Biblioteka PROFES

Istniejące od 2001 roku Wydawnictwo MT Biznes jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się wydawnictw ekonomiczno-biznesowych w Polsce. Swoim czytelnikom prezentuje najciekawsze tytuły z dziedziny zarządzania, marketingu, ekonomii i psychologii biznesu. Książki MT Biznes kierowane są do menedżerów wszystkich szczebli, środowiska akademickiego oraz osób zainteresowanych tematyką biznesową.

W ramach Biblioteki PROFES prezentujemy książki MT Biznes objęte naszym patronatem:

"Sedno strategii. Jak lider może stać się strategiem" Richard P. Rumelt

Dlaczego cel finansowy, np. "wzrost o 20% procent" nie wystarczy, by opracować dobrą strategię? Jak odnaleźć się w stale zmieniającej się rzeczywistości, która z dnia na dzień może pokrzyżować plany nawet największej organizacji? Na czym oprzeć strategię, która pozwoli firmie dostosowywać się do realiów rynku i radzić sobie z krytycznymi wyzwaniami? Richard P. Rumelt obala stereotypowe podejście do tematu i uczy liderów jednej z najważniejszych menedżerskich kompetencji przyszłości: tworzenia dynamicznej strategii. 

"Humanokracja. Jak uwolnić potencjał pracowników i budować innowacyjne i zwinne firmy" Gary Hamel, Michele Zanini

Czy organizacja może być jednocześnie duża i elastyczna? Odważna i rozważna? Zdyscyplinowana, ale daleka od zbiurokratyzowania? O płaskiej strukturze, ale wysoko wydajna? Gary Hamel i Michele Zanini, proponując nowy model zarządzania - humanokrację - stawiają w centrum uwagi człowieka i tkwiący w nim potencjał. Odejście od biurokratycznego podejścia prowadzi ich do wniosku, że największą przewagę da organizacji obdarzenie pracowników zaufaniem i uczynienie ich współodpowiedzialnymi za podejmowanie decyzji biznesowych. 

"Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku" Dr Aga Szóstek

Już nie świetny produkt, nie profesjonalna usługa, ale budowanie pozytywnych doświadczeń Klientów decyduje obecnie o przewadze danej marki na drugą i stanowi fundament lojalności jej odbiorców. Aga Szóstek w "Strategii Umami" proponuje swoje autorskie podejście do tworzenia unikatowych doświadczeń, tak aby przyczyniły się do wypracowania przewagi konkurencyjnej i zmiany z poziomu „w porządku” na poziom „nigdy tego nie zapomnę!".

"Myślenie kontekstowe. Największa przewaga ludzi nad sztuczną inteligencją" Kenneth Cukier, Viktor Mayer-Schönberger, Francis de Véricourt

Sytuacje, z którymi mierzymy się obecnie na poziomie globalnym, jak i lokalnym, wymuszają wzmacnianie unikatowego kanonu kompetencji, wśród których jedną z najważniejszych jest myślenie kontekstowe. Identyfikowanie powiązań, przwidywanie możliwych następstw, a w konsekwencji - pełne zrozumienie problemu, są w przekonaniu autorów kluczowe dla podejmowania najbardziej efektywnych decyzji. Ich książka to praktyczny przewodnik dla wszystkich, którzy chcą wzmocnić w sobie tę ważną umiejętność.

"To proste. Bez wysiłku rób to, co ważne" Greg McKeown

Greg McKeown, autor światowego bestsellera "Esencjalista" powraca z nowym tytułem - tym razem wspierając czytelników w osiąganiu celów. W "To proste" przekonuje, że realizacja wyzwań wcale nie musi wiązać się ze żmudną, prowadzącą do wypalenia pracą i ogromnym wysiłkiem. Przy pomocy konkretnych wskazówek, podpowiada, jak ustalić odpowiednie tempo działania, upraszczać proces podejmowania decyzji, zapobiegać zawodowej frustracji i skutecznie osiągać rezultaty.

