Rotacja w branży produkcyjnej? Źródeł problemu szukaj w zarządzaniu

Maryla Korczyńska by Maryla Korczyńska · 01 grudnia 2021

Wedle badań „Poznaj swojego pracownika” (OLX, 2019), wykwalifikowana kadra produkcyjna stanowi jedną z pięciu kategorii pracowników, w przypadku których w ciągu ostatnich 10 lat najtrudniej było obsadzić wolne wakaty. Tymczasem wciąż wielu menedżerów w firmach produkcyjnych przyczynia się swoimi działaniami do wysokiej rotacji pracowników. Dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?

Biblioteka PROFES Mądry uczy się na cudzych błędach – recenzja „Złych decyzji zakupowych”

Mądry uczy się na cudzych błędach – recenzja „Złych decyzji zakupowych”

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 26 listopada 2021

Od zwykłej niekompetencji, lenistwa, niewiedzy i nieświadomości, przez brak informacji czy błąd systemu, po celowe działania, jak oszustwa i korupcje – przyczyn błędów nabywczych jest wiele, ale efekt zawsze ten sam. To strata. Strata pieniędzy, zasobów, potencjału, zaufania czy motywacji. Jak tego uniknąć?

Biblioteka PROFES Sprint i maraton, czyli bieg na dwa tempa – recenzja „Wygrać dziś, wygrać jutro”

Sprint i maraton, czyli bieg na dwa tempa – recenzja „Wygrać dziś, wygrać jutro”

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 17 listopada 2021

Czy dobre wyniki krótko- i długoterminowe muszą się wzajemnie wykluczać? David Cote przekonuje, że nie i w oparciu o trzy zasady sukcesu, pokazuje jak wykorzystać w pełni potencjał organizacji. Swoje tezy opiera na własnych doświadczeniach zdobytych w ramach stanowiska dyrektora generalnego firmy Honeywell.

CX 3 najczęstsze błędy Dealerów w pierwszym kontakcie z Klientem

3 najczęstsze błędy Dealerów w pierwszym kontakcie z Klientem

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 04 listopada 2021

Zweryfikowaliśmy praktyki Sprzedawców 10 marek motoryzacyjnych z ponad 100 Punktów Dealerskich, aby sprawdzić jakie błędy popełniają Handlowcy na etapie pierwszego kontaktu z Klientem drogą zdalną.

Sprzedaż i obsługa Klientów ABC Menedżera Sprzedaży: efektywne spotkania z zespołem

ABC Menedżera Sprzedaży: efektywne spotkania z zespołem

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 21 września 2021

Praktyka pokazuje, że wiele spotkań menedżerów sprzedaży z zespołem jest prowadzonych w sposób nieprzemyślany, bez wyraźnego celu, na czym traci zarówno szef, jak i jego podwładni. Jak sprawić, by spotkanie było efektywne dla obydwu stron? Zapraszamy do zapoznania się z krótką pigułką wiedzy.

Biblioteka PROFES Pokonać

Pokonać "epidemię ciszy" - recenzja "Firmy bez strachu"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 10 września 2021

Jak podaje Instytut Gallupa, tylko trzech na dziesięciu pracowników zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że ich zdanie liczy się w pracy. Bardziej obrazowo – podczas spotkania dziesięcioosobowego zespołu, aż siedem osób zamiast wziąć udział w dyskusji i podzielić się swoimi pomysłami, może mieć wątpliwości czy zabranie głosu ma w ogóle sens. O tym, dlaczego tak się dzieje i jak zbudować bezpieczniejsze środowisko pracy, opowiada Amy C. Edmondson w książce „Firma bez strachu”. 

Biblioteka PROFES Posłuchaj, co ma do powiedzenia Twój Klient - recenzja

Posłuchaj, co ma do powiedzenia Twój Klient - recenzja "Buyer persony"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 18 sierpnia 2021

Planowanie działań marketingowych i sprzedażowych w oparciu o realne, wiarygodne dane na temat oczekiwań Klientów jest jednym z najważniejszych, a jednocześnie często jednym z najbardziej zaniedbanych obszarów w wielu organizacjach. Adele Revella, promotorka tworzenia buyer person, przekonuje, że po takie informacje należy sięgać do źródła, zadając właściwe pytania i wyciągając właściwe wnioski.