Biblioteka PROFES

Strategia oparta na wyzwaniach - recenzja "Sedna strategii"

Katarzyna Nowakowska
W swojej najnowszej książce Richard P. Rumelt, autor bestsellerowej „Dobrej strategii – złej strategii”, pokazuje, w jaki sposób należy rozumieć strategię i jak podchodzić do jej budowania, by nie tylko wyjść cało z krytycznych sytuacji, ale i konsekwentnie wzmacniać pozycję firmy na rynku poprzez stałe korygowanie jej kursu.

Gdzie szukać potencjału organizacji – recenzja „Humanokracji”

Katarzyna Nowakowska
Hamel i Zanini biorą się za bary z potężnym przeciwnikiem – biurokracją. Ich propozycją alternatywy dla obowiązującego porządku jest "humanokracja", czyli idea zrodzona z szacunku do wszystkich pracowników, mająca na celu uwolnienie ich potencjału.

Jak zgotować sukces swojej marki? - recenzja „Strategii Umami”

Katarzyna Nowakowska
89% firm deklaruje, że chce przekraczać oczekiwania swoich Klientów. Tymczasem, aż 84% Klientów twierdzi, że ich oczekiwania nie zostały przekroczone. „Strategia Umami” pozwala zrozumieć, skąd bierze się ta niespójność, a co równie ważne – podpowiada, jak zaprojektować działania, by dostarczyć Klientom unikatową wartość.

Czego nam potrzeba, by przetrwać? - recenzja "Myślenia kontekstowego"

Redakcja bloga
Czy można nauczyć się otwartości na odmienne perspektywy? I czy jesteśmy w stanie przygotować się na coraz trudniejsze problemy i wyzwania, jakie stawia przed nami rzeczywistość? Cukier, Mayer-Schönberger i de Véricourt postanowili odpowiedzieć na te pytania, wchodząc w rolę ambasadorów teorii ramowania.

Mądry uczy się na cudzych błędach – recenzja „Złych decyzji zakupowych”

Katarzyna Nowakowska
Od zwykłej niekompetencji, lenistwa, niewiedzy i nieświadomości, przez brak informacji czy błąd systemu, po celowe działania, jak oszustwa i korupcje – przyczyn błędów nabywczych jest wiele, ale efekt zawsze ten sam. To strata. Strata pieniędzy, zasobów, potencjału, zaufania czy motywacji. Jak tego uniknąć?

Sprint i maraton, czyli bieg na dwa tempa – recenzja „Wygrać dziś, wygrać jutro”

Redakcja bloga
Czy dobre wyniki krótko- i długoterminowe muszą się wzajemnie wykluczać? David Cote przekonuje, że nie i w oparciu o trzy zasady sukcesu, pokazuje jak wykorzystać w pełni potencjał organizacji. Swoje tezy opiera na własnych doświadczeniach zdobytych w ramach stanowiska dyrektora generalnego firmy Honeywell.

Pokonać "epidemię ciszy" - recenzja "Firmy bez strachu"

Katarzyna Nowakowska
Jak podaje Instytut Gallupa, tylko trzech na dziesięciu pracowników zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że ich zdanie liczy się w pracy. Bardziej obrazowo – podczas spotkania dziesięcioosobowego zespołu, aż siedem osób zamiast wziąć udział w dyskusji i podzielić się swoimi pomysłami, może mieć wątpliwości czy zabranie głosu ma w ogóle sens. O tym, dlaczego tak się dzieje i jak zbudować bezpieczniejsze środowisko pracy, opowiada Amy C. Edmondson w książce „Firma bez strachu”.
1 2 3 6
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram