Niechęć menedżera do pracownika - co może zrobić pracownik?
Maryla Korczyńska
W poprzednich dwóch artykułach omówiliśmy możliwe przyczyny niechęci menedżera wobec podwładnego i sposoby, jak sobie z nią poradzić. W trzeciej odsłonie przyjrzymy się perspektywie pracownika i temu, jak może zadbać o własne poczucie bezpieczeństwa i godność w tej trudnej dla niego sytuacji.
Niechęć menedżera do pracownika - co może zrobić menedżer?
Maryla Korczyńska
Kiedy subiektywne odczucia menedżera na temat podwładnego zaczynają się odzwierciedlać w zachowaniach czy konkretnym sposobie traktowania, ma to destrukcyjny wpływ nie tylko na pracownika, ale i cały zespół. Co może zrobić menedżer, by przepracować swoją niechęć i naprawić wywołane przez nią błędy?
Niechęć menedżera do pracownika – jakie mogą być przyczyny?
Maryla Korczyńska
To rzecz ludzka, że funkcjonując w grupie, pewne osoby doceniamy i lubimy bardziej, a inne mniej. To, co jednak różni sytuacje prywatne od zawodowych, to odpowiedzialność menedżera za niedopuszczenie do tego, by jego subiektywne odczucia na temat danej osoby, przenikały do sposobu, w jaki ją traktuje. Pierwszym krokiem do poradzenia sobie z taką niechęcią jest trafne zdiagnozowanie jej przyczyn.
Redukcja etatów w firmie – jak zadbać o tych, którzy zostają?
Maryla Korczyńska
Zwolnienia w organizacji nie pozostają bez wpływu na członków zespołu, których nie dotyczy to wprost. Widmo utraty pracy może powodować lęk i obniżenie motywacji. Jak sobie z tym poradzić? Podpowiadamy, jak menedżer może zadbać o poczucie bezpieczeństwa swoich pracowników.