"Złe decyzje zakupowe. Błędy, które mogą kosztować Twoją firmę miliony" Peter Smith

Złe decyzje zdarzają się każdemu… gorzej jednak, jeśli ich podjęcie przyczyni się do rozpoczęcia bezsensowego projektu pochłaniającego ogrom zasobów czy pociągnie za sobą milionowe straty. "Złe decyzje zakupowe" Petera Smitha to pozycja polecana tym, którzy z takim ryzykiem muszą mierzyć się w swojej rzeczywistości zawodowej – a więc pracownikom działów zakupów. Na podstawie błędów takich organizacji jak KFC, Skanska czy NASA, Smith przedstawia wartościowe wskazówki, które pozwolą uniknąć kompromitujących błędów oraz efektywnie zarządzać wydatkami firmy. 

"Wygrać dziś, wygrać jutro. Strategia rozwoju firmy w krótkim i długim okresie" David Cote

Powiedzenie "zjeść ciasto i mieć ciastko" w świecie biznesu mogłoby równie dobrze brzmieć "zrealizować cele krótko- i długoterminowe". W głowach wielu menedżerów i dyrektorów generalnych jest to bowiem wizja dość sprzeczna. David Cote przekonuje jednak, że takie myślenie jest zgubne. W oparciu o case study firmy Honeywell pokazuje, jak za pomocą śmiałych reform połączyć te dwa dążenia, osiągając dobre wyniki tu i teraz, jak i budując podwaliny pod przyszłe sukcesy.

"Firma bez strachu. Jak zbudować kulturę organizacyjną, w której bezpiecznie jest wyrażać pomysły, zadawać pytania i przyznawać się do błędów" Amy C. Edmondson

„Nie odezwę się, bo zaraz wszyscy się zorientują, że nie rozumiem, o czym mowa…”, „Po co mam zgłaszać swoje pomysły, jak ktoś od razu je skrytykuje?” - tego typu powszechne wątpliwości potrafią poważnie zachwiać poczuciem bezpieczeństwa psychologicznego członków zespołu. Tymczasem Amy C. Edmondson w swojej książce przekonuje, że to właśnie psychologiczne bezpieczeństwo podnosi wydajność zespołów, tworząc jednocześnie organizację wyzbytą lęku, w której każdy może rozwijać się, wnosić swój wkład i współpracować, by uzyskiwać znakomite rezultaty.

"Buyer Persona. Poznaj i zrozum decyzje zakupowe swoich klientów" Adele Revella

Budując profil Klienta, bierzemy pod uwagę jego wiek, stan cywilny, płeć, to czym się interesuje i jak spędza wolny czas, czym zajmuje się zawodowo, jakie stawia sobie cele, skąd bierze informacje na temat naszego produktu czy usługi. Czy to wystarczy, by dowiedzieć się, jak do niego dotrzeć i przekonać do zakupu? Adele Revella proponuje autorską metodę tworzenia Buyer Person, dzięki której firmy pozyskają unikatową wiedzę na temat tego, w jaki sposób ich Klenci podejmują decyzje zakupowe.

"Motywacje lidera. Dlaczego tak wielu szefów rezygnuje z wykonywania swoich najważniejszych obowiązków?" Patrick Lencioni

Czy każdy może zostać dobrym przywódcą? Choć w dotychczasowych książkach Lencioni skupiał się na takich aspektach jak kierowanie zespołem i zdrową organizacją, w najnowszej książce robi krok w tył i pyta o to, po co w ogóle wchodzić w rolę przywódczą i jakie cele powinny przyświecać komuś, kto podejmuje taką decyzję. 

"Decyduj! Jak podejmować lepsze decyzje w życiu i pracy" Chip Heath & Dan Heath

Czy można nauczyć się podejmowania właściwych decyzji? Jak przerwać uciążliwe myślenie nad wyborem i wreszcie go dokonać? "Decyduj" to inspirujący przewodnik wspierający podejmowanie trudnych decyzji, obarczonych często emocjami, uprzedzeniami czy głęboko zakorzenionymi przeświadczeniami.

"Feedback (i inne brzydkie słowa). Dlaczego informacja zwrotna jest tak ważna i jak to robić dobrze?" M. Tamra Chandler & Laura Dowling Grealish

Jak doszło do tego, że element, który jest uważany za jedno z najważniejszych narzędzi wspierania procesu rozwoju został jednocześnie owiany tak złą sławą? Autorki podpowiadają m.in. co zrobić, aby formułować wypowiedzi w sposób nieoceniający oraz jak obronić się przed pułapkami myślenia, które obniżają efektywność informacji zwrotnej.

