić rozmawiamy z Mirosławem Tarasiewiczem – Trenerem PROFES i współautorem książki „Alfabet mitów menedżerskich, czyli o pułapkach bezrefleksyjnego działania”.

Sprzedaż i obsługa Klientów 22 światła kontrolne w negocjacjach

22 światła kontrolne w negocjacjach

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 29 sierpnia 2018

Sztuka sprzedaży opiera się na efektywnej komunikacji. Siła argumentacji wynika przecież często z informacji, jakie pozyskaliśmy na temat potrzeb Klienta, zanim zaprezentujemy dla niego najlepsze rozwiązanie. Najczęstszym problemem w sztuce handlowej jest jednak negocjacja ceny.

Rekrutacja i onboarding

"Witamy w szeregach" - jak wdrażać nowego pracownika?

Magdalena Pióro by Magdalena Pióro · 21 sierpnia 2018

Dziesiątki przeanalizowanych CV, godziny poświęcone na przeprowadzanie rozmów z kandydatami, intensywne dyskusje nad wyborem najbardziej kompetentnej osoby i wreszcie podjęcie decyzji. Dla wielu organizacji projekt „nowy pracownik” kończy się właśnie w tym momencie. Co z równie ważnym jak sama rekrutacja procesem wdrożenia?

Biblioteka PROFES 5 odsłon lidera

5 odsłon lidera

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 08 sierpnia 2018

Według amerykańskiego inwestora Marka Cubana: „jeśli wchodzisz do pokoju i stres się podnosi, to znaczy, że źle prowadzisz biznes”. Czy można nauczyć się bycia skutecznym i cenionym liderem? I jak opanować sztukę inspirowania pracowników? Sprawdzamy, co na ten temat można znaleźć w 5 książkach dotyczących przywództwa.

HR i kultura organizacji ABC Kontekstowego Badania Kompetencji: skillspot.pl

ABC Kontekstowego Badania Kompetencji: skillspot.pl

Natalia Strzelecka by Natalia Strzelecka · 18 lipca 2018

W poprzednim artykule „ABC Kontekstowego badania kompetencji” poruszyłam kilka kwestii z zakresu teorii zwinnego zarządzania kompetencjami, czy ściślej –  badań kompetencyjnych. Kontynuując ten temat, chciałabym przybliżyć informacje na temat jednego z produktów PROFES, wspierających zarządzanie kompetencjami w organizacjach.