Mądry uczy się na cudzych błędach – recenzja „Złych decyzji zakupowych”

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 26 listopada 2021

Od zwykłej niekompetencji, lenistwa, niewiedzy i nieświadomości, przez brak informacji czy błąd systemu, po celowe działania, jak oszustwa i korupcje – przyczyn błędów nabywczych jest wiele, ale efekt zawsze ten sam. To strata. Strata pieniędzy, zasobów, potencjału, zaufania czy motywacji. Jak tego uniknąć?

Biblioteka PROFES Sprint i maraton, czyli bieg na dwa tempa – recenzja „Wygrać dziś, wygrać jutro”

Sprint i maraton, czyli bieg na dwa tempa – recenzja „Wygrać dziś, wygrać jutro”

Redakcja bloga by Redakcja bloga · 17 listopada 2021

Czy dobre wyniki krótko- i długoterminowe muszą się wzajemnie wykluczać? David Cote przekonuje, że nie i w oparciu o trzy zasady sukcesu, pokazuje jak wykorzystać w pełni potencjał organizacji. Swoje tezy opiera na własnych doświadczeniach zdobytych w ramach stanowiska dyrektora generalnego firmy Honeywell.

Biblioteka PROFES Pokonać

Pokonać "epidemię ciszy" - recenzja "Firmy bez strachu"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 10 września 2021

Jak podaje Instytut Gallupa, tylko trzech na dziesięciu pracowników zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że ich zdanie liczy się w pracy. Bardziej obrazowo – podczas spotkania dziesięcioosobowego zespołu, aż siedem osób zamiast wziąć udział w dyskusji i podzielić się swoimi pomysłami, może mieć wątpliwości czy zabranie głosu ma w ogóle sens. O tym, dlaczego tak się dzieje i jak zbudować bezpieczniejsze środowisko pracy, opowiada Amy C. Edmondson w książce „Firma bez strachu”. 

Biblioteka PROFES Posłuchaj, co ma do powiedzenia Twój Klient - recenzja

Posłuchaj, co ma do powiedzenia Twój Klient - recenzja "Buyer persony"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 18 sierpnia 2021

Planowanie działań marketingowych i sprzedażowych w oparciu o realne, wiarygodne dane na temat oczekiwań Klientów jest jednym z najważniejszych, a jednocześnie często jednym z najbardziej zaniedbanych obszarów w wielu organizacjach. Adele Revella, promotorka tworzenia buyer person, przekonuje, że po takie informacje należy sięgać do źródła, zadając właściwe pytania i wyciągając właściwe wnioski.

Biblioteka PROFES A po co Ci właściwie to menedżerowanie? - recenzja

A po co Ci właściwie to menedżerowanie? - recenzja "Motywacji lidera"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 05 marca 2021

Czy masz poczucie, że powinnaś/-ieneś ufać swoim ludziom na tyle, aby uznać, że mogą sami sobą zarządzać? Nie lubisz się powtarzać i drażnią Cię pracownicy, którzy Cię nie słuchają? Czy godzisz się na to, że uczestnicy zebrania – w tym Ty sam – „wyłączają się” w trakcie spotkania albo wymigują się od udziału w nim, ponieważ muszą się zająć innymi, „ważniejszymi” zadaniami? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałaś/-eś „tak”, być może Twoja decyzja o wejściu w rolę przywódczą została podjęta z niewłaściwych powodów.

Biblioteka PROFES Jak odczarować feedback? - recenzja

Jak odczarować feedback? - recenzja "Feedback (i inne brzydkie słowa)"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 31 grudnia 2020

Nie ma chyba w dyskusji o rozwoju organizacji słowa, które funkcjonuje jednocześnie w tak wielu kontrastujących kontekstach, jak feedback. Informacja zwrotna – jednocześnie gloryfikowana i znienawidzona. Chciana i niechciana. Powszechnie stosowana, a jednak dla wielu wciąż niewystarczająco często. W książce „Feedback (i inne brzydkie słowa)” M. Tamra Chandler i Laura Dowling Grealish dowodzą, że choć zrobiliśmy wiele, by ją zdyskredytować, większość z nas wciąż wierzy w jej wartość.

Biblioteka PROFES Nowy Rok, lepsze decyzje - recenzja

Nowy Rok, lepsze decyzje - recenzja "Decyduj!"

Katarzyna Nowakowska by Katarzyna Nowakowska · 31 grudnia 2020

Według badań CBOS z ubiegłego roku, co drugi Polak robi postanowienia noworoczne, ale tylko 10% z nas udaje się je zrealizować. Co robimy źle? Czy brakuje nam wystarczającej motywacji do wprowadzenia zmiany? Bracia Chip i Dan Heath w najnowszej na polskim rynku książce „Decyduj!” podpowiadają, że źródeł problemu powinniśmy szukać o wiele wcześniej – na etapie samego podejmowania decyzji.