"Odlotowe pomysły. Jak przekształcać pozornie szalone koncepcje w nowatorskie strategie, produkty czy usługi" Safi Bahcall

Jak obronić zespół przez utratą potencjału i odrzucaniem z pozoru szalonych pomysłów, które mogą być zródłem innowacji i budowania przewagi konkurencyjnej? Umiejętnie łącząc świat fizyki i biznesu, Safi Bahcall napisał intrygującą lekturę, która została okrzyknięta najlepszą książką biznesową roku według Amazona, "Financial Times" i "Forbesa".

"Dziewięć kłamstw o pracy. Niekonwencjonalny poradnik dla krytycznie myślącego lidera" Marcus Buckingham & Ashley Goodall

Czy ludzie naprawdę potrzebują informacji zwrotnej? Czy ma dla nas znaczenie to, w jakiej firmie pracujemy? Czy kaskadowanie celów ma sens? Autorzy rozprawiają się z dziewięcioma powszechnie powielanymi kłamstawami na temat pracy, przekonując, że nawiększą siłą jest potęga indywidualności.

"Kreatywne rytuały przydatne w pracy. 50 sposobów na zbudowanie kultury innowacyjności, współpracy i zaangażowania" Kursat Ozenc & Margaret Hagan

Jak przywrócić do życia martwe projekty? Zwiększyć poziom skupienia na realizowanym zadaniu? Jak skutecznie radzić sobie ze zmianami w karierze? Wzmocnić tożsamość i więzi w zespole? Ten ciekawy zbiór 50 kreatywnych rytuałów pozwoli Wam zmieniać nawyki i wzmacniać pożądane zachowania, wspierające osiaganie sukcesu na różnych polach zawodowych.

"Jak Google, Bono i Gates trzęsą światem dzięki metodzie OKR" John Doerr

OKR-y (Objectives and Key Results) szturmem wpłynęły na rynek jako metoda doskonale porządkująca proces określania celów organizacji i skutecznego prowadzenia związanej z nimi komunikacji. Co na temat OKR-ów mają do powiedzenia tacy giganci biznesu, jak Bill Gates czy firma Google? Inwestor John Doerr sprawdza, w jaki sposób ta unikatowa metoda pomogła osiągnąć sukces najwybitniejszym organizacjom na świecie.

"To jest marketing! Nie zostaniesz zauważony, dopóki nie nauczysz się widzieć" Seth Godin

W ogłoszonej bestsellerem Wall Street Journal książce, Seth Godin daje czytelnikom szansę spojrzeć na marketing z zupełnie nowej strony - odartej z bezcelowych działań, spamowych prób przykucia uwagi odbiorców. Jak budować relacje z Klientem oparte na empatii i pracy emocjonalnej? Jak przekonuje sam autor: "Wybitni marketingowcy nie wykorzystują konsumentów do rozwiązywania problemów swojej firmy, lecz wykorzystują marketing do rozwiązywania problemów innych ludzi."

"Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza" Kim Scott

Jak wyważyć połączenie pochwały i krytyki, by z jednej strony nie być odbieranym jako aż nazbyt empatycznym, a z drugiej zaś - agresywnym szefem? Koncepcja "Radykalnej Szczerości" Kim Scott zestawia te dwa elementy, stanowiąc tym samym przepis na efektywne przywództwo, nastawione zarówno na budowanie relacji, jak i osiąganie satysfakcjonujących wyników.

"Bądź liderem! 2.0" John C. Maxwell

Biznes, działania charytatywne, sport, rodzina - bez względu na to w jakim środowisku pełnisz funkcję przywódcy, kluczowe są umiejętności wzbudzania zaangażowania członków zespołu poprzez motywowanie oraz dzielenie się wartościami i wizją. John C. Maxwell przedstawia praktyczne porady, jak tego dokonać, przetestowane w ramach wieloletniej aktywności zawodowej.

"Zrobione! Naucz się kończyć to, co zacząłeś" Jon Acuff

Podczas, gdy przyczyn nieukończonych zadań i niezrealizowanych celów doszukujemy się w naszym lenistwie i braku mobilizacji, Jon Acuff przekonuje, że często na drodze do sukcesu staje nam... perfekcjonizm. Jak wyrwać się z pułapki tworzenia rzeczy doskonałych i doprowadzić do końca to, co odważyliśmy się zacząć? 

