ABC Menedżera Sprzedaży: efektywne spotkania z zespołem

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 21 września 2021

Praktyka pokazuje, że wiele spotkań menedżerów sprzedaży z zespołem jest prowadzonych w sposób nieprzemyślany, bez wyraźnego celu, na czym traci zarówno szef, jak i jego podwładni. Jak sprawić, by spotkanie było efektywne dla obydwu stron? Zapraszamy do zapoznania się z krótką pigułką wiedzy.

Biblioteka PROFES Pokonać

Pokonać "epidemię ciszy" - recenzja "Firmy bez strachu"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 10 września 2021

Jak podaje Instytut Gallupa, tylko trzech na dziesięciu pracowników zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że ich zdanie liczy się w pracy. Bardziej obrazowo – podczas spotkania dziesięcioosobowego zespołu, aż siedem osób zamiast wziąć udział w dyskusji i podzielić się swoimi pomysłami, może mieć wątpliwości czy zabranie głosu ma w ogóle sens. O tym, dlaczego tak się dzieje i jak zbudować bezpieczniejsze środowisko pracy, opowiada Amy C. Edmondson w książce „Firma bez strachu”. 

Biblioteka PROFES Posłuchaj, co ma do powiedzenia Twój Klient - recenzja

Posłuchaj, co ma do powiedzenia Twój Klient - recenzja "Buyer persony"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 18 sierpnia 2021

Planowanie działań marketingowych i sprzedażowych w oparciu o realne, wiarygodne dane na temat oczekiwań Klientów jest jednym z najważniejszych, a jednocześnie często jednym z najbardziej zaniedbanych obszarów w wielu organizacjach. Adele Revella, promotorka tworzenia buyer person, przekonuje, że po takie informacje należy sięgać do źródła, zadając właściwe pytania i wyciągając właściwe wnioski.

Sprzedaż i obsługa Klientów Jak sobie radzić z własnymi negatywnymi emocjami w sprzedaży?

Jak sobie radzić z własnymi negatywnymi emocjami w sprzedaży?

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 02 sierpnia 2021

Choć pozornie wydaje się, że sprzedaż dóbr, usług jest czymś prostym i nie wymaga od ludzi wykonujących ten zawód zbyt wiele wysiłku, tylko nieliczni osiągają znaczące sukcesy, zarabiając przy tym kwoty, które chcą zarobić. Pomimo, że przyczyn takiego stanu rzeczy w dużej mierze dopatrujemy się w posiadanych przez sprzedawców kompetencjach, coraz częściej do głosu dochodzą emocje. A raczej – trzymanie ich na wodzy.

Biblioteka PROFES A po co Ci właściwie to menedżerowanie? - recenzja

A po co Ci właściwie to menedżerowanie? - recenzja "Motywacji lidera"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 05 marca 2021

Czy masz poczucie, że powinnaś/-ieneś ufać swoim ludziom na tyle, aby uznać, że mogą sami sobą zarządzać? Nie lubisz się powtarzać i drażnią Cię pracownicy, którzy Cię nie słuchają? Czy godzisz się na to, że uczestnicy zebrania – w tym Ty sam – „wyłączają się” w trakcie spotkania albo wymigują się od udziału w nim, ponieważ muszą się zająć innymi, „ważniejszymi” zadaniami? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałaś/-eś „tak”, być może Twoja decyzja o wejściu w rolę przywódczą została podjęta z niewłaściwych powodów.

CX Chcesz podnieść jakość CX? Zacznij od doświadczeń swoich pracowników

Chcesz podnieść jakość CX? Zacznij od doświadczeń swoich pracowników

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 20 stycznia 2021

Nie ma w tym temacie chętniej cytowanej wypowiedzi, niż słynne już słowa Richarda Bransona: „Pracownicy są najważniejsi. Jeżeli zadbasz o swoich pracowników, oni zatroszczą się o Klientów”. Trudno jednak o bardziej trafne ujęcie tej zależności. O budowaniu pozytywnych doświadczeń Klientów nie można bowiem mówić w oderwaniu od doświadczeń pracowników, którzy w procesie podnoszenia jakości CX mają główną odpowiedzialność.

Biblioteka PROFES Nowy Rok, lepsze decyzje - recenzja

Nowy Rok, lepsze decyzje - recenzja "Decyduj!"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 31 grudnia 2020

Według badań CBOS z ubiegłego roku, co drugi Polak robi postanowienia noworoczne, ale tylko 10% z nas udaje się je zrealizować. Co robimy źle? Czy brakuje nam wystarczającej motywacji do wprowadzenia zmiany? Bracia Chip i Dan Heath w najnowszej na polskim rynku książce „Decyduj!” podpowiadają, że źródeł problemu powinniśmy szukać o wiele wcześniej – na etapie samego podejmowania decyzji.