„Wielu sukcesów w Nowym Roku” – jak urzeczywistnić to życzenie? Tym z Was, którzy poszukują motywacji do działania i zmian, polecamy 5 inspirujących książek. Nie ma bowiem lepszej okazji do wdrażania innowacji i modyfikowania dotychczasowych przyzwyczajeń zawodowych niż początek roku.

Postanowienie noworoczne #1: być lepszym liderem

Proponowana książka: „Przewodnik dla lidera. Budowanie zespołu XXI wieku” Robert Grzybek, Wydawnictwo MT Biznes

Przewodzenie zespołowi to nie tylko interesujące wyzwanie zawodowe, ale przede wszystkim ogromny obowiązek. Lektura „Przewodnika dla lidera” wyposaża w wiedzę dotyczącą różnych stylów przywództwa i ich zastosowania w praktyce. Grzybek uwzględnia również powszechne błędy i zdradza jak ich unikać. Dodatkowym atutem książki są odwołania do współczesnych badań nad zjawiskiem przywództwa i rozprawianie się z popularnymi mitami krążącymi wokół tematu liderowania.

Postanowienie noworoczne #2: zwiększyć zaangażowanie pracowników

Proponowana książka: „PRACUJ NA TAK! Jak zbudowaliśmy firmę opartą na zaangażowaniu” Paweł Kubisiak, Przemysław Gacek, Wydawnictwo ICAN

Inspirują Was historie osób, które odnoszą sukces wyłącznie dzięki ciężkiej pracy i dobrym pomysłom? „PRACUJ NA TAK!” z pewnością przypadnie więc Wam do gustu. Przemysław Gacek zdradza jak wraz z grupą znajomych i 4 tysiącami złotych na start, stworzył firmę, która obecnie cieszy się tytułem największego serwisu rekrutacyjnego w Polsce – i co równie ważne – przoduje w rankingach najlepszych pracodawców. A do tego zdradza, jak sprawić, by pracownicy (i przełożeni) wykazywali zaangażowanie. Lektura obowiązkowa dla wszystkich start-upowców!

Postanowienie noworoczne #3: rozwinąć umiejętności angażującego prezentowania

Proponowana książka: „Mistrzowskie prezentacje. Slajdowy poradnik mówcy doskonałego. Wydanie 2” Agata Rzędkowska, Jerzy Rzędowski, Wydawnictwo Onepress

Ponoć wiele genialnych pomysłów wymyślanych było w biegu i zapisywanych na serwetkach czy skrawkach papieru. Dziś jednak, aby „sprzedać” jakąś ideę, konieczne jest jej odpowiednie zaprezentowanie i „opakowanie” w angażującą i przykuwającą uwagę odbiorców prezentację. Książka Agaty i Jerzego Rzędowskiego „Mistrzowskie prezentacje” walczy z przekonaniem, że wypełnienie slajdów tekstem i zdjęciami to najbezpieczniejsze rozwiązanie. Czas na estetyczną rewolucję, uwzględniającą światowe trendy, nowoczesne technologie i szacunek dla odbiorcy.

Postanowienie noworoczne #4: zadbać o wizerunek firmy w social mediach

Proponowana książka: „Skuteczne social media. Prowadź działania, osiągaj zamierzone efekty. Wydanie 2 rozszerzone” Anna Miotk, Wydawnictwo Onepress

„Nie ma Cię na Facebooku – nie ma Cię wcale!” – choć to popularne powiedzenie brzmi groźnie, jest w nim sporo prawdy. Jak wynika z badań Reuters Institute for the Study of Journalism, aż 65% wejść na różnego rodzaju strony internetowe i portale odbywa się przy pomocy innych, odsyłających serwisów. Media społecznościowe to najlepsze miejsce na przykucie uwagi odbiorcy. Jak to zrobić? Czy warto reklamować się w social mediach? Jak reagować na wybuchające w nich kryzysy wizerunkowe? O tym wszystkim przeczytacie w „Skuteczne social media”.

Postanowienie noworoczne #5: skutecznie negocjować (…i wygrywać!)

Proponowana książka: „Negocjuj jakby od tego zależało twoje życie. Nigdy nie idź na kompromis” Chris Voss, Tahl Raz, Wydawnictwo MT Biznes

„Jak kraść to miliony…”, a jak uczyć się negocjacji – to od byłego negocjatora FBI, który prowadził rozmowy w sytuacjach, gdy w grę wchodziło nie tylko zatrzymanie sprawcy, ale i życie zakładników. Chris Voss, bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, opracował dziewięć zasad, dzięki którym negocjator staje się bardziej przekonujący i zwiększa szanse na zwieńczenie trudnej rozmowy sukcesem. Do wdrożenia zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.