"Skuteczne nawyki. Jak zwyczajni ludzie osiągają nadzwyczajne rezultaty?" Brendon Burchard

Jak się okazuje, u podstaw intrygujących koncepcji czasem leży kilka dobrze sformułowanych pytań. Dlaczego niektóre zespoły odnoszą sukces szybciej niż inne i potrafią utrzymać go przez dłuższy czas? Co sprawia, że jedni, docierając do mety, czują radość, a inni udręczenie? I wreszcie - co stanowi dla ludzi najważniejszą motywację do odnoszenia sukcesów? Odpowiedź Brendona Burcharda jest ukryta w 6 skutecznych nawykach.

"Potęga pozytywnego przywództwa. Dobry szef - lepszy pracownik" Jon Gordon

Jak zbudować zespół, który bedzie odnosił sukcesy? Jak utrzymywać wysokie zaangażowanie pracowników i ich chęć do działania? Jak stworzyć kulturę organizacyjną, opartą na jedności i dążeniu do doskonałości? Odpowiedź na każde z tych pytań kryje się w koncepcji "pozytywnego przywództwa", gotowej do wykorzystania od zaraz.

"Czasem wygrywasz, a czasem się uczysz. Dla nastolatków. Jak porażkę zmienić w sukces?" John C. Maxwell

Jak zmierzyć się z niepowodzeniem, by móc na tym dodatkowo skorzystać? Przystępny poradnik dla nastolatków prezentuje angażujące sposoby na rozwijanie 11 umiejętności niezbędnych zwycięzcy, dzięki którym młodzi czytelnicy nauczą się przekuwać porażki w szansę na przyszły sukces.

"Od celu do wyniku. Siła mechanizmów katalitycznych w biznesie" Jim Collins

Jak zmienić śmiałe plany w realne rezultaty? Według Jima Collinsa odpowiedzią są mechanizmy katalityczne - niezbiurokratyzowane, mobilizujące narzędzia dla liderów, stanowiące kluczowe ogniwa pomiędzy naszymi pobudkami a skutecznym działaniem. Książka uzupełnia serię "Harvard Business Review", prezentującą przełomowe koncepcje kształtujące współczesne praktyki menedżerskie.

"Przemiana blękitnego oceanu. Buduj pewność siebie, kreuj nowe możliwości i wzrastaj poza konkurencją" W. Chan Kim & Renee Mauborgne

Kontynuacja bestsellerowej "Strategii błękitnego oceanu". Tym razem W. Chan Kim i Renee Mauborgne weryfikują założenia innowacyjnej koncepcji w praktyce, analizując sukcesy i porażki firm, które zdecydowały się wypłynąć na "błekitny ocean". Praktyczny, inspirujący poradnik, prezentujący 5 kroków do zbudowania wiary w siebie i swoje możliwości.

"Nie licz na szczęście. Opowieść o innowacjach i wyborach klientów" Clayton Christensen, Taddy Hall, David Duncan, Karen Dillon

Światowy specjalista w dziedzinie rozwoju i innowacji - Clayton Christensen, stworzył na podstawie wieloletnich badań teorię, wedle której o sukcesie rynkowym innowacji nie decyduje szczęście, ale wiedza na temat wyzwań Klientów. Jego koncepcja "zadań", stosowana m.in. przez Uber czy Airbnb, pozwala na stworzenie produktów, które nie tylko zainteresują odbiorców, ale i sprawią, że będą oni skłonni zapłacić wyższą cenę. 

"Strategia błękitnego oceanu. Początek" W. Chan Kim & Renee Mauborgne

Lektura książki pozwala krok po kroku prześledzić proces tworzenia "błękitnych oceanów", czyli przestrzeni rynkowych umożliwiających swobodne  działanie w warunkach braku konkurencji. "Krzywa wartości", "kanwa strategii", "schemat szcześciu ścieżek", "masowy korytarz cenowy" - poznaj analityczne narzędzia stosowane przy nakreślaniu i realizacji jednej z najbardziej innowacyjnych strategii dla organizacji.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram